עמוד 1 מתוך 1

פלטת פורניר צריכה להיות דו צדדית

הודעהפורסם: 01 ינואר 2024, 19:49
על ידי m11
שלום
במגירות ודלתות הזזה של ארון בגדים, נוהגים לשים פורניר משני הצדדים (נראה לי שכן, כי במטבח שזה לא פורניר רואים שכן, אבל משום מה שמו בארון בגדים מהצד השני רואים לוח ללא ציפוי)?
תודה

Re: פלטת פורניר צריכה להיות דו צדדית

הודעהפורסם: 02 ינואר 2024, 21:28
על ידי rondadon
אם המראה של הצד השני לא חשוב, שמים לרוב פורניר פשוט יותר (למשל פורניר אלון בחזית, פורניר אוקומה בגב). אם המראה חשוב, שמים בשני הצדדים.

אם החומר שאליו מדביקים את הפורניר הוא mdf, בגדול, לא קריטי הצד השני אם המראה שלו לא חשוב, בסנדוויץ' יותר משמעותי.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

Re: פלטת פורניר צריכה להיות דו צדדית

הודעהפורסם: 03 ינואר 2024, 02:51
על ידי הרואה
הגעת לפורום הלא נכון

Re: פלטת פורניר צריכה להיות דו צדדית

הודעהפורסם: 03 ינואר 2024, 08:11
על ידי avian
רון, למה דווקא בסנדוויץ הפורניר יותר משמעותי?

Re: פלטת פורניר צריכה להיות דו צדדית

הודעהפורסם: 03 ינואר 2024, 15:28
על ידי rondadon
avian כתב:רון, למה דווקא בסנדוויץ הפורניר יותר משמעותי?
כי הסנדוויץ מקבל את היציבות שלו מעצם זה שיש לו מספר שכבות אי זוגי בתצורת שתי וערב.

ברגע שנוסיף שכבה רק מצד אחד, בשילוב עם הלחות של הדבק, בעצם נגרום לעלייה בלחות של השכבות בצד השני, מה שיוביל לכיפוף (גם בתאוריה, וגם חוויתי בעצמי...).

בתאוריה, אם מדביקים עם דבק מגע והשכבת פורניר דקה מאד, והסנדוויץ עצמו עבה מספיק, אפשר אולי להמנע מהכיפוף (הדבק מגע לא מכיל מים, אלא ממס שמתנדף מהר יותר)

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

Re: פלטת פורניר צריכה להיות דו צדדית

הודעהפורסם: 03 ינואר 2024, 21:17
על ידי m11
rondadon כתב:אם המראה של הצד השני לא חשוב, שמים לרוב פורניר פשוט יותר (למשל פורניר אלון בחזית, פורניר אוקומה בגב). אם המראה חשוב, שמים בשני הצדדים.

אם החומר שאליו מדביקים את הפורניר הוא mdf, בגדול, לא קריטי הצד השני אם המראה שלו לא חשוב, בסנדוויץ' יותר משמעותי.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk


אז אם זה MDF שמצופה רק בצד אחד (מדובר על דלתות ארון הזזה ומגירות של ארון בגדים) זה נקרא שלא חשוב?

Re: פלטת פורניר צריכה להיות דו צדדית

הודעהפורסם: 05 ינואר 2024, 01:47
על ידי הרואה
אף פעם לא מצפים רק בצד אחד
לפעמים עושים בחזית את הפורניר הנבחר ובגב החזית פורניר גבון שזה פורניר זול יותר שבעבר היה משמש לפנים ארונות.
מבחינת עיוות אין כמעט משמעות לסוג הפורניר כלומר אין יתרון שיהיה זהה לחזית.