עמוד 1 מתוך 1

צביעת לכה על עץ אלון - יצא מחוספס,

הודעהפורסם: 20 ינואר 2024, 19:24
על ידי aharons
שלום
אני צובע פלטה של עץ אלון לאמי .
יוצא לי מחוספס אפילו בשכבה שלישית .
לכה - יאכט ורניש משי של יעקובי .
מברשת סינטטית
ליטשתי היטב את הפלטה בנייר 220 .
שכבה ראשונה - לכה מדוללת בטרפנטין מינראלי 30% ( 2/3 לכה ו 1/3 טרפנטין) .
אחרי 24 שעות - יש בליטות (סיבים שהתרוממו , אבל גם נקודות של לכה שלא השתתחה) ליטוש עדין עם נייר 220 ואחריו נייר 400 .
שכבה שניה - לכה מדוללת בטרפנטין מינראלי ~15% ,5/6 לכה ו 1/6 טרפנטין .
אחרי 24 שעות - יש בליטות משמעותיות של לכה , שוב ליטוש עדין עם נייר 220 להוריד בליטות ואז נייר מיים 400 ו 800 .
שכבה שלישית - לכה מדוללת בטרפנטין מינראלי ,27% .
כבר אחרי 4 שעות רואים שוב בליטות משמעותיות של לכה.
מה לעזאזל אני עושה לא טוב .
צבעתי בעבר המון פעמים לכה , בחיים לא נתקלתי בדבר כזה .

Re: צביעת לכה על עץ אלון - יצא מחוספס,

הודעהפורסם: 20 ינואר 2024, 19:27
על ידי aharons
תמונה מאיזור אחר שגם בו נראים הבליטות

Re: צביעת לכה על עץ אלון - יצא מחוספס,

הודעהפורסם: 20 ינואר 2024, 20:55
על ידי rondadon
יכול להיות שהלכה פשוט פגומה
השתמשתי בלכה הזו גם בעבר, בלי לדלל בכלל, לא ניתקלתי בתופעות כאלו.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

Re: צביעת לכה על עץ אלון - יצא מחוספס,

הודעהפורסם: 21 ינואר 2024, 19:21
על ידי aharons
תודה
הלכה במכל נראית צלולה ובסדר , קניתי לפני שלושה שבועות.

דבר נוסף :
צבעתי קודם שולחן מאותה פלטה של אלון ,
שכבה ראשונה בסדר
שכבה שנייה הופיעו הבליטות וליטשתי עד שהיה חלק
שכבה שלישית יצאה דיי בסדר - לא מושלם אבל ברמה מספקת .

בדקתי עם Chat GPT - אחת האפשרויות שהוא העלה שזה יכול לקרות אם השכבה הקודמת לא התייבשה מספיק .
אם לדייק , אני המתנתי בערך 20 שעות בין השכבות ובנוסף היה מזג אוויר קר .
אז אולי הגורם לכך הוא שהלכה לא התייבשה באופן מושלם?