חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

בעיה בליטוש ולכה

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

בעיה בליטוש ולכה

הודעהעל ידי lavi.r » 01 נובמבר 2007, 15:45

בניתי ארונית קטנה מעץ אורן.
הליטוש נעשה ברובו ע"י מלטשת אקצנטרית של מקיטה בעלת 5 מהירויות.
את הליטוש הראשון עשיתי במהירות 1 (הכי איטי) ואת השאר במיהרות 3.
קודם עם נייר 80
אח"כ עם 120.
אח"כ שמתי לכה שקופה (של חברת betek).
אחרי הלכה ליטשתי (כעבור כשעתיים) עם נייר 240 במלטשת, ופה נתקעתי בבעיה:
הנייר משתפשף/נסתם (בכל אופן נהרס) אחרי ליטוש של מטר.
הרסתי ככה בקלות 3 ניירות.
למה זה קרה?

ואם כבר אז שאלה נוספת: על איזו מהירות כדאי ללטש במלטשת אקסצנטרית (של מקיטה, יש בה מהירויות בין 1 ל 5)?
האם יש חלוקה בין ליטוש ראשוני, סופי, אמצעי?
lavi.r
משתמש ותיק
 
הודעות: 99
הצטרף: 20 ספטמבר 2007, 08:48

Re: בעיה בליטוש ולכה

הודעהעל ידי Dganit » 01 נובמבר 2007, 17:10

לי יש מלטשת מחברה אחרת עם מהירויות משתנות, בדרך כלל אני עובדת על המהירות הגבוהה, רק במקרים בהם אני רוצה להגיע לדקויות אני מורידה מהירות.
שכבה ראשונה צובעים עם יסוד , אך גם אם צבעת בלכה, התופעה שאתה מתאר מופיעה כאשר הלכה לא מספיק יבשה. אני נוהגת ללטש לפני היסוד עם 150 ואחריו 240 ולפני הלכה 320 אך זו לא נוסחה סגורה, הכל תלוי בסוג הגימור שאתה רוצה להגיע אליו.
Dganit
סופר משתמש
 
הודעות: 253
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 20:26

Re: בעיה בליטוש ולכה

הודעהעל ידי moshik » 01 נובמבר 2007, 21:53

אולי תחכה שהלכה תתיבש?
ואם עובדים בסדר נכון אין צורך ללטש את הלכה.
ליטוש,יסוד או סילר ,ליטוש ,לכה שכבה רא/שונה ,יבוש (אין צורך ללטש)
לכה שכבה שניה.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: בעיה בליטוש ולכה

הודעהעל ידי lavi.r » 01 נובמבר 2007, 22:38

בשביל זה אתם פה לא?
כדי שנלמד את הסדר הנכון.
עכשיו אני חכם יותר.
תודה
וכשאני ידע לענות על שאלות לאנשים אני אשמח גם לעשות את זה.
בנתיים אני לומד.
lavi.r
משתמש ותיק
 
הודעות: 99
הצטרף: 20 ספטמבר 2007, 08:48

Re: בעיה בליטוש ולכה

הודעהעל ידי lavi.r » 01 נובמבר 2007, 22:41

אבל אם כבר דברת, יש לי עוד שאלה, וסליחה על הבורות.
אבל מה זה יסוד, למה הוא משמש? תמיד צריך (כדאי) לשים יסוד?
איזה יסוד שמים? ראיתי שיש יסוד לבן - הכוונה לזה?
lavi.r
משתמש ותיק
 
הודעות: 99
הצטרף: 20 ספטמבר 2007, 08:48

Re: בעיה בליטוש ולכה

הודעהעל ידי moshik » 01 נובמבר 2007, 23:15

סנדינג סילר של טמבור (שקוף)
תדלל אותו הרבה עם טינר (1:4) אחד טינר 4 סילר.
מתייבש אחרי שעה אפשר למרוח עם מטלית יבשה
ללטש עם נייר 400.
ליטוש מהיר לא להתעכב יותר מידי
אתה כבר תרגיש את החלקות של המשטח
לנקות טוב עם מטלית את האבק או עם אוויר.
ליישם עם לכה שכבה ראשונה (לחכות לפחות 24 שעות)
תשתמש במברשת טובה ואל תחשוש אם תהנה מההברשה
התוצאות יהיו טובות.
אני ממליץ לא לשייף את הלכה.ואז שכבה שניה או שלישית לפי הצורך.
אם לא יצא חלק ויפה אפשר לשייף.אל תדאג בפעם הבאה זה ייצא יותר טוב.
לחילופין ניתן ליישם יסוד ללכה ולעבור אותו תהליך
אבל עדיף עם סילר - יותר מהיר ותוצאות יותר טובות.
תודיע לנו איך זה יצא.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

תודה

הודעהעל ידי lavi.r » 01 נובמבר 2007, 23:28

תודה
lavi.r
משתמש ותיק
 
הודעות: 99
הצטרף: 20 ספטמבר 2007, 08:48

מושיק לפי ההוראות על אריזת הסנדינג סילר היחס הוא

הודעהעל ידי yossi » 02 נובמבר 2007, 09:42

חצי חצי כלומר כמות שוה של טינר (חשוב לציין מספר 21 ) והחומר.
כך לפחות אני נוהג
yossi
סופר משתמש
 
הודעות: 702
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 19:29

Re: בעיה בליטוש ולכה

הודעהעל ידי Ariel » 02 נובמבר 2007, 09:48

כאשר משתמשים בסנדיג סילר שהוא על בסיס טינר האם נתן לצבוע בלכה על בסיס מים?
יש סנדינג סילר על בסיס מים או משהו משהו דומה?
Ariel
משתמש ותיק
 
הודעות: 95
הצטרף: 22 ספטמבר 2007, 16:42
מיקום: ת"א

בייץ על בסיס מים וסנדינג סילר

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 02 נובמבר 2007, 10:07

שאלתי אותה שאלה את משה מ"סהר סרברניק", החנות הוותיקה מאוד לצבעים בתל אביב (ראה בלשונית מדריך עסקים), והוא ענה שגם בייץ על בסיס מים ייתפס ללא בעיה על סנדינג סילר.
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1335
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

הבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־14 אורחים