חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 07 דצמבר 2014, 19:26

שאלה שעולה פעמים רבות: האם ניתן לחבר מברגה על סוללות לרשת החשמל? חיברתי מטען של מחשב אישי, 20 וולט, 170 ואט, 8.5 אמפר, בצורה הפשוטה ביותר למברגה - וזה עובד מצויין.
שאלה למומחים: האם קיצור החוט שבין המטען למברגה יגדיל את עוצמתה?
ככה זה נראה:
http://vid1378.photobucket.com/albums/a ... lw4yt2.mp4
נערך לאחרונה על ידי Yair Feldmann בתאריך 07 דצמבר 2014, 19:44, נערך פעם אחת בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1329
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי LiorT » 07 דצמבר 2014, 19:39

זה היה מזמן, והסתמכתי על תשובות פה. אבל מנסיוני המועט עובד נהדר!
חיברתי ספק (לא שנאי!) על תקן צבאי עם הספק וזרם גבוהים ועבד נהדר.

כיום המברגה והספק מאופסנים כך שאני לא משתמש בהם ביום יום...
חשוב לשמור את הסוללה הישנה ע"מ לייצר תשתית נוחה לחיבור החוטים.

להבנתי ספק מחשב לא יעשה את העבודה היות והזרם שהוא מוציא נמוך (ההספק נמדד על כל היציאות והזרמים המוצהרים הם עבור Peaks ולא Steady).

ליאור
LiorT
סופר משתמש
 
הודעות: 648
הצטרף: 05 פברואר 2012, 00:38

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי yonatan230 » 07 דצמבר 2014, 19:46

לא, קיצור הכבל לא יביא לשינוי העוצמה(לפחות לא ברמה שתוכל להרגיש).
מנועים בנויים לעבוד בהספק מקסימלי מסויים, ונראה שהספק שחיברת למברגה נותן לה את כל הכוח שהיא צריכה.
yonatan230
סופר משתמש
 
הודעות: 258
הצטרף: 06 אוגוסט 2013, 20:01

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי OrenA » 07 דצמבר 2014, 20:50

יאיר, יופי של עבודה ותודה שטרחת להכין סרטון תמציתי ולחלוק עם כולם.

נראה כמו ספק של מחשב נייד ישן, מה שמסביר את היכולת שלו לדחוף זרם גבוה (יחסית לקטגוריה הזו).

yonatan230 כבר ענה על שאלתך, אבל אם אתה מעוניין בהסבר:

הסוגייה נקראת IR Drop, היינו הנפילה (ירידה) של המתח בשל ההתנגדות של הכבלים (מוליכים) מהמקור (ספק המתח שלך) ועד לצרכן (המברגה).

Delta_V=I*R=8.5A*R

התנגדות הכבל תלויה בחומר, קוטרו ואורכו (בין היתר).
בוא נחמיר ונניח קוטר נמוך לכבל חשמל ביתי (AWG 14) ובטבלה נראה שעבור נחושת ההתנגדות הינה פחות מ - 9 מילי-אוהם לק"מ בטמפרטורת החדר.
אני מניח שאורך הכבל הינו 3 מטרים (למרות שברור לי שהוא פחות), ומקבל 27 מילי-אוהם, היינו:

Delta_V=8.5A*0.027=0.23V

ולכן המברגה שלך מקבלת בפועל:
V-DeltaV=20-0.23=19.77V

שזה כמעט 99% ממתח הספק, ובכל מקרה יותר מהמפרט שלה (18V), וכאמור, החמרתי בחישובים כדי להדגים שהכבל כאן לא משחק תפקיד.
OrenA
סופר משתמש
 
הודעות: 1042
הצטרף: 12 נובמבר 2013, 17:04

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי Pini Gold » 07 דצמבר 2014, 22:04

אז ככה. קיים קשר ישיר בין יעילות פעולת המברגה לפרמטרים של: איכות המוליך (התנגדות סגולית נמוכה), שטח החתך והאורך של המוליכים - והכל בתנאי סביבה קבועים (טמפרטורה).

כדי להמחיש את ניצולת המקדחה והיחס הישר (וההפוך, תלוי בפרמטר) לאורך ולשטח חתך המוליכים אני מפנה את המעוניינים להבין, לאתר של אוניברסיטת קולורדו - פשוט וקל להבנה:

http://phet.colorado.edu/sims/resistanc ... re_iw.html

התנגדות אופניית של נחושת בשטח חתך של 1.5 מ״מ מרובע (חתך שאני מעריך ממצפיה בכבל של יאיר) מעשית הוא למעלה מ 10 מיליאוהם למטר.
אם מדובר בכבל שאורכו 3 מטר - יש לחשב את אורך המוליך ל 2 הקטבים - כלומר ס״ה 6 מטר. בנוסף, יש להביא בחשבון את התנגדות החיבורים (המגעים) כאן הסיפור יכול ליהיות גרוע, משהו בין 0.05 אוהם ל 0.1 אוהם לכל חיבור, ולכן במצב הגרוע ביותר כשיש 4 חיבורים (1 לכל קוטב במקור הספק ואחד לכל קוטב על העומס) נקבל ס״ה כ 0.46 אוהם.
נניח שאתה עובד בעומס קבוע על המנוע - וצורך באמת 8.5 אמפר - נקבל ממכפלת הזרם בהתנגדות מפל מתח קרוב ל 4 וולט וזה בהנחה שהמוליכים לא מתחממים ואינם משנים את התנגדותם וכך אף עלולים להקטין עוד את היעילות.
הגדלתה - הקטנת האורך, הגדלת שטח חתך המוליכים ושיפור החיבורים.
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2790
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי OrenA » 08 דצמבר 2014, 09:58

פיני, אכן שכחתי את הזרם החוזר (6 מ' ולא 3 מ'). תודה על התיקון.
כוחו של הרגל - אני תמיד מחשב IR Drop למעגלים מודפסים, שם כל הרכיבים מחוברים למשטח אדמה טוב עם התנגדות זניחה (למטרות אלו, לפחות, רעשים זה כבר סיפור אחר), ולכן רק הדק אחד רלוונטי.

התייחסתי לגוף השאלה - הכבל בלבד.
לגבי המגעים, אני מעריך שיאיר השתמש בחיבורים בעלי שטח פנים גבוה מספיק, מה שייתן התנגדות נמוכה יותר, אבל בכל מקרה, גם עם המספרים בהם השתמשת, הכבל עצמו (שאני מעריך שהוא בעל קוטר גבוה יותר) מפיל רק 0.51V, שבאופן יחסי, זה לא הרבה.

הדבר הכי טוב הוא למדוד באמצעות מולטימטר את התנגדות הכבלים יחד עם המגעים ויותר מדויק - את המתח על העומס בזמן עבודה מאומצת. אפשר גם את הזרם, למען הסקרנות...
OrenA
סופר משתמש
 
הודעות: 1042
הצטרף: 12 נובמבר 2013, 17:04

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 08 דצמבר 2014, 12:25

תודה רבה למחכימים אותנו ברזי החשמל!

חדשות (לא טובות?) מהשטח: אחרי שהכל פעל יפה - פתאום הפסיק לפעול. השנאי עובד מצויין ומוציא 20 וולט; המנוע עובד מצויין כשאני מחבר אותו ישירות לשנאי - ורק המפסק שובת. ככה נראית המברגה יום אחד אחרי החגיגות:
קבצים מצורפים
IMG_20141208_111448.jpg
על שולחן הניתוחים הלא-סטרילי
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1329
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי dudi » 08 דצמבר 2014, 12:48

יאיר,
עם כל הכבוד (ויש הרבה) אני לא ממש מבין את הפואנטה חוץ מכמובן אם המטרה היא תעלולים והמצאות.
אם כבר החלטת להיות מחובר לקיר ואתה אפילו מוכן לקצר את טווח התנועה שלך כדי לקבל עוד כוח למה לא להשתמש פשוט במקדחה חשמלית עם שני כיוונים.
מטרת המברגות הללו לאפשר לך לעבוד בכל מקום ללא תלות בחשמל ואם אתה מוותר על הפונקציונאליות הזאת מה שאתה מייצר זה מקדחה חלשה.:?

למה לא במקום זה לפתוח את מעטפת הסוללה, להחליף את התאים, ובא לציון הגואל?
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: שוב: חיבור מברגה ניידת לחשמל

הודעהעל ידי yonatan230 » 08 דצמבר 2014, 17:44

הרכיב ששבק חיים זה הטרנזיסטור שתפקידו לווסת את הכוח שמגיע למנוע בהתאם לעוצמת הלחיצה על המפסק שבעצם הוא לא מפסק אלא סוג של פוטנציומטר.
אתה יכול לראות על הרכיב הקטן הזה שיוצא ממנו 3 חוטים, שיש מין מכתש קטן ושרוף.
אתה יכול לחפש את הרכיב לפי המספר שיש עליו ולהזמין לך אחד חדש בעלות זולה מאוד.
רק קח בחשבון שגם הוא יישרף אם תאמץ את המנוע.
יש לך אפשרות להזמין רכיב שיידע להתמודד עם זרם חשמלי חזק יותר אבל קח בחשבון שהמנוע יהיה עלול להינזק
yonatan230
סופר משתמש
 
הודעות: 258
הצטרף: 06 אוגוסט 2013, 20:01

הדרך ל"צעצועים" היא הדבר האמיתי

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 08 דצמבר 2014, 17:51

ליונתן - תודה!

ולדודי, אף שהמסע מאוסטרליה ליוון עולה לא מעט כסף, אני ממליץ לך לקרוא כאן http://sf.tapuz.co.il/article-1715-1-8101-80758/ על המסע לאיתקה. ממנו תבין שהדרך ל"צעצועים" - ולהבדיל אלף הבדלות, גם הדרך לרהיטים היפים-מאוד שאתה עושה - היא הדבר האמיתי. מברגה אפשר באמת לקנות בכל "טמבוריה", ורהיטים נאים-מאוד יש גם ב"איקאה". אז מה?
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1329
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

הבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־36 אורחים