חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

עבודות בהכנה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

עבודות בהכנה

הודעהעל ידי GILY » 26 נובמבר 2011, 14:44

שלום לכולם
לפני כחודשיים שכן שלי חתך עץ מכנף נאה וזרק גזע של כ1/2 מטר על 30 ס"מ
העץ לא היה נראה טוב אך צד אחד שלו (קליפה ) דווכא כן , בחרתי לחתוך את הגזע ל2 חתיכות לאורך ולייצר 2 כיילים עם שפה טבעית להלן התוצאות - עדיין בעבודה כנראה אוסיף עליהם צריבה ...
קבצים מצורפים
 שפה טבעית.JPG
מגש כעור עם שפה טבעית מעץ מכנך נעה גודל 30 ס"מ גובה 16
 טבעית מכנף.JPG
אותו אגרטל מצילום צד
 נאה.JPG
אגרטל מכנף נאה עם שפה טבעית גובה 20 ס"מ
 נאה 2.JPG
אגרטל צילום צד
סמל אישי של המשתמש
GILY
סופר משתמש
 
הודעות: 202
הצטרף: 28 מאי 2011, 10:05

Re: עבודות בהכנה

הודעהעל ידי gal-galim » 26 נובמבר 2011, 16:57

הכלי השני ממש מקסים (נקווה ישאר ללא סדקים לאחר הייבוש המלא שלו) בכל מקרה עשית משהו מדהים על ידי השימוש בקליפה
gal-galim
סופר משתמש
 
הודעות: 182
הצטרף: 12 ינואר 2008, 20:16

Re: עבודות בהכנה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 26 נובמבר 2011, 19:47

שלום גילי,

יפה מאוד, מצאתי שמכנף הוא עץ שדי נחמד לעבוד איתו, והתוצאות יפות מאוד - מדי פעם יש בונוס ומוצאים באמצע איזור שנראה קצת כמו רוזווד (יצא לי רק פעם אחת, אבל האפקט היה מדהים).

לגבי היצירות, אני מסכים עם גל שהשני (הכד) פשוט יפיפה! לדעתי גם הראשון יכול להיות קערה מדהימה, אם רק תוריד את הרגל - אבל על טעם וריח...
בכל מקרה העבודה נראית טוב מאוד מבחינת רמת חיתוך - בכלי הראשון יש איזור קשה של מעבר כיוון שיוצר לך קצת בלאגן - תנסה להשחיז את המפסלת ממש לפני החיתוך ולעבור על כל האיזור בפאס אחד מאוד עדין (כמה כאלה עם צריך) - לפעמים עוזר - ולפעמים רק המון שיוף...

בהצלחה
משה
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: עבודות בהכנה

הודעהעל ידי ezerzur » 02 דצמבר 2011, 08:53

היי
גם אני כדעת חבריי מוקסם מהכד

עבודה לתפארת :roll:
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים

cron