חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

גימור אורן מולבן

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

גימור אורן מולבן

הודעהעל ידי bar tal » 17 אוגוסט 2007, 23:17

אני צריך לצבוע שידה מאורן מה זה גימור אורן מולבן ואיך עושים את זה תודה מראש


שאלתו של שחר אלון בפורום וואלה (טעיתי ועניתי שם... אני מניח שאם הקבועים יפנו את השואלים שם לתשובה שיכתבו כאן - אזי נפח המשתמשים והתוכן והחשיפה יגדל)
להלן התשובה
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב

בלאנשיינג

הודעהעל ידי bar tal » 17 אוגוסט 2007, 23:19

היי
באמצעות חומרים כימיים:
מי חמצן/ פרוקסיד מימני (נמכר בד"כ בריכוז של 30%)

זהירות על הידיים/עיניים

בכלי זכוכית (לא מתכת/פלסטיק) מוזגים מי החמצן, אליו מוסיפים ביחס של 1:10 אמוניאק (1 מ"ל אמוניאק ל 10 מ"ל מי חמצן)תוך בחישה במוט זכוכית.
זהירות
משקפי מגן, סינר וכפפות גומי.....

לאחר הבחישה מוכן ליישום.

מריחה באמצעות מברשת סינטטית (לא שיער בע"ח!!!) וכזו ללא!!! מעטפת מתכת.

לאורך הסיבים, ואח"כ לרוחבם, עד שמשטח העץ רווי כולו.



היישום צריך לניות מיידי.

התערובת מאבדת אפקטיביות תוך 30 דקות

את השאריות של התמיסה דלל במים -- הרבה-- ורק אז לשפוך .

יבוש 12 שעות במהלכו נוצרות ראקציות והמשטח מולבן.

חשוב מאוד - לא ניתן לשייף אח"כ (כי ההלבנה היא לא כל כך עמוקה) אז לבצע רק שהמשטח חלק כבר.

אח"כ יסוד - ליטוש וגימור כרצונך ...לכה/מבריק וכו'

בהצלחה - על אחריותך בלבד

אגב מאמון אני בהלם- זה בכלל התחום שלך...?
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב

והנה השאלה שלי שוב

הודעהעל ידי maamoon » 18 אוגוסט 2007, 10:05

זה נקרא BLEACHING
הלבנה
אבל זה תהליך של הוסרת הצבע הטבעי של העץ מהעץ, באמצעות חומרים חריפים, איזה חומרים אתה משתמש ומאיפה אתה מסיג אותם?
נסיתה את זה על אורן או שאתה מייעץ סתם מקריאה? ואם כן האם יש לך תמונות?
כי אני יודע שזה טוב לעצים כהיים בשביל לשטח את ההבדלים בניהם וגם לאחד צבעים.
אבל מה עם אורן שבטבעו הוא לבן
אני חושב ששיטה יותר קלה היא למרוח צבע שקוף לבן ואז יסוד ולקה וזהוא
סמל אישי של המשתמש
maamoon
סופר משתמש
 
הודעות: 700
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:55

עניתי לך בוואלה ושנית

הודעהעל ידי bar tal » 18 אוגוסט 2007, 17:06

לא ניסיתי
אורן הוא צהוב יותר מלבן והשיטה אמורה לעבוד עליו.
אני וורטואלי בלבד (עדיין)
מסכים איתך שיש שיטות הרבה יותר קלות להגיע -- מבחינת מראה כמעט לתוצאה זהה -- בייץ לבן
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־14 אורחים

cron