עמוד 1 מתוך 1

לוח כיתה

הודעהפורסם: 14 אוגוסט 2023, 12:03
על ידי mayyan
אני מעוניין לבנות לוח לכיתה של בני. חשבתי לצבוע את צבע הגיר על פלטת סנדוויץ מצופה פורמייקה. אני מעונין בלוח שיחזיק מעמד שנים רבות.
1. האם יש חשיבות לסוג הסנדוויץ?
2. איזה עובי סנדוויץ הייתם ממליצים?
הייתם ממליצים?
3. מכירים צבע גיר מומלץ?
4. המלצות נוספות יתקבלו בברכה

Re: לוח כיתה

הודעהפורסם: 15 אוגוסט 2023, 11:46
על ידי יאירכ
אני חושב שפורמייקה דווקא תפריע לצבע הגיר להדבק לפלטה.
לא עדיף סנדביץ חשוף?

ובקשר לעובי, אם לא תולים על הלוח כלום, אז לכאורה גם עובי של 4-5 ממ אמור להספיק, לא?

Sent from my 23053RN02Y using Tapatalk

Re: לוח כיתה

הודעהפורסם: 15 אוגוסט 2023, 16:08
על ידי mayyan
יאירכ כתב:אני חושב שפורמייקה דווקא תפריע לצבע הגיר להדבק לפלטה.
לא עדיף סנדביץ חשוף?
Sent from my 23053RN02Y using Tapatalk


הסיבה שחשבתי על סדוויץ מצופה פורמייקה היא שלוח עץ הינו בעל קושי שונה באיזורים שונים ואז יווצרו עם הזמן והלחץ עם הגיר בקעות ועמקים שיפרעו. כמובן שאשייף את הפורמייקה בנייר לטש עדין ואמרח חומר מקשר.

מה דעתך?

Re: לוח כיתה

הודעהפורסם: 16 אוגוסט 2023, 21:27
על ידי avian
עוד משתמשים בכירים בכיתות? הבנתי שהפסיקו להשתמש בכירים כי אבק הגיר גרם לנזקים בריאותיים.
אני מסכים איתך - סנדוויץ' חשוף רך יותר מגיר, ולכן ייחרץ עם הזמן.
לגבי צביעת פורמייקה - עשיתי את זה לא מזמן, והחוויה לא היתה חיובית - למרות צבע יסוד, הצבע הרגיל פשוט לא "נדבק" והתגרד בקלות. אבל כנראה שאני עשיתי משהו שגוי בשלב כלשהו בתהליך.
לא הייתי משתמש בדיקט דקיק - סיכוי גבוה מדי שהוא יתעוות עם הזמן.הייתי בוחר בעובי 10 או 12 מ"מ
אבל אולי עדיף בכלל mdf. גם פחות רך מסנדוויץ', ולכן לא בטוח שצריך פורמייקה (גם מלמין עובד, אגב), וגם פחות נוטה להתעוות.

Re: לוח כיתה

הודעהפורסם: 20 אוגוסט 2023, 00:07
על ידי itzikdiy
היי,
מן הסתם הבנתי לאיזה צבע אתה מתכוון, אבל לצורך החידוד של הגדרה - "צבע גיר" זה צבע שצובעים רהיטים וינטאג', צבע סופר מט (שיורד בקלות עם מים אם לא צובעים בלכה). מה שנקרא גם "שאבי שיק"

מה שאתה מחפש לפי מה שאני מבין נקרא "צבע ללוח גיר", ויש את הצבע הזה - https://www.dvakim.com/product/%D7%A6%D ... %99%D7%A8/
לא ניסיתי אותו, אבל ראיתי את זה מזמן וזה של חברה מומלצת ומוכרת RUST-OLEUM. לא מכיר אופציות אחרות.
אם אתה צובע על פורמייקה, צריך לבדוק... אולי צריך צבע מקשר

Re: לוח כיתה

הודעהפורסם: 20 אוגוסט 2023, 10:33
על ידי Se7eN
להוסיף על מה שאיציק כתב, יש עוד חברות שמוכרות מוצרים דומים, וגם יש דרך להכין כזה לבד, ע"י ערבוב של אבקת שפכטל בצבע רגיל אם אינני טועה. עשיתי את זה לפני הרבה שנים, בטח יהיה קל למצוא היום מדריכים ברשת.

Re: לוח כיתה

הודעהפורסם: 21 אוגוסט 2023, 09:01
על ידי mayyan
איציק, תודה על החידוד. זה המוצר שדרוש לי.

seven, תודה, יש מוצר ספציפי שאתה ממליץ עליו?

avian, בבתי ספר אנטרופוסויים משתמשים בגירים. הלחצת אותי לגבי צביעה על פורמייקה. למישהו יש תובנות על מה שאמרת?

Re: לוח כיתה

הודעהפורסם: 21 אוגוסט 2023, 09:14
על ידי lyuv
חבר הכין "לוח" כזה בבית - צבע ישירות על הקיר. יצא מצוין.
והוא עשה עוד שלב - מתחת לצבע ה-"לוח" (זה שמיועד לגיר), צבע בצבע מגנטי - סוג של צבע מתכתי שמאפשר הצמדת מגנטים. כך שאפשר גם לצייר על הלוח וגם להצמיד אליו מגנטים. מגניב ושימושי!

תתחילו להיות מודרנים ... לוח כיתה

הודעהפורסם: 21 אוגוסט 2023, 14:55
על ידי isidor
שלום,
לא יודע ולא מבין מדוע אתה רוצה "להמציא את הגלגל"
כבר הרבה שנים הפסיקו להשתמש בגיר !!!
יש לי נכדות בבי"ס (בתל-אביב), וביקרתי בכיתות לא פעם
וקרוב לביתי חנכו לפני מס' שנים בי'ס חדש ומודרני, והזמינו את התושבים לבקר.
ובכן, כל הלוחות עשויים פורמייקה לבנה מט,
המורה והתלמידים כותבים על הלוח עם טוש-מחיק,
ובשעורי מדע ועוד הלוח (הלבן !) משמש להקרנת סירטונים.
אני מניח שהלוחות הנ"ל נבנו לאחר בדיקות מעמיקות.
אמנם היו מס' שנים שבהן הלוחות היו ירוקים(פורמייקה מט)
אבל מאז הרבה מים זרמו... וכ"ו
ידוע כבר שנים שגיר (האבק) עלול להזיק לבריאות !!!
הנה כתבה משנת 2006: "ועדת החינוך ממליצה להפסיק השימוש בגירים"

https://news.walla.co.il/item/942767
..
...
....

Re: תתחילו להיות מודרנים ... לוח כיתה

הודעהפורסם: 21 אוגוסט 2023, 22:45
על ידי mayyan
isidor כתב:שלום,
לא יודע ולא מבין מדוע אתה רוצה "להמציא את הגלגל"
כבר הרבה שנים הפסיקו להשתמש בגיר !!!
יש לי נכדות בבי"ס (בתל-אביב), וביקרתי בכיתות לא פעם
וקרוב לביתי חנכו לפני מס' שנים בי'ס חדש ומודרני, והזמינו את התושבים לבקר.
ובכן, כל הלוחות עשויים פורמייקה לבנה מט,
המורה והתלמידים כותבים על הלוח עם טוש-מחיק,
ובשעורי מדע ועוד הלוח (הלבן !) משמש להקרנת סירטונים.
אני מניח שהלוחות הנ"ל נבנו לאחר בדיקות מעמיקות.
אמנם היו מס' שנים שבהן הלוחות היו ירוקים(פורמייקה מט)
אבל מאז הרבה מים זרמו... וכ"ו
ידוע כבר שנים שגיר (האבק) עלול להזיק לבריאות !!!
הנה כתבה משנת 2006: "ועדת החינוך ממליצה להפסיק השימוש בגירים"

https://news.walla.co.il/item/942767
..
...
....



אם אתה לא יודע ולא מבין, למה אתה מבקר?
אם אתה רוצה לדעת או להבין אתה מוזמן לשאול ועדיף לא באותיות קידוש לבנה.