עמוד 1 מתוך 1

חורים מובילים בדק

הודעהפורסם: 28 ספטמבר 2023, 09:43
על ידי lyuv
אני עומד לבנות דק מקורות אורן מחוטא 14/3.3. הן יחוברו לקורות השלד בדרך הנפוצה - זוג ברגי טורקס בכל "הצטלבות". כל בורג, כ-2 סמ' משפת הקורה. כלומר רווח 10סמ' בין זוג הברגים.
יש לי התלבטויות לגבי ביצוע קדח מקדים:
1. האם בכלל צריך/כדאי? שמעתי טענה שכאשר מדובר באורן (כלומר רך), בכלל לא צריך.
2. הברגים בקוטר 5ממ' (והצואר עוד פחות). במחסן העץ מכרו לי שקען בקוטר 6ממ'. לא שמתי לב באותו רגע, אז לא שאלתי על זה. האם נראה לכם שזו טעות, או שיש ערך להשארת חור גדול יותר לטובת תזוזות/התפשטות של העץ?

ובכלל - אשמח לכל עצה ותובנה לבונה דקים מתחיל :-)

תודה וחג שמח.

Re: חורים מובילים בדק

הודעהפורסם: 28 ספטמבר 2023, 14:57
על ידי Se7eN
בונה דקים מדופלם אני לא, אבל יש מספיק ניסיון בעץ וקצת בדקים.
בגדול תמיד בחיבור ברגים נכון שבחלק הראשון הבורג עובר חלק ובשני הוא ננעץ, כך שאין מה לדאוג משקען גדול.
לטעמי שווה תמיד להשתמש בשקען, אחרת הסיכוי לפיצוץ בעץ עולה, במיוחד כשאתה בסוף הקורה. עם זאת, היום ישנם ברגים לדק בעלי ראש שמפלס לעצמו דרך בצורה די טובה והסיכון קטן משמעותית, ורוב המתקינים שאני פגשתי לא עושים שיקוע, גם מהסיבה הזו.
המלצה שלי - לפחות קרוב לסוף קורה לשקע, ואם יש כח, אז בכל הדק.