חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

זמן במתנה אחרי חריטה לעובי מקורב של המוצר

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

זמן במתנה אחרי חריטה לעובי מקורב של המוצר

הודעהעל ידי eyal g » 02 אוגוסט 2009, 23:09

חרטתי 2 גביעים מסיסם שנראה יבש.
תוך כדי חריטה הבנתי שיש עוד לחות, ומיד ביצעתי פעולות שהומלצו בעבר:
1. איטום עם סנדינג סילר
2. שמתי בדלי עם שאריות נסורת
3. עטפתי בשקית (לא בטוח בקשר לזה- אבל הלכתי על בטוח כדי למנוע סדקים)

ok
כמה זמן מחכים לייבוש? מתי אפשר להתקדם?
כמו כן - האם העטיפה בשקית דרושה? אולי אני בעצם חונק את הלחות בפנים?
ובכלל - האם מישהו מהפורום משתמש במד לחות?

אני יוצא לשבוע מילואים - אנא הבינו אם לא תהיה תגובה עד סופ"ש.
תודה
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23

Re: זמן במתנה אחרי חריטה לעובי מקורב של המוצר

הודעהעל ידי zvika002 » 04 אוגוסט 2009, 09:09

הרבה תאוריות קימות בנושא ואתה חיב לאמץ אחת מהן ולזרום אתה תוך כדי ישום שיטת "ניסוי וטעיה"
מניסיוני הדל בנושא אני מבצע את הפעולות הבאות:
1.חריטה ראשונית והשארת עובי דופן של כ 10 מ"מ מעל עובי הדופן המתוכנן.
2.עטיפת המוצר בשקית נילון למשך כשבועיים.במהלך השבועיים פותח את השקית מידי מספר ימים לאוורור.
3.עטיפת המוצר בשקית נילון מלאה בשבבים למשך מספר שבועות כשפתח השקית אינו סגור,במהלך התקופה מוציא את החלק מידי פעם לאוורור.
4.חריטת המוצר למדות סופיות ולטוש גס (60,80)
5.עטיפת המוצר בשקית נילון מלאה בשבבים כשפתח השקית אינו סגור,במהלך התקופה מוציא את החלק מידי פעם לבדיקה חזותית של מידת היבוש.
6.תיקוני סדקים במדה והופיעו בעזרת דבק נגרים מעורב בשבבים.
7.ליטוש עדין (100,120,180,240,320 )
8.לכה וווקס או שמן וווקס.
בהצלחה
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

תודה

הודעהעל ידי eyal g » 07 אוגוסט 2009, 09:40

אני יוצא לבצע.
דיווחים בהמשך
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים

cron