חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

אני רוצה לבנות שולחן עבודה לילדה

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

אני רוצה לבנות שולחן עבודה לילדה

הודעהעל ידי Daniel Ron » 01 אוקטובר 2007, 00:19

שגם תוכל לצייר עליו או לעבוד עם בצק/פלסטלינה וגם תוכל לדפוק עליו עם כל מיני צעצועים.

אני מתלבט לגבי לוח השולחן, אם אעשה אותו מאורן, יש סיכוי שאם תדפוק עליו עם צעצוע קשיח ישארו שקעים בלוח. אם אעשה אותו מ- MDF יש צורך בציפוי הלוח וגם לעשות לו ציפוי במסגרת וזה לא יתאים לרגליים שאני מתכוון לעשות מאורן.

א. איזה עץ לדעתכם הכי מתאים/כדאי לעשות את הלוח?

ב. באיזה סוג צבע כדאי (אם בכלל) לצבוע את השולחן כך שיראה צבע העץ
אבל שלא יהיה לכה?
"כישלון הוא רק הזדמנות להתחיל מחדש בדרך נבונה יותר"
סמל אישי של המשתמש
Daniel Ron
סופר משתמש
 
הודעות: 216
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:35
מיקום: גבעתיים

Re: אני רוצה לבנות שולחן עבודה לילדה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 01 אוקטובר 2007, 00:35

לא ממש קשור לעץ ולגימור, אבל אם תדביק לשולחן מלמעלה פרספקס/פלקסיגלס אזי אפשר גם לשחק עליו עם פלסטלינה (לא נדבק ונמרח כמו עץ) וגם לדפוק כמה שרוצים וכלום לא יקרה (מקסימום מחליפים לוח).

העץ מתחת יכול להשאר אורן בכל גימור שהוא.
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: אני רוצה לבנות שולחן עבודה לילדה

הודעהעל ידי harel » 01 אוקטובר 2007, 07:28

אמשיך את הקו הפלסטי של מר אשל ואמליץ לך שלא להשקיע מאמץ לילדה בגיל שלה בשולחן עץ. גם אני חשבתי על הרעיון ואפילו היתה תוכנית מסודרת אבל ירדתי מזה מהר מאד (טוב, לא לבד.. אישתי עזרה לי לרדת מהעץ - תרתי משמע) אתה תקרע את התחת והגב והבת שלא בזדון אלא תוך כדי משחק (פלסטלינה זה חצי צרה נראה אותך מוריד טושים מכל משטח שהוא גם הרחיצים אם לא תנקה מיד ישאירו חותם) תחרב לך את השולחן מהר מאד. בנוסף, מאחר ושולחן עץ יציב מהר מאד תמצא אותה רוקדת עליו וזה פחד אלוהים.
שולחן צבעוני פלסטי ב-30 ש"ח עד גיל 5 תחליף כל שנה ותחסוך לעצמך כאב לב.
סמל אישי של המשתמש
harel
סופר משתמש
 
הודעות: 990
הצטרף: 19 אוגוסט 2007, 11:49

Re: אני רוצה לבנות שולחן עבודה לילדה

הודעהעל ידי Alex Milch » 01 אוקטובר 2007, 12:49

ואם בכל זאת "בא" לך על עץ, אני בד"כ בונה לילדים פלטה מסנדביץ', קנטים מודבקים מעץ 2 ס"מ ועל הכל פורמייקה. את הקנט ניתן לעגל לאחר הדבקת הפורמייקה ולצבוע כמו את הרגליים.
בענין צבע, כל מה שתמצע ב"אייסים" למיניהם שמתאים לעץ ולך.
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: אני רוצה לבנות שולחן עבודה לילדה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 01 אוקטובר 2007, 13:05

sandor47 כתב:ואם בכל זאת "בא" לך על עץ, אני בד"כ בונה לילדים פלטה מסנדביץ', קנטים מודבקים מעץ 2 ס"מ ועל הכל פורמייקה. את הקנט ניתן לעגל לאחר הדבקת הפורמייקה ולצבוע כמו את הרגליים.
בענין צבע, כל מה שתמצע ב"אייסים" למיניהם שמתאים לעץ ולך.


פורמייקה זה גם אחלה - כי זה פלסטיק אחרי הכל :) פלסטיק זה נחמד - עץ זה יפה!
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

יהודה, זו כבר ליגה אחרת

הודעהעל ידי harel » 01 אוקטובר 2007, 14:52

לשלם על שולחן פלסטיק 250 ש"ח אישית נראה לי מוגזם.
http://www.ikea.com/us/en/catalog/categ ... ies/11779/
סמל אישי של המשתמש
harel
סופר משתמש
 
הודעות: 990
הצטרף: 19 אוגוסט 2007, 11:49

Re: שולחן עבודה

הודעהעל ידי Daniel Ron » 01 אוקטובר 2007, 18:34

תודה על התגובות וההצעות,
שכנעתם אותי, אני אקנה לה שולחן מפלסטיק של כתר או ליפסקי שעולה בערך 70, 80 ש"ח (עם רגליים מתפרקות).

יש לה כבר אחד כזה אבל רצינו עוד אחד שיהיה גם אצל הסבא וסבתא.
אם היתה לי מצלמה דיגיטלית הייתי מצלם את השולחן, הוא שולחן טוב בעיקר בגלל הגובה שלו שזה מה שהיה לי הכי חשוב.

תודה לכם.
"כישלון הוא רק הזדמנות להתחיל מחדש בדרך נבונה יותר"
סמל אישי של המשתמש
Daniel Ron
סופר משתמש
 
הודעות: 216
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:35
מיקום: גבעתיים

Re: אני רוצה לבנות שולחן עבודה לילדה

הודעהעל ידי zigi » 02 אוקטובר 2007, 08:26

דני לסיכום,

כפי שנאמר כבר כאן, בנה לך שולחן וקנה לך חתיכת פלטת סנדויץ עם פורמייקה ,את הפלטה תוכל להחליף בכל עת שתחפוץ. ושלום על ישראל. בהצלחה
סמל אישי של המשתמש
zigi
מנהל פורום
 
הודעות: 1849
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:59
מיקום: סלעית


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־11 אורחים