avian כתב:ישראל, לא ברור לי איך הסנדינג סילר מונע את שינוי הגוון - הרי הגוון הצהבהב הוא בלכה עצמה, זה לא תגובה כלשהי עם העץ.
בהידרו קליר פלוס, למשל, הגוון הצהוב בלט במקומות בהם צבעתי בטעות על פורמייקה לבנה. די בטוח שפורמייקה סופגת פחות מעץ שטופל הסנדינג סילר.
מה שכן, יכול להיות הסנדינג סילר מקטין את כמות הלכה שנספגת בעץ (בניגוד לשכבה שנבנית על העץ) ולכן האפקט מופחת. כמו שקורה במקומות בהם נספג דבק לתוך העץ ואז נוצר אזור בהיר יותר אם משתמשים בלכה מגוונת.
הסנדיג סילר הוא שכבת בסיס הסוגרת את העץ .
מעין מחיצה, היושבת כמו כפפה על החומר.
תפקיד הסנדיג הוא להרטיב ולהקפיץ את הסיבים הרופפים.
בגלל שהתכונה שלו להתייבש במהירות, הוא קובע את הנראות האמיתית של העץ.
הוא הופך עץ מת לנראות של עץ חי.
אם חומר הגלם של הצבע הוא בהיר עד שקוף, אזי גם העץ לאחר הצביעה ייראה בהתאם.
בזמן הליטוש אנו לא פוגמים בעובי השכבה אלא רק גוזמים את הסיבים הסוררים.
הליטוש לא נעשה באגרסיביות אלא עם נייר לטש מעל 200 ותלוי בנסיון האישי של כל אחד.
לק על בסיס מים הוא בעיקרון שקוף.
לק על בסיס אחר יש לו עיקצוץ גוון של זהבהבות.
פעם היה שרשור אם סנדיג סילר מצהיב או לא מצהיב את העץ.
זה היה סנדיג סילר על בסיס מסיסים, והוא נתן אולי אשליה של צהבהב.