חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

צביעת מ.ד.פ

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

צביעת מ.ד.פ

הודעהעל ידי sigal » 10 ספטמבר 2007, 08:21

בוקר טוב,
אני בונה מטבח חדש. רוצה לצבוע את הדלתות (מ.ד.פ לא מצופה) בשיטת הדיסטרסינג (שיראה מיושן). איזה חומר עלי למרוח על המ.ד.פ לפני הצביעה על מנת להחליק את מרקמו?
אשמח לתשובות בהקדם
תודה ויום נעים :P
sigal
 
הודעות: 1
הצטרף: 10 ספטמבר 2007, 08:18

Re: צביעת מ.ד.פ

הודעהעל ידי Pini Gold » 10 ספטמבר 2007, 14:34

מאמון עוד מעט יחזור מהעבודה ויסביר. סבלנות. הכן בנתיים סנדיג סילר בצד והמתן להוראות.
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

Re: צביעת מ.ד.פ

הודעהעל ידי bar tal » 10 ספטמבר 2007, 18:32

להשתמש בבסיס (למשל 1.2.3 - יקר פחד), או בשפכטל לעץ. המטרה היא לאטום יותר מאשר להחליק - כיוון שמ.ד.פ שותה צבע.
אני צבעתי בצבע שמן (פוליאור) ישירות על מ.ד.פ ישום בשתי שכבות- את התוצאה תוכל לחפש פה בגלריה (מטבח מגירות כחול).

לדעתי, במיוחד אם אתה בשאיפה ליצור מראה מיושן, אין בזה צורך - פשוט לצבוע במס' שכבות,עם משחקי גוונים, ושימוש בשעווה בפינות בחלק מהשכבות.

בהצלחה בר
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב

מדובר בדסטרסינג

הודעהעל ידי maamoon » 11 ספטמבר 2007, 18:18

מה הציוד שברשותך?
אמצעי התזה?
קומפרסור

כי השיטה בנויה על השלבים הבאים
יסוד
צבע רקע
צבע על
שיוף פינות
ואז אם יש רצון וצורך לקה אקרילית
סמל אישי של המשתמש
maamoon
סופר משתמש
 
הודעות: 700
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:55

Re: מדובר בדסטרסינג

הודעהעל ידי bar tal » 11 ספטמבר 2007, 18:31

מאמון שלא תבהיל ת'אנשים, כולנו/ רובנו חובבים - אתה המקצועי/מקצוען היחיד פה, אז אולי תוכל לפרט את השלבים לפי חסרי ציוד מקצועי

מכל מלמדי השכלתי
תודה מראש בר
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב

דיסטרסינג - גירוד פינות

הודעהעל ידי maamoon » 11 ספטמבר 2007, 20:51

דיסטרסינג זה מוסג נרחב למוסג של עיבוד הזמן, וזה כול מה שהזמן תורם לפריט , אם זה גירוד פינות - וזה החלק המבוקש כאן, אם זה חורים, או מקות, או גירודים וסריטות, אם זה המאחזים של הידים בספות כאשר שם זה יותר בהיר ובראש יותר כהה בכלל הלכלוך, זה כול זה נכלל במוסג דיסטרסינג, מה שתפס טוב בארץ זה גירוד הפינות, שעם הזמן התרחק מהמקור ונהיה עיבוד מקורים וגם כמובן הפיצוצים , שגם תפס לתקופה

כאשר צובעים פריט יותר מפעם אחת אז עם הזמן ושיש קילופים אז נחסף הצבע שהיה קודם ואז מוצר אפקט של שני צבעים אחד תחתות ישן והשני עליון שמכסה את הכול חוץ מהגירוד, לפעים נחסף העץ אף הוא


את גירוד הפינות עושים כאשר מחליטים מה הצבע העליון שהוא האחרון שנצבע בכאילו , ומה הצבע שהיה קודם או שמחליטים לחסוף את העץ או לשלב את שניהם , ברגע שחוספים את העץ אז יש צורך לצבוע לקה ולהגן על העץ מהסביבה, ניתן גם לצבוע בלקה אקרילית מעל העבודה כולה בשביל לתת מראה של חדש מיושן וגם הגנה כללית

התהליך אז הוא
- יסוד לעץ (כול יסוד אטום שיכול לעבוד עם מברשת מקובל) כאשר אפשר גם לעשות סילר או סנדינג סילר, ניתן גם לעשות צבע אקרילית , ניתן גם פוליאור בתור בסיס\יסוד, או צבע פוליאור אקרילית (בסיס מים לנוחות)
- צבע בסיס - הצבע הישן - יהי צבע אטום שיוחלט עליו כצבע הבסיס הישן וזה שיצוץ מהמקומות המיועדים,
- לעבור בנייר , או שעווה, במקומות המיועדים, פשוט לעבור עם הנייר כמה פעמים בפינה המיועדת, אפשר 10 ס"מ לאורך פינה אבל לא יפה כול הפינה , אפשר בכמה מקומות או באמצע העבודה, להחליט מה רוצים ולדמיין מה התוצאה,
- לצבוע צבע עליון סופי, ולעבור על כול העבודה עם צבע אטום זה ,
- לשייף עם נייר 320 בפינות , כאשר איפה שהיה שעווה של נייר (לא צריך להשאיר הר פשוט לעבוד עם קצת כוח ולנגב את השאריות) או עם צמר פלדה , הצבע שהיה על השעווה\נייר יתקלף מהר וירד כשכבות שלמות ולא ישויף אחר שחוספים את הצבע למטה בכול המקומות הרצויום אפשר לעשות ווקס לכול העבודה ולהסתפק בזה או להמשיך הלאה

- לעשות לקה , אם רצוי לשמור על הצבע של העבודה ושלא יהי יותר צהבהב ממה שרואים אז לעשות לקה אקרילת אם הצבע לא כול כך חשוב אלללא האפקט אז אפשר לעשות לקה מתאימה (על בסיס סרפים מצהיבים) לעבודה, המלה היא לשמור על אותו בסיס של לקה וצבע אטום, ז"א יסוד מתאים , צבע אטום A מתאים (מאותו בסיס, פוליטריני\סרפים סינטטים\אקרילי) , צבע אטום B ולקה גמר מאותו בסיס
סמל אישי של המשתמש
maamoon
סופר משתמש
 
הודעות: 700
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:55

ההסבר של השנה. שווה מדליה.

הודעהעל ידי Pini Gold » 11 ספטמבר 2007, 21:13

אני עוקף בזאת את הוועדה לחלוקת פרסי הצטיינות ומעניק בזאת את המדליה למאמון על ההסבר הטוב והמעמיק.
המדליה בתמונה המצורפת.
קבצים מצורפים
Purple_heart.jpg
(10.83 KiB) הורד 343 פעמים
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

בתודות

הודעהעל ידי maamoon » 11 ספטמבר 2007, 21:41

אני אנעץ אותה בבשרי לתזכרת
סמל אישי של המשתמש
maamoon
סופר משתמש
 
הודעות: 700
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:55

Re: דיסטרסינג - גירוד פינות

הודעהעל ידי bar tal » 13 ספטמבר 2007, 20:32

COPY PASTE לווורד, קצת עריכה, ויאללה לתגית המאמרים.
תודה
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־15 אורחים