חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שאלה של צירים

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

שאלה של צירים

הודעהעל ידי fcshlom » 03 אוקטובר 2007, 09:51

שלום חברים
יש לי בבית ארון חשמל שבנוי בתוך נישה בקיר.
בכדי לסגור אותו הכנתי מסגרת פנימית ודלת מפלטת MDF מצופה פורניר.
הבעיה צצה כאשר ניסיתי לחבר את הדלת למסגרת בעזרת צירי מטבח סטנדרטים.
הדלת אמורה היתה לכסות את הפתח במלואו עם תוספת של כס"מ מכל צד,
אבל הציר לא מאפשר לי לפתוח את הדלת במצב הזה ויש לחבר אותו צמוד לקצה הדלת כך שנותר חריץ בין הדלת לנישה.
מצ"ב תמונה של התוצאה.
האם יש צירים המאפשרים לחבר את הדלת בצורה שתכסה את הפתח טוב יותר?
קבצים מצורפים
Pic013.JPG
שימו לב לחריץ הנישה המציץ מימין לפלטה
אני צריך הזזה של הפלטה בעוד ס"מ ימינה בעזרת ציר מתאים
fcshlom
 
הודעות: 5
הצטרף: 09 ספטמבר 2007, 09:08

Re: שאלה של צירים-לא ככה עושים את זה

הודעהעל ידי Alex Milch » 03 אוקטובר 2007, 11:15

אין ציר שיעבוד כמו שאתה מתאר. יש ציר שנקרא "ישר" והוא מכסה את כל המסגרת פחות כ-1 מ"מ מכל צד, כלומר זו תהיה מידת הדלת.
פתרונות אפשריים ומעשיים:
1. להתקין את המסגרת במישור אחד עם הריר ולהוסיף לייסט הלבשה (לפי עיקרון דלתות מעבר), אז תצטרך ציר מסוג "כפוף" שהוא יכסה 6-7 מ"מ את המסגרת בצד הציר.
2. להבליט את המסגרת כ-2 ס"מ מחוץ למישור הקיר, ואז לחבר את לייסט ההלבשה מסביב ובכך אתה חוזר לאפשרות של כיסוי כל המסגרת-אין להבליט את הדלת בצד של הצירים בשום אופן.

אשתדל לענות על שאלות נוספות - בהצלחה!
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: שאלה של צירים-לא ככה עושים את זה - איך לא המציאו?

הודעהעל ידי fcshlom » 03 אוקטובר 2007, 11:48

לא נראה לי הגיוני שלא המציאו משהו מתאים
:cry:
fcshlom
 
הודעות: 5
הצטרף: 09 ספטמבר 2007, 09:08

Re: שאלה של צירים-לא ככה עושים את זה - איך לא המציאו?

הודעהעל ידי Alex Milch » 03 אוקטובר 2007, 18:53

ידידי הקופצן-בסך הכל ניסיתי לעזור, אינני זקוק להוקרה מפורשת,
18 שנה כנגר מיקצועי, לא נתקלתי ב"איך לא המציאו" שאתה מתעקש עליו.
...ושיהיה לך בהצלחה !
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: שאלה של צירים-לא ככה עושים את זה - איך לא המציאו?

הודעהעל ידי fcshlom » 05 אוקטובר 2007, 16:35

אל נא באפך,
:oops: לא התכוונתי לזלזל חס ושלום בידע ובנסיון שלך.
אם נפגעת התנצלותי הכנה.

בסופו של דבר, העפתי את המסגרת הפנימית וחיברתי את הצירים ישירות לקיר ובכך נפתרה הבעיה.
הפתרון שכן ראיתי במקום כלשהו היה שימוש במנגנון של קלפה, דלת למיקרוגל
אבל המנגנון יקר מאוד.

תודה על התגובה ושנה טובה.
fcshlom
 
הודעות: 5
הצטרף: 09 ספטמבר 2007, 09:08

Re: שאלה של צירים-לא ככה עושים את זה - איך לא המציאו?

הודעהעל ידי Alex Milch » 05 אוקטובר 2007, 20:16

אני שמח שמצאת פיתרון לשביעות רצונך-אשתדל לעזור גם בעתיד.
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־15 אורחים