עמוד 1 מתוך 1

דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 07 מאי 2023, 07:36
על ידי ניקו
הי חברים,
מה אתם יודעים על שימוש בדבק שיש כתחליף לאפקוסי, למילוי חללים בעץ (אלון)?
יש לחומר שאני עובד איתו עכשיו כמה חללים גדולים שמהווים נקודות חולשה (אסתטית ומבנית). להבנתי, אפוקסי יקר מאוד, מתקשה לאט, ודורש התעסקות רבה. מישהו אמר לי שדבק שיש עם מאיץ עושה את אותה עבודה, ושההשמה פשוטה ומהירה יותר. הוא גם זול.
השגות, טענות, מענות?

Re: דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 07 מאי 2023, 07:46
על ידי itzikdiy
ייבוש דבק שיש הוא מהיר, זה נכון...
אבל עד כמה שאני מכיר וגם קראתי, יש לו פחות גמישות לתנועות העץ והוא יישבר / יתנתק עם הזמן. גם פחות נוח לעיבוד.

Re: דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 07 מאי 2023, 09:38
על ידי Edi
ניקו, אם אתה לא משתמש באפוקסי לצורך יציקות גדולות, העלות לא נוראית, יש סוגי אפוקסי שמתיבשים תוך כמה שעות ולעיתים צריך ליישם פעמיים לטובת מילוי מלא.
מצד שני קל יחסית לעיבוד ולעיתים אף תורם למראה, אם עובדים עם אלון אירופאי / מבוקע, המוצר הזה הכרחי.

Re: דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 07 מאי 2023, 09:41
על ידי ניקו
Edi כתב:ניקו, אם אתה לא משתמש באפוקסי לצורך יציקות גדולות, העלות לא נוראית, יש סוגי אפוקסי שמתיבשים תוך כמה שעות ולעיתים צריך ליישם פעמיים לטובת מילוי מלא.
מצד שני קל יחסית לעיבוד ולעיתים אף תורם למראה, אם עובדים עם אלון אירופאי / מבוקע, המוצר הזה הכרחי.


תודה אדי,
יש לך המלצות ספציפיות (מותג, מקום רכישה)?

Re: דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 07 מאי 2023, 10:08
על ידי Edi
בפעם האחרונה רכשתי ( PRO MARINE ) דרך קבוצת רכישה בטלגרם כלי עבודה יד ראשונה, קיימים גם בפייסבוק.
את המוצר המהיר יחסית רכשתי ב'טול עדן' יקר יותר.

Re: דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 09 מאי 2023, 10:38
על ידי lyuv
קודם כל, לדעתי דבק שיש קשיח ושביר מדי כדי לשמש תחליף לעץ.
אם הבנתי נכון, אתה צריך חומר למילוי חללים, בלי חשיבות מיוחדת לניראות (אחרת לא היית שוקל דבק שיש), רק לנפח. אם כך, אולי יתאים לערבב נסורת עם אפוקסי. כך תוכל להגדיל משמעותית את נפח האפוקסי, בלי לפגוע משמעותית בחוזק, רק בסמיכות.

Re: דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 09 מאי 2023, 17:46
על ידי avian
סתם מחשבה - מה לגבי דבק חם? הוא אמור להיות גמיש מספיק, ונראה לי שהוא יכול למלא ביעילות ובקלות חללים לא גדולים, וגם להאחז בהם בצורה טובה.אבל אין לי מושג אם ניתן ללטש ולצבוע אותו.

Re: דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 10 מאי 2023, 07:10
על ידי oferyuval
דבק שיש הוא על בסיס פוליאסטר ואפשר להשיג אותו בגוונים שונים.
אתה יכול להשתמש גם בפוליאסטר (דו רכיבי) - חומר זול שנמכר בחנויות חומרי בניין מקצועיות באריזות של 1 ק"ג (או אחרות של 1 ליטר) ו 5 ק"ג.
כמו תמיד שים לב להוראות הכתובות על המוצר.

https://www.artools.co.il/items/2937861 ... 7%98%D7%A8

ראה גם את הדיון כאן
viewtopic.php?f=1&t=12147&hilit=%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8

Re: דבק שיש במקום אפקוסי

הודעהפורסם: 10 מאי 2023, 08:09
על ידי ניקו
oferyuval כתב:דבק שיש הוא על בסיס פוליאסטר ואפשר להשיג אותו בגוונים שונים.
אתה יכול להשתמש גם בפוליאסטר (דו רכיבי) - חומר זול שנמכר בחנויות חומרי בניין מקצועיות באריזות של 1 ק"ג (או אחרות של 1 ליטר) ו 5 ק"ג.
כמו תמיד שים לב להוראות הכתובות על המוצר.

https://www.artools.co.il/items/2937861 ... 7%98%D7%A8

ראה גם את הדיון כאן
viewtopic.php?f=1&t=12147&hilit=%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8


תודה רבה!