חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

הצמדת 2 לוחות עץ

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

הצמדת 2 לוחות עץ

הודעהעל ידי tah001 » 07 אוקטובר 2007, 17:39

ברצוני להצמיד 2 לוחות עץ אורן, עובי 18מ"מ רוחב 20ס"מ ואורך 60, כך שאקבל לוח אחד במידות 120x20
אין באפשרותי להשתמש בלייסטים בנקודת החיבור.
(לא יופעל משקל רב על הלוח המוגמר)
מהן האפשרויות? (הדבקה בלבד לא תהיה מספיק חזקה)
נ.ב - ניסיתי חבור בדיבלים מעץ בין 2 הלוחות אך התוצאה לא היתה מספיק מדויקת...
תודה ציקו
tah001
 
הודעות: 2
הצטרף: 07 אוקטובר 2007, 17:31

Re: הצמדת 2 לוחות עץ

הודעהעל ידי Eliko » 07 אוקטובר 2007, 18:58

תנסה למלות (ביסקוויטים) או הברגה אלכסונית (ברגי כיס = pocket holes) וכמובן גם דבק במקביל.
סמל אישי של המשתמש
Eliko
סופר משתמש
 
הודעות: 602
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 21:41

Re: הצמדת 2 לוחות עץ

הודעהעל ידי moshik » 07 אוקטובר 2007, 20:40

חיבור לאורך הוא אכן בעיה מבחינת החוזק.
אם תפרט את השימוש המדוייק אולי נוכל לעזור
בחיזוק החיבור.
להערכתי למלות לא יספיקו.
אני מציע ארבע אפשרויות:
1.ניסור מדרגה של 9 מ"מ בעומק של 5 ס"מ
(5 ס"מ חפיפה) והדבקה עם 3 דיבלים 12.
זה אומר שצריך שני לוחות באורך 65 ס"מ כל אחד
2.חריצים לרוחב שני הלוחות (mortise) בעובי של
6 מ"מ ובעומק של 5 ס"מ והדבקה עם דיקט 6 מ"מ
רוחב 20 על 12 (6 כפול 2)
זה אומר שצריך שני לוחות באורך 60 ס"מ כל אחד.
3.לנסר מגרעת ניצבת לחיבור בקצה הלוחות אורך 20 (10 מכל צד של החיבור)
ועומק של 5 ס"מ. מגרעת אחת בכל צד של לוח
(סה"כ שתי מגרעות)
במגרעת שנוצרה להדביק עץ קשה (בוק למשל 20X5)
עם שתי למלות מכל צד של החיבור ו שתי למלות בנקודת החיבור.
זה הכי חזק שאתה יכול לקבל.

הכי זול:
4.לקנות לוח 20 על 120.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: הצמדת 2 לוחות עץ

הודעהעל ידי Alex Milch » 07 אוקטובר 2007, 21:20

הפיתרון הראשון של Moshik הכי נכון ומעשי, אין צורך בדיבלים כי אין להם מקום.
דבק, כליבות וסבלנות.
שתל מעץ יותר קשה לא יעזור כיוון שהעץ הבסיסי (אורן) יותר חלש.
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: הצמדת 2 לוחות עץ

הודעהעל ידי moshik » 07 אוקטובר 2007, 22:10

אני מצרף שרטוט
שתלים זה הפתרון החזק ביותר
אפשרי גם מעץ אורן
קבצים מצורפים
שתלים.jpg
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: הצמדת 2 לוחות עץ

הודעהעל ידי iavihay » 07 אוקטובר 2007, 23:58

ואולי פשוט כנס למחסן עצים וקנה לוח כזה ב-40 שח..?..!![color=red][/color]
iavihay
סופר משתמש
 
הודעות: 292
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 19:56

Re: הצמדת 2 לוחות עץ

הודעהעל ידי tah001 » 08 אוקטובר 2007, 10:08

תודה, עזרתם!
tah001
 
הודעות: 2
הצטרף: 07 אוקטובר 2007, 17:31


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־13 אורחים