עמוד 1 מתוך 1

נגרות או אומנות

הודעהפורסם: 17 אוגוסט 2007, 22:07
על ידי Haim
אני מתחבט עם שאלה מסויימת .

אני באופן אישי אוהב לבנות דברים מעץ , ארונות , שולחנות וכד' .
מצד שני רוב הדיונים שראיתי בפורום נוגעים יותר לנגרות אומנותית , כלים ידניים וכו' . השאלה היא אם יש לי מה לחפש פה בקטע של נגרות "פרקטית" , או שהאומנות חזקה פה יותר ???

חיים

נגרות זה אומנות

הודעהפורסם: 17 אוגוסט 2007, 22:30
על ידי maamoon
נגרות זה הכול או החלק מן השלם
כול אחד חזק בקטע שלו, אני חזק בלהגיב לכול השאלות
ההוא חזק בצבע
ההם חזקים בחריטה
אבל כול זה נגרות כי נגרות הוא המקצוע של הבאת העץ מצורתו הצומחת (אחרי החטיבה) מתהליך היבוש והחטיבה אפילו ועד למוצר מוגמר צבוע
כול התהליך זה נגרות , אם זה חריטה, פיסול, או כו בניית ארונות ,
לארונות והמחברים שלהם יש המון אומנות, וזה נושא שהיה בדיון חזק לפני חצי שנה בערך בוולה
גם הדלתות של הארונות יש בהם המון אומנות ביצירתם
חלק מן האומנות הוא הידע איך לחבר את הלוחות שהכוחות הפנימיים של העץ יתאזנו

Re: בנית ארונות זה לא אומנות אלא טכניקה

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 08:45
על ידי yossi
ברמה הנמוכה ביותר.
לדעתי הכשרת אדם לבנית ארונות זה עניין של שעות.

הייתי מגדיר את זה באופן גס שכל מה שלא נעשה מעץ מלא אינו אומנות

Re: בנית ארונות זה לא אומנות אלא טכניקה

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 10:14
על ידי maamoon
ובניית גיטרה שרובה שה שכבות של לבידים
דקטים דקים
???
זה לא אומנות?

Re: בנית ארונות זה לא אומנות אלא טכניקה

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 11:05
על ידי iavihay
"אומנות" היא מקצועיות נטו. ו"אומן" הינו איש מקצוע מעולה בתחומו.. להבדיל מ"אמן" שבו לוקח האיש את עבודתו למקומות אחרים.. לרעיונות שונים, מוזרים, נפלאים וכ"ו..אמן לאו דווקא מחפש את הסימטריות בעבודתו..או את ההיגיון, או את מה שמקובל..והתוצר הינו פרי רוחו ועל פי יד הדמיון הטובה עליו..
בניגוד ליוסי ידידי, אני חושב שאומנות היא לא רק עבודה בעץ.. גם נפחות היא סוג של אומנות. גם בה יש הרבה מה ללמוד. ולהתמקצע, כמו בכל מקצוע.. ולהיות אומן זו תולדה של שנות נסיון, צבירת ידע וכישרון טבעי, חוש אסתטי וטעם, והבנת עקרונות החומר המעובד, חוזקו. עמידותו, תגובותיו ועוד..

Re: בנית ארונות זה לא אומנות אלא טכניקה

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 11:11
על ידי moshik
בד"כ ההגדרה של אומן (בחולם)
היא שהיצירה שלו אינה לצרכים שימושיים (כמו ארון תגיטרה וכו')
אלה איזושהי אמירה אישית של חוויה או הצהרה או מחאה של האומן.

Re: בנית ארונות זה לא אומנות אלא טכניקה

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 11:21
על ידי maamoon
אומן אני חושב , זה בן אדם שרכש ידע ועומק מחשב בתחום בוא הוא מתמחה עד שזה הפך לחלק מחיו והוא הפך לחלק מזה, אומן ידידי הוא אדם שיודע את עבודתו עד למ"מ האחרון
אומן בציור היה מי שידע לערבב צבעים, לבחור בדים לבחור מסגרת לבד ומברשות, למצוא מקורות צבע ויסוד לצבע והציור הסופי זה היה החלק הקטן בעבודה, כמובן אומן היום הוא כול מי שיודע להסיג יחצן טוב לכווין הלא הגיונים שהוא סם על הבד
אומן בנגינה היה מיא שידע לבנות את הגיטרה שלו ולבנות את הפסנטר שלו אפילו שהוא חרש ועוור , ידע ליצור מופט של נגינות, אומן היום הוא מיא שמוצא לו חברת תקליתים טובה ורייטר טוב
אומן בתחום הבידור היה מי שנתש את חיי המרווח וחיי בצנעה עם העם בשביל לקבל מהם חומר והיא מציג בתמורה לבת לחם היום אומן הוא מי שמצליח בהוליווד

ידידי המוסגים השתנו, ואנו משטינים על הערכים

אומן עץ היה מי שלמד שנים איזה עץ לחטוב ביער איך לייבש ואיך לחתוך ולהניח בצד שנים עד השימוש , ואז למד איך להקציע לייפים לחרוט לצבוע , וכול עבודה נעשתה מהלב, אומן היום בעץ הוא מי שיכול לשלם לאגודת האומנים והמלאכה , ומקבל תעודה מהם אומן לשנת #### ולא אומן .(נקודה) היום אתה קונה פורניר מוכן וצבעי לוקח את היפיוף אז איפה האומנות?

האומנות בכול דבר שנעה בידע ואמונה כול דבר שאתה מלווה מאז שהוא גולמי עד שהוא מושלם, אומן חיי את היצירה , ויוצר את החיים, במגע עם מה שאמן עושה אתה מרגיש חום , אפילו אם זה ארונות סיבית חתוכות ישר ישר, לעומת עבודת מקצוען שתיהי בשיא היופי אתה לא תרגיש את החום אם היא לא עשויה באומנות

אומן זה מיני אלוהים

Re: בנית ארונות זה לא אומנות אלא טכניקה

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 13:08
על ידי moshik
מאמון ידידי
במי אתה נלחם?
בעברית יש הבדלה בין אומן (oman)
לבין אומן (ooman)
לראשון אין קשר להתמחות בעבודת עץ או מתכת וכו
התמחותו היא בהבעת רגשות כאבים מחאה דרך בד ציור או פיסול או
מוסיקה ועוד
האומן (ooman) השני הוא אחד שאכן הוא בעל מקצוע יוצא מהכלל בתחומו
בד"כ אין קשר בין שני סוגי אנשים אלה למעט מיומנוית טכניות נדרשות.[/u]

אתה יודע מה?

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 13:40
על ידי maamoon
אני לא יודע מה

ומה אתה חושב בקשר לעבודה בעץ?

Re: אתה יודע מה?

הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2007, 14:20
על ידי moshik
בד"כ מוצרים שימושיים אינם נחשבים
לאומנות , אבל ישנם הרבה מקרים של אומנים
שיוצרים בעץ לצרכים שימושיים ובהחלט אפשר לראות את
זה על המוצר.