עמוד 1 מתוך 1

גימור אורן מולבן

הודעהפורסם: 17 אוגוסט 2007, 23:17
על ידי bar tal
אני צריך לצבוע שידה מאורן מה זה גימור אורן מולבן ואיך עושים את זה תודה מראש


שאלתו של שחר אלון בפורום וואלה (טעיתי ועניתי שם... אני מניח שאם הקבועים יפנו את השואלים שם לתשובה שיכתבו כאן - אזי נפח המשתמשים והתוכן והחשיפה יגדל)
להלן התשובה

בלאנשיינג

הודעהפורסם: 17 אוגוסט 2007, 23:19
על ידי bar tal
היי
באמצעות חומרים כימיים:
מי חמצן/ פרוקסיד מימני (נמכר בד"כ בריכוז של 30%)

זהירות על הידיים/עיניים

בכלי זכוכית (לא מתכת/פלסטיק) מוזגים מי החמצן, אליו מוסיפים ביחס של 1:10 אמוניאק (1 מ"ל אמוניאק ל 10 מ"ל מי חמצן)תוך בחישה במוט זכוכית.
זהירות
משקפי מגן, סינר וכפפות גומי.....

לאחר הבחישה מוכן ליישום.

מריחה באמצעות מברשת סינטטית (לא שיער בע"ח!!!) וכזו ללא!!! מעטפת מתכת.

לאורך הסיבים, ואח"כ לרוחבם, עד שמשטח העץ רווי כולו.



היישום צריך לניות מיידי.

התערובת מאבדת אפקטיביות תוך 30 דקות

את השאריות של התמיסה דלל במים -- הרבה-- ורק אז לשפוך .

יבוש 12 שעות במהלכו נוצרות ראקציות והמשטח מולבן.

חשוב מאוד - לא ניתן לשייף אח"כ (כי ההלבנה היא לא כל כך עמוקה) אז לבצע רק שהמשטח חלק כבר.

אח"כ יסוד - ליטוש וגימור כרצונך ...לכה/מבריק וכו'

בהצלחה - על אחריותך בלבד

אגב מאמון אני בהלם- זה בכלל התחום שלך...?

והנה השאלה שלי שוב

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 10:05
על ידי maamoon
זה נקרא BLEACHING
הלבנה
אבל זה תהליך של הוסרת הצבע הטבעי של העץ מהעץ, באמצעות חומרים חריפים, איזה חומרים אתה משתמש ומאיפה אתה מסיג אותם?
נסיתה את זה על אורן או שאתה מייעץ סתם מקריאה? ואם כן האם יש לך תמונות?
כי אני יודע שזה טוב לעצים כהיים בשביל לשטח את ההבדלים בניהם וגם לאחד צבעים.
אבל מה עם אורן שבטבעו הוא לבן
אני חושב ששיטה יותר קלה היא למרוח צבע שקוף לבן ואז יסוד ולקה וזהוא

עניתי לך בוואלה ושנית

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 17:06
על ידי bar tal
לא ניסיתי
אורן הוא צהוב יותר מלבן והשיטה אמורה לעבוד עליו.
אני וורטואלי בלבד (עדיין)
מסכים איתך שיש שיטות הרבה יותר קלות להגיע -- מבחינת מראה כמעט לתוצאה זהה -- בייץ לבן