עמוד 1 מתוך 2

בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בוידאו

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 01:04
על ידי itzikdiy
היי חברים,
משתף פרויקט של שולחן כתיבה שבניתי לילדים. עשוי מאורן, MDF, סנדוויץ - הכל מפלטות "במצב לא משהו" שאספתי מהזבל או שאריות עצים.
שימוש בקרג ג'יג שקניתי לפני כמה שנים ופעם ראשונה השתמשתי (תענוג). הלקוחה (אשתי) רצתה מגירות גדולות - בוצע :D
השולחן נצבע קודם כל בפריימר (בעיקר בגלל הפורמייקה שעל המשטח העליון).
את הפלטה העליונה צבעתי 3 שכבות צבע בצבע הסופי, ולאחר מכן שפכתי מים וליטשתי עם נייר מים 2000, יצא חלק מאוד... ובאופן כללי המשטח עמיד לכל מה שהילדים עוללו לו בחודשים האחרונים.

הפרויקט מתועד במלואו (כרגיל). למי שמעוניין לצפות בבנייה סרטון חלק א', הקישור למטה (בהמשך אערוך ואעלה את חלק ב' של הכנת המגירות - פעם ראשונה שבניתי מגירות, מה שתמיד חששתי).
צפיה מהנה...
קישור: https://youtu.be/vevTQ0JZAZs

כמה תמונות מהתוצאה:

20230704_144103_small.jpg


20230704_144423_small.jpg


20230704_144201_small.jpg

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 01:48
על ידי Se7eN
יפה מאוד איציק !!

עבודה נהדרת כמו תמיד

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 07:37
על ידי Itzik33
נראה מעולה, ישר כח

ואוו, אחרי צפייה בסירטון חייב להוסיף שיש לך ידיים טובות. מקסים בעיני שהשתמשת בחומר גלם ממוחזר והצלחת להגיע למוצר מוגמר ומוקפד.
סתם תהייה, מדוע לא שמת דבק והסתפקת רק בברגים ?

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 10:06
על ידי itzikdiy
Itzik33 כתב:נראה מעולה, ישר כח

ואוו, אחרי צפייה בסירטון חייב להוסיף שיש לך ידיים טובות. מקסים בעיני שהשתמשת בחומר גלם ממוחזר והצלחת להגיע למוצר מוגמר ומוקפד.
סתם תהייה, מדוע לא שמת דבק והסתפקת רק בברגים ?


תודה מיכאל ואיציק!

לגבי הדבק, שאלה טובה... לרוב אני כן משתמש בדבק.
עברו כמה חודשים אז אני לא זוכר מה בדיוק עבר לי בראש :) , אבל בעקרון בגלל גודל השולחן והעובדה שיש תכנון לעבור דירה בהמשך, חשבתי גם על הצורך לפירוק חלקי במידת הצורך.

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 13:52
על ידי אמיר ח.
כיף לראות עוד סרטון שלך, איציק, כרגיל עבודה מדהימה ועריכה איכותית.
שמתי לב שבדקה 07:40 הברגת את האלכסונים רק עם בורג אחד לרגל השולחן, למה לא הברגת אותם גם לקושרות?
תודה על השיתוף, ומחכים לחלק 2.

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 14:55
על ידי itzikdiy
אמיר ח. כתב:כיף לראות עוד סרטון שלך, איציק, כרגיל עבודה מדהימה ועריכה איכותית.
שמתי לב שבדקה 07:40 הברגת את האלכסונים רק עם בורג אחד לרגל השולחן, למה לא הברגת אותם גם לקושרות?
תודה על השיתוף, ומחכים לחלק 2.


תודה רבה אמיר!

לגבי האלכסונים, מכיוון שהקושרות מחוברות עם ברגי הקרג לרגל, היה נראה לי מיותר לחבר ברגים מהאלכסון לקושרות, כי בסוף יש 3 נקודות של חיבור. בנוסף האלכסון נמשך כלפי הרגל ואז יוצר לחץ לכיוון הקושרות.
נראה לי מספיק, אבל בכל מקרה, אולי כן צריך עוד ברגים, אני משתף גם כדי ללמוד מהטעויות...
(אגב ראיתי בכמה רהיטים בבית, למשל כיסאות, שכן יש ברגים מהאלכסונים לקושרות, אבל מצד שני אין חיבור בין הקושרות לרגל)

פינת רגלי שולחן.jpg

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 15:35
על ידי avian
בכל המקרים שבהם יצא לי להסתכל, האלכסונים חוברו לקושרות. זה מה שמייצב את המסגרת. אם האלכסון רק נלחץ לקושרות הוא אומנם מספק תוספת קשיחות מסוימת, אבל משמעותית פחות מאשר חיבור פיזי (ברגים, מחבר כלשהו, דבק).
יצא לי לראות מקרים בהם האלכסון לא חובר לרגל, והרגל התחברה לקושרות עם זכויות מתכת, לטובת פירוק קל.
הפלטה העליונה היא סנדוויץ או mdf?
רעיון לסרטון ה"זבל" הבא - תראה ממה התחלת. ככה יהיה אפשר להעריך יותר את המהפך שהחומרים עברו.
אגב, לפני הצביעה יש על קורות האורן חומר לבן כלשהו. שאריות מעברן בזבל, או משהו אחר?

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 16:55
על ידי אמיר ח.
תודה על התשובה איציק, אני גם מסכים עם דברי avian.
אני אישית תמיד מחבר את האלכסונים לקושרות, אבל גם מה שעשית תורם ליציבות.
יצא שולחן מדהים, והצבע מאוד יפה.

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 17:02
על ידי itzikdiy
avian כתב:בכל המקרים שבהם יצא לי להסתכל, האלכסונים חוברו לקושרות. זה מה שמייצב את המסגרת. אם האלכסון רק נלחץ לקושרות הוא אומנם מספק תוספת קשיחות מסוימת, אבל משמעותית פחות מאשר חיבור פיזי (ברגים, מחבר כלשהו, דבק).
יצא לי לראות מקרים בהם האלכסון לא חובר לרגל, והרגל התחברה לקושרות עם זכויות מתכת, לטובת פירוק קל.
הפלטה העליונה היא סנדוויץ או mdf?
רעיון לסרטון ה"זבל" הבא - תראה ממה התחלת. ככה יהיה אפשר להעריך יותר את המהפך שהחומרים עברו.
אגב, לפני הצביעה יש על קורות האורן חומר לבן כלשהו. שאריות מעברן בזבל, או משהו אחר?


- נכון, ראיתי ברהיטים של איקאה אלכסון מתכת שנכנס לחריצים בקושרות, ומחובר עם אום חבית (צרגה) לרגל אם אני לא טועה.
- הפלטה העליונה היא סנדוויץ (כנראה הייתה צד של ארון) הMDF זה בחזיתות של המגירות.
- לא הבנתי למה הכוונה ב"תראה ממה התחלת" :) . חוץ מה3 שניות הראשונות שאני מראה את התוצאה, לאחר מכן בהכנה רואים את החומרים המקוריים ומה שהם עברו...
- החומר הלבן זה חומר המילוי (שפכטל עץ) שמרחתי (רואים בסרטון באמצע). חלק מהעצים היו עם טקסטורה מאוד בולטת של האורן (עברו שמש וגשם), ורציתי שיהיה כמה שיותר חלק.

Re: בניתי מ"זבל" שולחן כתיבה עם מגירות (חלק 1) - פרויקט בויד

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2023, 17:05
על ידי itzikdiy
אמיר ח. כתב:תודה על התשובה איציק, אני גם מסכים עם דברי avian.
אני אישית תמיד מחבר את האלכסונים לקושרות, אבל גם מה שעשית תורם ליציבות.
יצא שולחן מדהים, והצבע מאוד יפה.


סבבה, למדתי משהו...
תודה!