חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

אתגר - טבעת

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

אתגר - טבעת

הודעהעל ידי amirk207 » 02 מרץ 2011, 00:33

חברים שלום,
ניסיתי לחרוט טבעת אבל היא נשברה
ניסיתי להדביק שני עצים עם כיוון אחר וזה עדיין לא החזיק
מישהו הצליח להכין טבעת עמידה?
amirk207
משתמש ותיק
 
הודעות: 45
הצטרף: 23 אפריל 2009, 00:12

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי wood_works » 02 מרץ 2011, 04:32

Does Irish weeding goblet with captive rings count?
The tool for that is very unique, it comes with several ring sizes and requires quite a bit of work.
קבצים מצורפים
IMG_7130.jpg
Irish wedding Goblet
IMG_7123.JPG
Irish wedding Goblet
wood_works
סופר משתמש
 
הודעות: 267
הצטרף: 11 דצמבר 2008, 07:23

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי ezerzur » 02 מרץ 2011, 08:51

יפה מאד , עבודה מאתגרת ותמיד יש את החשש שאוטוטו הטבעת נשברת בזמנו השתעשתי ברעיון ועשיתי מס' חפצים עם טבעת , סבלנות הוא שם המשחק , הנה אחד לדוגמא :
קבצים מצורפים
 חריפה 6.JPG
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי dudi » 02 מרץ 2011, 10:17

אם אתה מתכוון לטבעת כלואה אז מנסיוני הדל קודם כל חשוב סוג העץ. על עצים יותר פריכים זה מאוד קשה. על אקליפטוסים לדוגמה זה תמיד מצליח לי. בניגוד למשיב הראשון אני משתמש בסקיו ואין לי כלי יעודי. הטכניקה שאני משתמש זה להשאיר כמה שיותר מקום משני צידי הטבעת. לעגל את הפינות החצוניות. לעגל פינות פנימיות עם הקצה הארוך של הסקיו בזהירות כל פעם קצת מכל צד עד שהטבעת משתחררת. אז אני מזיז את הטבעת הצידה (לפעמים מדביק עם סלוטייפ) וממשיך לעבד את הגליל. חשוב לזכור שהכי קל להחליק את הטבעת כל זמן שהיא עדיין לא מופרדת ולכן כדאי להביא אותה כמה שיותר קרוב לגמר לפני הניתוק.
קבצים מצורפים
DSC04839.JPG
טבעת כלואה(על השמאלי)
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי dudi » 02 מרץ 2011, 10:21

הגובלט מאוד יפה. מאיזה עץ הוא עשוי?
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי wood_works » 02 מרץ 2011, 10:34

The first is made out of California Walnut, the second is Cherry
wood_works
סופר משתמש
 
הודעות: 267
הצטרף: 11 דצמבר 2008, 07:23

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי dudi » 02 מרץ 2011, 11:09

תודה,
זה מעניין כי לפי התמונות קצת קשה לי לראות שמדובר בשני עצים שונים.
האם זה בגלל הפיניש, התאורה והצילום, התכונות הדומות של העצים האלו או שפשוט עייני לא חדה מספיק?
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 02 מרץ 2011, 11:54

טבעות זה בעיה ידועה מכיוון שתמיד חצי אחד הוא End Grain ולכן הטבעת מאוד שבירה בחלקה...
לכן הפסיקו רבים לייצר את הרעשן המפורסם לילדים מכייון שאם ילד שובר טבעת תוך כדי משחק זה עלול להיות מסוכן.

כמובן שאם אתה מוצא עץ שבו החלק הזה חזק - אז פתרת את הבעיה :lol:

כמו שכותב דודי, אם אתה מיומן בסקיו - לא צריך שום דבר אחר, אני בזמנו "ייצרתי" כלי יעודי לחלק האחרון של הטבעת (לנקות מלמטה) עשוי ממפתח אל-אן שקצת השחזתי ועיקמתי לפי הצורך (מתאים לגדלים רבים של טבעת - עד עובי מסויים), פשוט כדי שיהיה יותר קל. פשוט צריך קצת סבלנות והבנה של מה בדיוק עושים).
עם הכלי נועד לתצוגה בלבד, הטבעת לא תישבר מעצמה.
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי amirk207 » 02 מרץ 2011, 18:27

התכוונתי לטבעת לעצבע
איזה עץ מספיק חזק,
ואולי אפשר לשלב ברזל לחוזק מישהו ניסה פעם משהו כזה?
amirk207
משתמש ותיק
 
הודעות: 45
הצטרף: 23 אפריל 2009, 00:12

Re: אתגר - טבעת

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 02 מרץ 2011, 18:45

amirk207 כתב:התכוונתי לטבעת לעצבע
איזה עץ מספיק חזק,
ואולי אפשר לשלב ברזל לחוזק מישהו ניסה פעם משהו כזה?


מדובר באותה טכניקה פחות או יותר, אפילו קצת יותר פשוט (כי אין צורך לעבוד במקום מוגבל).
בהחלט אפשר לשלב ברזל (או כל מתכת אחרת כמו נחושת או פליז - יותר קל לעבוד איתן), אני ממליץ לשים את המתכת בתור צינורית פנימית (כמו שעושים בעטים) ואת הטבעת לחרוט לעובי המתאים ולהלביש על הצינורית עם דבק.
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים

cron