חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

היי ממון

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

היי ממון

הודעהעל ידי shulamit623 » 04 נובמבר 2007, 23:15

איך היה בחו"ל?
שאלה לי חשובה, יש לי שידת החתלה צבועה בשלייף לק לבן, רוצה לצבוע אותה לצבע בהיר וליישם טכניקת יישון. מהי ההמלצה שלך לצביעת שלייף לק.

המון המון המון תודה
shulamit623
 
הודעות: 12
הצטרף: 01 אוקטובר 2007, 21:14

Re: היי ממון

הודעהעל ידי maamoon » 04 נובמבר 2007, 23:27

שלייף לק: תהליך שעדיין לא היה התזה עשו צבע אטום שייפו אותו לברק הרצוי, ולכן השם לק ושלייף

היום הטכניקה היא לעשות התזה של פוליטרין דו רכיבי או צבע אטום עם בסיס מים או לחילופין פוליאור ומיניו ולתת לזה להתייבש לשכבה חלקה , בוחרים בפוליטריין דו רכיבי בגלל שהוא מתייבש למגע תוך רבע שעה , הכי מהיר, דבר שמונע הדבקות אבק מיותרת , זמן פתוח פחות ולכן פחות אבק...
השאלה מה יש לך? אפשר להתיז? או שאת מעדיפה על בסיס מים אקרילי או פוליאור על בסיס מים? או אפשר גם לעשות פעמים צבע אקרילי משפורפרות ואז לשייף ומעל זה לקה אקרילית שקופה.

הטכניקה נקראית דיסטרינג, שזה פגעי הזמן, ובין השאר זה צביעת שתי שכבות שהשכבה העליונה מתקלפת בפינות , דבר שקורה עם הזמן, אנו מזרזים את התהליך עם זה שעושים שעווה בפינות הרצוי לגרד אותן בין שתי שכבות הצבע , עוברים עם נייר שיוף עדיןן או עם צמר פלדה על הפינות ואז איפה שהיה שעווה מנר הצבע נחשף (הצבע התחתון) אחרי שעושברים על כול העבודה מנקים את האזורים עם השעווה עם טינר , להמסה והרחקה של השעווה ומנקים את כול המשטח עם טינר , וצובעים אחרי זה לקה, הטינר זה בשביל שהלקה לא תתקלף גם היא

אז מה היה לנו:
על עבודה חדשה עושים יסוד, עבודה ישנה משייפים קלות עם נייר 320, וגם אחרי היסוד מאותו בסיס שרוצים לעבוד, אפשר לעשות צבע במקום יסוד אבל זה פחות חזק
שלב שני עושים את הצבע של הבסיס שרוצים
שלב שלישי עוברים עם נר על כול הנקודות שרוצים לחשוף אחרי הצבע העליון
שלב רביעי עושים צבע עליון
שלב חמישי מנקים עם טינר
שלב שישי צובעים לקה מאותו בסיס של השכבה צבע.

בהצלחה
ובחו"ל שווה לבקר במיוחד אם זה רומא
סמל אישי של המשתמש
maamoon
סופר משתמש
 
הודעות: 700
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:55


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google Adsense [Bot] ו־18 אורחים