עמוד 1 מתוך 1

עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 01 אוגוסט 2024, 19:17
על ידי drsecr
אהלן חברים, אני ממש ממש חדש בתחום ויש לי כמה שאלות, חלקן ממש בסיסיות.
אני מתכנן לעשות את הארגז כאשר הפלטה העליונה והתחתונה הם "בתוך" הארגז, והפלטות הצדדיות מכסות עליהן.

1. איך אני יכול לחבר את הארגז בלי שיראו את הברגים? הציעו לי לעשות 2 "שכבות" של עצים, אבל אני לא אוהב את הרעיון.
הבנתי שאפשר לשים מחברים נסתרים כמו מזק, אבל שמעתי שזה חלש מדי..
יש טיפים/עצות?
2. בנוגע לחור מוביל, אם עושים אותו בגודל של הבורג, זה לא מבטל את הצורך של הבורג?
או שעושים מספר אחד קטן יותר?
3. אשמח לטיפים איך לעשות קדח ישר (90 מעלות).
4. יש לי גלגלים עם 4 ברגים (2x2), אני יכול להבריג 2 ברגים על הפלטה הצדדית, ו2 על הפלטה התחתונה?


תודה רבה חברים, מקווה שהייתי מובן, אני לא מהתחום

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 02 אוגוסט 2024, 07:28
על ידי oferyuval
לגבי 2 : ראה כאן viewtopic.php?t=7675
לגבי 4 : אפשר אבל לא כדאי. לא כתבת מאיזה חומר אתה מתכוון לעשות את הארגז אבל בורג שנעוץ בשפת הלוח יהיה הרבה פחות חזק מבורג שנעוץ בפני הלוח. עדיף שהגלגלים ימוקמו מעט פנימה והברגים יוברגו לפני הלוח ולא לשפתו.

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 02 אוגוסט 2024, 13:19
על ידי אמיר ח.
שלום, וברוך הבא לתחום ולפורום.
drsecr כתב:1. איך אני יכול לחבר את הארגז בלי שיראו את הברגים?
אפשרות אחת היא כיסוי הברגים עם מדבקות לכיסוי ברגים.

drsecr כתב:3. אשמח לטיפים איך לעשות קדח ישר (90 מעלות).
אפשר לרכוש כלי ייעודי לקדיחת חורים ב-90 מעלות. אם זה לעבודה חד פעמית אז אפשר לקדוח חור בבלוק מעץ בעזרת מקדח עמוד, ולהשתמש בבלוק כמוביל למקדח.

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 02 אוגוסט 2024, 14:41
על ידי drsecr
oferyuval כתב:לגבי 2 : ראה כאן viewtopic.php?t=7675
לגבי 4 : אפשר אבל לא כדאי. לא כתבת מאיזה חומר אתה מתכוון לעשות את הארגז אבל בורג שנעוץ בשפת הלוח יהיה הרבה פחות חזק מבורג שנעוץ בפני הלוח. עדיף שהגלגלים ימוקמו מעט פנימה והברגים יוברגו לפני הלוח ולא לשפתו.


2. הבנתי, תודה רבה.
אם זה חיבור של 2 קורות/פלטות עץ, אז זה צריך להיות באותו הגודל.
אחרת קצת יותר קטן.

4. אני בעצמי עדיין לא יודע, כנראה שאת המגירות עצמן אעשה מסנדוויץ' ואת הארגז מסיבית או MDF.
ידעתי שבשפת הלוח הבורג נתפס בצורה חלשה יותר, אבל חשבתי שהמשקל הוא על הפלטות צד, ואם אתקין את הגלגלים על הפלטה התחתונה, זה אולי "ייקרע" או ייפגום בעץ אם המשקל יהיה גבוה מדי.

תודה רבה :D

אמיר ח. כתב:שלום, וברוך הבא לתחום ולפורום.
drsecr כתב:1. איך אני יכול לחבר את הארגז בלי שיראו את הברגים?
אפשרות אחת היא כיסוי הברגים עם מדבקות לכיסוי ברגים.

drsecr כתב:3. אשמח לטיפים איך לעשות קדח ישר (90 מעלות).
אפשר לרכוש כלי ייעודי לקדיחת חורים ב-90 מעלות. אם זה לעבודה חד פעמית אז אפשר לקדוח חור בבלוק מעץ בעזרת מקדח עמוד, ולהשתמש בבלוק כמוביל למקדח.


ברוכים הנמצאים :D
אני יודע שקיימת אפשרות של מדבקות אבל בדר"כ זה פחות יפה, ועדיין זה בולט אם אקנה פורמייקה מיוחדת (עם תבנית של שיש/עץ וכדו').

בנוגע לכלי שהצעת, אקנה אותו, תודה רבה.
אגב, זה כלי שמשתמשים בו גם נגרים מומחים? או שלומדים את הטכניקה עם הזמן?

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 02 אוגוסט 2024, 16:15
על ידי אמיר ח.
drsecr כתב:אגב, זה כלי שמשתמשים בו גם נגרים מומחים? או שלומדים את הטכניקה עם הזמן?

אני לא חושב שנגרים מומחים משתמשים בג'יגים מהסוג הזה, להם יש כבר מכונות וטכניקות אחרות.
אם תחליט לקנות את הג'יג, אז שים לב שהחורים הם במידות מ"מ ולא באינצ'. Imperial זה באינצ'ים, ו- Metric זה במילימטרים. אתה צריך את ה- Metric.

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 02 אוגוסט 2024, 18:30
על ידי drsecr
אמיר ח. כתב:
drsecr כתב:אגב, זה כלי שמשתמשים בו גם נגרים מומחים? או שלומדים את הטכניקה עם הזמן?

אני לא חושב שנגרים מומחים משתמשים בג'יגים מהסוג הזה, להם יש כבר מכונות וטכניקות אחרות.
אם תחליט לקנות את הג'יג, אז שים לב שהחורים הם במידות מ"מ ולא באינצ'. Imperial זה באינצ'ים, ו- Metric זה במילימטרים. אתה צריך את ה- Metric.

צודק, לא חשבתי על זה.
תודה רבה!

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 02 אוגוסט 2024, 23:25
על ידי ינון צדיק
עוד רעיון זה לחבר באמצעות אקדח מסמרים/סיכות. אני בניתי מספר מגירות באופן הזה והן מחזיקות מעמד יפה.

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 03 אוגוסט 2024, 21:30
על ידי drsecr
ינון צדיק כתב:עוד רעיון זה לחבר באמצעות אקדח מסמרים/סיכות. אני בניתי מספר מגירות באופן הזה והן מחזיקות מעמד יפה.


את המגירות כנראה שזה מה שאעשה, עם מסמרים/ברגים או משהו כזה.
הקושי שלי זה הארגז, אני רוצה שהוא יהיה כמה שיותר נקי.

אגב, איזה עץ מומלץ לארגז?
הבנתי שהמגירות עצמן כדאי מסנדוויץ'

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 05 אוגוסט 2024, 20:53
על ידי avian
גם את המגירות וגם את הארגז אפשר לעשות מ‐mdf/סיבית או מסנדוויץ׳. לראשונים יש יתרון של פחות נטיה להתעוות מאשר לסנדוויץ׳, אבל לא חושב שזו בעיה בארגז כמו שאתה מתאר. כל הארגזים שיצא לי לראות במטבחים היו מסנדוויץ׳, והחזיקו יפה מאוד, למרות חיים קשים.
החיסרון העיקרי של mdf וסיבית זה שהם לא מחזיקים טוב ברגים. המשמעות היא שלא תוכל להשתמש בפתרון הפשוט יחסית של ברגים כיס/קרג לבניית הארגז. יש פרזולים שמתגברים על הבעיה הזו, אבל בדרך כלל דורשים עבודה מאוד מדויקת ופחות סלחניים לטעויות.
אין גם יתרון מחיר ל-mdf, והוא כבד יותר. הסיבית מעט זולה יותר מסנדוויץ׳, אבל לדעתי הפער לא שווה את הפער בסרבול העבודה.

Re: עצות לבניית ארגז מגירות

הודעהפורסם: 06 אוגוסט 2024, 10:10
על ידי הרואה
אני מציע שפשוט תקפוץ לנגריה באזור מגוריך ותבקש לראות איך הם עושים חיבורים נסתרים, יש הרבה מאד דרכים, מחברים למיניהם, דיבלי עץ, גרונג, ברגים ואז הסתרה, חורי כיס (כמו קרג), הדבקות, הכל תלוי במטרה הרצויה.
אם אין לך ידע וניסיון הייתי מציע שתבנה הפוך כלומר שהשוכבים של הארון יחפו על העומדים, תזמין חלקים עם קנטים מ3 צדדים, ובחלק התחתון פשוט תכניס ברגים מלמטה, בחלק העליון תבנה עם זויות מתכת מבפנים.
את כל הגוף והמגירות תעשה מסנדוויץ מצופה פורמייקה, או מסנדוויץ' ליבנה (בירץ') ואז זה יכול להיות גם גלוי (וגם בלי קנטים אם אתה אוהב את המראה).
כשתתקדם יותר יש עוד הרבה אפשרויות.