עמוד 3 מתוך 3

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהפורסם: 16 ינואר 2023, 20:06
על ידי avian
עופר, מנסיוני (לא עם מברגות, אלא בכלל) אין בעיה עם ספק שיכול לספק *זרם* גבוה יותר. הבעיה היא במקרה שבו המתח גבוה יותר מהמתוכנן (מה שיכול לגרור גם זרם גבוה יותר - והספק גבוה יותר).
לא שכזה פשוט למצוא ספק 12v שנותן 15-20 אמפר. זה הספק די גבוה.
אגב, אם תסתכל על מפרטים של מברגות דה-וולט בארה"ב, תראה שהם מציינים הספק של המברגה ולא מומנט - נסה למצוא את ההספק של מברגות 12v (זה מקביל ל-10.8v באירופה), וזה יתן לך מושג כללי מה הספק השנאי שאתה צריך.

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהפורסם: 16 ינואר 2023, 20:57
על ידי oferyuval
כנראה שהמברגה שלי תצטרך להתמודד עם מחח גבוה וזרם גבוה :wink:
למעשה הסוללה היא 10.8v אבל 12 הרבה יותר נפוץ. ספק שיתן 20A יעלה כמו מברגה פשוטה כך שאני מניח שאשתמש בספק מחשב ישן שכנראה יוציא יותר מ 20A.
ראיתי סרטון שהציג חיבור מברגה 12v לשקע מצית ברכב. מעניין מה הנתיך שיש לשקעים אלו בד"כ.

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהפורסם: 16 ינואר 2023, 22:20
על ידי avian
בעולם כלי העבודה הנטענים, 10.8=12, ו-18=20. הכל שאלה איך מודדים את מתח הסוללה (או ליתר דיוק מתי בדיוק).
ברב המקרים הפיוז של שקע כח ברכב הוא של 10 או 15 אמפר.
כמו שאמרתי, אם תחבר את המברגה לספק 12v, לא אמורה להיות. בעיה. גם אם זה ספק שיכול לתת 100 אמפר, המנוע של המברגה ימשוך ממנו רק את הזרם שהוא צריך. הרי גם הסוללה יודעת לתת הרבה יותר מ-20 אמפר.