עמוד 1 מתוך 1

בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 17 מרץ 2025, 17:55
על ידי danielk9
היי לכולם,

החלטתי לבנות סוג של מיטה מתקפלת לרכב ובחרתי בדוגמא זו (מבין רבות דומות)
https://www.youtube.com/watch?v=WwqphM_gyJA&t=1s
התאמתי את השרטוטים לרכב שלי אבל בדוגמא זו, כמו ברוב הדוגמאות האחרות ברשת נעשה שימוש בדיקט בעובי של 75" (כ-2 סנטימטר).
מה לדעתכם יכול להיות העובי המינימלי לבסיס מיטה כזו (2 ס"מ גם כבד יותר ויעלה את צריכת הדלק, גם כבד יותר להוציא במקרה של פנצ'ר וגם יקר יותר)

תודה רבה לכולם

Re: בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 19 מרץ 2025, 12:06
על ידי NirS
לא יצא לי לצפות בסרטון, אבל האם המשטח חייב להיות מלא?

Re: בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 19 מרץ 2025, 20:49
על ידי danielk9
היי,

לא, בהחלט לא חייב להיות מלא.
להפך, כל מה שיעזור להוריד במשקל מבלי לפגוע בחוזק מבורך.

אגב, בדקתי לעומק מב זה אומר 75". וגיליתי שלמרות, שערך זה מתורגם ל 19.05ממ אבל הכוונה (בארצות הברית) ל 18ממ.
(In the U.S., plywood labeled as ¾ inch (0.75") usually has an actual thickness of around 18.3mm to 18.7mm (not a full 19.05mm))

Re: בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 19 מרץ 2025, 21:50
על ידי Se7eN
לדעתי גם 18 ממ בלי תמיכות נוספות זה לא מספיק, ותהיה שקיעה.
מה שעושים במיטות רגילות זה קורות רוחב, ומעליהן מזרון, ולעיתים דיקט דק ואז המזרון.

חוץ מזה, אני חושב שאתה די נסחף עם החישובים שלך, דיקט כזה שלם שוקל בערך 25-30 קילו, ואתה אפילו לא צריך את כולו, ככה שנשאר לך אולי 20 קילו. על רכב ששוקל מעל טון, זה ממש זניח...

Re: בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 20 מרץ 2025, 00:18
על ידי avian
בארץ נתקלתי גם בפלטות בעובי 16 ממ שנמכרו כשלושת רבעי אינצ׳...
שים לב שגם יש הבדל משקל משמעותיים בין סוגי סנדוויץ שונים. אבל לא בטוח כמה 3 ק"ג, נגיד, הבדל במשקל הפלטה יצור הבדל אמיתי בצריכת הדלק.
לשאלתך, אם הבנתי נכון את התכנון, אז אי אפשר להוסיף שם קורות חיזוק מתחת לפלטה, אז פלטה דקה יותר עשויה לא לעמוד במשקל (תלוי כמובן במשקל על המיטה). אבל עם שינויים קלים, למשל חלק עליון שנפתח אחרת, אפשר יהיה להוסיף חיזוקים, ואז להסתפק בפלטת 8 או 10 ממ.

Re: בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 21 מרץ 2025, 15:38
על ידי oferyuval
במקום להוריד בעובי תוריד חומר, למשל על ידי חריצים לרוחב הפלטה.

Re: בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 21 מרץ 2025, 23:49
על ידי avian
יהיה יותר פשוט - וכנראה גם זול - לקנות פלטה 8 או 10 ולהדביק פסים בחלק התחתון של הפלטה, לא?

Re: בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 22 מרץ 2025, 23:26
על ידי הרואה
avian כתב:בארץ נתקלתי גם בפלטות בעובי 16 ממ שנמכרו כשלושת רבעי אינצ׳...
שים לב שגם יש הבדל משקל משמעותיים בין סוגי סנדוויץ שונים. אבל לא בטוח כמה 3 ק"ג, נגיד, הבדל במשקל הפלטה יצור הבדל אמיתי בצריכת הדלק.
לשאלתך, אם הבנתי נכון את התכנון, אז אי אפשר להוסיף שם קורות חיזוק מתחת לפלטה, אז פלטה דקה יותר עשויה לא לעמוד במשקל (תלוי כמובן במשקל על המיטה). אבל עם שינויים קלים, למשל חלק עליון שנפתח אחרת, אפשר יהיה להוסיף חיזוקים, ואז להסתפק בפלטת 8 או 10 ממ.

בחיים לא נתקלתי בארץ בפלטה כלשהי שנמכרת כ3/4 אינצ', במסמכים של אף אחת מהחברות הגדולות אין התייחסות לעובי הפלטה באינצ', סיפור מוזר.

Re: בניית מיטה לרכב

הודעהפורסם: 23 מרץ 2025, 08:44
על ידי avian
הרואה, אני אדייק - אני ביקשתי פלטת שלושה רבעים וקיבלתי פלטות בעובי שבין 16 ל-18 ממ.
לא יודע אם הם פרסמו או מיתגו את הפלטה בצורה רשמית כשלושת רבעי אינצ׳.
כשעברתי להזמין מהרשת, זה כבר לא קרה כי שם בדרך כלל כותבים עובי בממ.