עמוד 1 מתוך 2

התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 14 ינואר 2025, 11:42
על ידי dvir85
שלום אני רוצה לבנות שולחן נגרות קטן 120/40
קניתי קורות אורן 95/42 כמה שאלות:
1 האם להקציע אותם בפאה הרחבה לפני ההדבקה או שלא חייב כי לפי הספק הם מוקצעות?
2 את החלק העליון מאחר והפינות כתומות (מהיצרן) לישר בהקצעה לפני הדבקה או אחרי?
3 האם יש צורך בקדיחת דיבלים בין הקורות אם כן מה המרחק קוטר ועומק קדיחה מומלץ לפי המידות שצוינו?
4 יש ברשותי 2 קליבות צינור 1/2 ושתי קליבות F האם יספיק לאורך כזה? איך יודעים כמה ללחוץ את העץ שלא יהיה פחות מידי או חזק מידי?
5 יש לי מקצוע ידני סטנלי 4 האם יתאים לדעתכם או שחייב הקצעה במכונה ?

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 14 ינואר 2025, 12:35
על ידי lyuv
1. לפי המידות נראה שהן אכן מוקצעות. אם צריך הקצעה נוספת תלוי ברמת ההקצעה. ברוב החומר המוקצע שקניתי היא היתה מספקת.
2. לדעתי יהיה קל יותר להקציע לפני. אבל קח בחשבון שאחרי ההדבקה לא תקבל פני שטח ישרים/חלקים לגמרי, ותצטרך שיוף שיאפס את הגובה בין הקורות.
3. אם אתה מדביק, זה מיותר. אגב - במקום הדבקה אתה יכול להצמיד את הקורות עם מוטות הברגה. פחות קשיח, אבל הרבה יותר קל וגמיש לעדכונים. תלוי מה סוג השימוש המתוכנן.
4. אין חזק מדי. כמה מינימום? מספיק כדי להתגבר על העיקומים והפיתולים בקורות. רק אתה יודע כמה יש. נסה על יבש, וראה אם כל המרווחים נסגרו.
5. יענו מבינים גדולים ממני.

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 14 ינואר 2025, 15:48
על ידי dvir85
תודה נראה לך שיספיקו 4 קליבות לפלטה של 120?
כמה זמן השאיר אותם 24 שעות מספיק?

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 14 ינואר 2025, 15:51
על ידי Se7eN
אז אוסיף רק על תשובה 5, השאלה היא רמת המיומנות שלך וכמה הוא תקין לעבודה. מי שיודע לעבוד עם מקצוע ידני יכול לעשות את כל העבודה איתו, כמובן שזה יקח זמן.
חלופה להקצעה (ידנית או חשמלית) זה ניסור של הפאות הקצרות כדי להוריד את הפאזות.

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 14 ינואר 2025, 18:38
על ידי אמיר ח.
dvir85 כתב:תודה נראה לך שיספיקו 4 קליבות לפלטה של 120?
כמה זמן השאיר אותם 24 שעות מספיק?
כן, ארבע קליבות יספיקו, שים שתיים למטה ושתיים למעלה.
24 שעות זה מצויין, אפשר גם להשאיר כל הלילה ולפרק בבוקר.

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 08 מרץ 2025, 22:33
על ידי dvir85
הי שוב אני
לפני שאני מדביק יש מרווח 5 מ"מ בגלל כמה קורות עקומות מצורפת תמונה, עם קליבות זה נעלם השאלה אם הדבק יחזיק או שזה יפתח וצריך הקצעה במכונה לפני?
דבק טייטבונד אדום

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 09 מרץ 2025, 12:52
על ידי אמיר ח.
נסה לשחק עם סידור הקורות, כך שקורות עקומות יבטלו אחת את השנייה.
אפשר גם להקטין את המרווחים ע"י הקצעת האיזורים הבעייתיים עם מקצוע ידני.
אם המרווח הוא 5 מ"מ אז אני אישית הייתי מדביק ללא חשש.

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 10 מרץ 2025, 09:49
על ידי lyuv
dvir85 כתב:הי שוב אני
לפני שאני מדביק יש מרווח 5 מ"מ בגלל כמה קורות עקומות מצורפת תמונה, עם קליבות זה נעלם השאלה אם הדבק יחזיק או שזה יפתח וצריך הקצעה במכונה לפני?
דבק טייטבונד אדום

לדעתי אין בעיה שדבק יחזיק עיוות של 5ממ על 1.2 מטר.
בכל מקרה, עדיף שהעיוות יהיה "פנימי" ולא "חיצוני".
"פנימי" - כוונתי שהמרווח נוצר באיזור אמצע הקורות, כמו בצילום שצרפת, בין שתי הקורות שבמרכז.
"חיצוני" - המרווח בקצוות. כמו קרני שור.

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 11 מרץ 2025, 00:42
על ידי dvir85
תודה המרווחים באמת לא נפתחו
רק שיש כמה חריצים איך מומלץ לסתום אותם?
והאם כדי לישם גימור שמן טאנג או להשאיר ללא?

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהפורסם: 11 מרץ 2025, 11:45
על ידי אמיר ח.
יישום שמן טאנג על שולחן הנגרות זה מצויין, רק קח בחשבון ששמן מצהיב את עץ האורן.
שולחן הנגרות שלי הוא בן 5 שנים, לא יישמתי שום גימור, אני פשוט או מקציע ידני או מלטש את השולחן מדי פעם, רק בשביל לחדש את המראה הכללי שלו.
בקשר לחריצים, לפי דעתי אל תמלא אותם, זה לא ייראה טוב, עדיף או להשאיר או להקציע ידני ולהיפטר מהם.