עמוד 1 מתוך 1

מחפש המלצה לגימור עבור מלונה

הודעהפורסם: 09 נובמבר 2024, 16:51
על ידי רותם חן
שבת שלום

אני לקראת סיום בנית מלונה.
(עדיין ללא הגג בתמונה)
המלונה תהיה בחוץ חשופה לשמש וגשם.
מה מומלץ לגימור?
צבע אטום? על בסיס שמן או מים?
רק לכה ורנית? על בסיס שמן או מים?
(הגג עצמו יבלוט מחוץ לצדדים ויהיה מוגן על ידי יריעות גומי)
אני שואל לגבי גימור הקירות.
תודה מראש לעונים.

Re: מחפש המלצה לגימור עבור מלונה

הודעהפורסם: 09 נובמבר 2024, 17:58
על ידי avian
מהניסיון שלי עדיף צבע אטום. היה לי ניסיון טוב עם צבע על בסיס מים של יעקובי ושל ראסט אולום.
דברים שצבעתי איתם מחזיקים כבר יותר מחמש שנים בתנאי חוץ, מבלי להידרש לחידוש.
דברים שצבעתי בלכה, מכל מיני יצרנים, כולל יאכט וורניש, דרשו חידוש אחרי שנתיים שלוש.

Re: מחפש המלצה לגימור עבור מלונה

הודעהפורסם: 09 נובמבר 2024, 19:31
על ידי Ran
אם המלונה עומדת בשמש לא לישם לכה!!! היא מתקלפת ונהיית כמו זכוכית !
כדאי מאוד לישם צבע אטום על בסיס ממיס !!! ולפני כן כדאי מאוד לישם סנדיק סילר של טמבור על בסיס ממיס טינר 21 שתי שכבות בהתזה !!!

Re: מחפש המלצה לגימור עבור מלונה

הודעהפורסם: 11 נובמבר 2024, 08:52
על ידי oferyuval
אם אתה רוצה לשמר את מראה העץ עשה גימור בשמן דק.

Re: מחפש המלצה לגימור עבור מלונה

הודעהפורסם: 11 נובמבר 2024, 16:17
על ידי lyuv
צבעתי מתקן דומה (מדיקט) בוורנית על בסיס מים. מחזיק יפה כבר כמה שנים. דאגתי להספיג את העץ מאוד בנדיבות, וסביר שזה עזר למנוע חדירת רטיבות.
אגב, בלי קשר להגנה על העץ עצמו, חשוב שתכנון המלונה ימנע חדירת או הצטברות רטיבות בתוכה - ע"י שיפועים, חורי ניקוז וכד'. שים לב לדאוג לריפוד מתאים לריצפה ולקירות, שיאפשר שמירה על חום. זה שכלב לא יודע להתלונן, לא אומר שאינו סובל בקור.