חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

זהוי גזע עץ

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

זהוי גזע עץ

הודעהעל ידי zvika002 » 03 אוגוסט 2009, 14:10

גזע עץ יבש שאני מנסה לחרוט גורם לי צרות צרורות-מקהה את המפסלות בקצב רצחני.האם מישהו יודע לזהות את העץ?
קבצים מצורפים
P8030143.JPG
גזע העץ
P8030144.JPG
השבבים המתקבלים
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

Re: זהוי גזע עץ

הודעהעל ידי icemen » 03 אוגוסט 2009, 15:03

נראה לי על פי המרקם שמדובר בפיקוס, אך בהחלט יתכן שמדובר בעץ אחר.. התוצאה של שחיקת המפסלות יכולה לנבוע משימוש לא נכון בהן.. ממליץ לך לצפות בסרטוני חריטה באינטרנט. ולשים לב לזיות המפסלות השונות.ולדרך השימוש בהן. אם אתה מאיזור חיפה. צור איתי קשר ואנסה לסייע לך. אביחי 0523297860. להשתמע
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: זהוי גזע עץ

הודעהעל ידי ykyk » 03 אוגוסט 2009, 22:12

שלום
לפי הצבע והמירקם נידמה לי אבוקדו.
עם צורב לך בעינים בזמן חריטה אז זה בטוח אבוקדו
ביי
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: זהוי גזע עץ

הודעהעל ידי amirk207 » 03 אוגוסט 2009, 23:44

דווקא אבוקדו הוא עץ יחסית רך,
קשה לי להאמין שהוא מקהה מפסלות.
בכל מקרה לא כל העצים מתאימים לחריטה יכול להיות שבחרת בסוגד לא מתאים
לפי דעתי אל תילחם עם העץ כי זו לא עבודה נכונה.
פשוט תחליף את הגזע.
amirk207
משתמש ותיק
 
הודעות: 45
הצטרף: 23 אפריל 2009, 00:12

Re: זהוי גזע עץ

הודעהעל ידי gal-galim » 04 אוגוסט 2009, 15:06

אני לא יודע איזה עץ זה אבל זה שהוא מקהה את המפסלות לא אומר שאתה לא עובד נכון יש סוגי עצים כמו אקליפטוס שעשירים בסיליקה או עצים עם פטריות שמיצרות מינרלים הגורמים לבלאי מהיר יותר של המפסלות .
פשוט לעבוד לאט עם המפסלות המסיביות שלך ולחדד אותן כל הזמן
gal-galim
סופר משתמש
 
הודעות: 182
הצטרף: 12 ינואר 2008, 20:16

פתרון הבעיה

הודעהעל ידי zvika002 » 06 אוגוסט 2009, 00:00

לאחר התיעצות עם מספר חברים,חושבני כי העץ הוא פיקוס.
חבר יעץ לי לטבול את החלק בתמיסת מים וסבון למשך 24 שעות.
רעיון אדיר!!!!!!!!!!!
בהתחלה חשבתי שהוא צוחק מכיון שבצורה זו אני מוריד את העור הקשה מכפות הרגלים בימי הקיץ.
במהלך היום נוכחתי לדעת עד כמה הרעיון אדיר,
השתמשתי רק במים.
כדי להמנע ממצב בו החלק יהיה ספוג במים בסוף התהליך,דבר שיצריך חודשי יבוש ארוכים,עטפתי את החלק בסמרטוט רטוב באזור אותו רציתי לעבד למשך שעתיים,ואחר כך עיבדתי את אותו אזור.
העיבוד היה קל כמו חיתוך בחמאה.
חזרתי על הפעולה מספר פעמים ובינתיים הכל מתקדם שפיר(אבל בקצב איטי).
שוב תודה לכם נל המגיבים
צביקה
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־3 אורחים