עמוד 1 מתוך 1

עיוות קורות דק

הודעהפורסם: 06 דצמבר 2023, 10:33
על ידי lyuv
בניתי דק מקורות אורן מחוטא 14/3.3.
כל ההוראות שמצאתי לגבי כיוון הנחת הקורות אמרו אותו דבר - שהן "יחייכו". כלומר שכשמסתכלים על חתך הקורה, טבעות העץ יראו כמו פה מחייך, בניגוד לפה עצוב.
ההסבר היה שכאשר הקורה תתעוות במצב הזה, המרכז יתרומם והשוליים ירדו (כשמסתכלים על חתך). כך הקורה לא תהפוך לתעלה שאוגרת מים.

אז עשיתי בדיוק את זה, וקרה בדיוק ההפך. כמו בשירטוט המצורף. כל הקורות הפכו לתעלות :( .

מישהו יודע להסביר? להציע?

האם יתכן שזה קשור לכך שמרחתי את הקורות בשמן דק, רק אחרי בנית הדק, כלומר בצד אחד (העליון)?

Re: עיוות קורות דק

הודעהפורסם: 12 דצמבר 2023, 10:17
על ידי הרואה
למיטב הבנתי אם הקורות מחייכות זה מה שיקרה ולא להפך
כמובן שאם יש שמן רק בצד אחד העץ סופג לחוץ מלמטה ומתרחב ואז האפקט מתגבר

Re: עיוות קורות דק

הודעהפורסם: 12 דצמבר 2023, 10:30
על ידי lyuv
הרואה כתב:למיטב הבנתי אם הקורות מחייכות זה מה שיקרה ולא להפך
כמובן שאם יש שמן רק בצד אחד העץ סופג לחוץ מלמטה ומתרחב ואז האפקט מתגבר

כשאתה אומר "זה מה שיקרה" - האם אתה מתכוון שלהבנתך, מה שקרה בפועל הוא מה שהיה צפוי, או מה שחשבתי?
אשמח לשמוע אם יש לך/למישהו נסיון דומה או הפוך.

בכל מקרה, בינתיים בדקתי את שאריות העץ שנותרו ללא שימון, וגם בהן יש בדיוק את אותה תופעה - החיוך גדל. קצת כמו הג'וקר :D . כך שלא נראה לי שהשימון הוא הגורם. לכל היותר הוא מגביר.

Re: עיוות קורות דק

הודעהפורסם: 12 דצמבר 2023, 10:41
על ידי הרואה
מה שקרה בפועל היה צפוי

Re: עיוות קורות דק

הודעהפורסם: 14 דצמבר 2023, 10:43
על ידי Ran
lyuv כתב:בניתי דק מקורות אורן מחוטא 14/3.3.
כל ההוראות שמצאתי לגבי כיוון הנחת הקורות אמרו אותו דבר - שהן "יחייכו". כלומר שכשמסתכלים על חתך הקורה, טבעות העץ יראו כמו פה מחייך, בניגוד לפה עצוב.
ההסבר היה שכאשר הקורה תתעוות במצב הזה, המרכז יתרומם והשוליים ירדו (כשמסתכלים על חתך). כך הקורה לא תהפוך לתעלה שאוגרת מים.

אז עשיתי בדיוק את זה, וקרה בדיוק ההפך. כמו בשירטוט המצורף. כל הקורות הפכו לתעלות :( .

מישהו יודע להסביר? להציע?

האם יתכן שזה קשור לכך שמרחתי את הקורות בשמן דק, רק אחרי בנית הדק, כלומר בצד אחד (העליון)?

בוקר טוב
אני לא לגמרי בטוח שכיוון הנחת הקורות זה מכו שכתבת אני עד כמה שאני בדקתי קראתי הן צריכות להיות צריכות להיות הפוכות וזאת כדי למנוע את "הקערה"
נ.ב. ניסיתי לחשפש מאמר בנושא וטרם מצאתי