חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי avian » 20 אפריל 2023, 13:13

השלמתי פרויקט צעצוע נוסף, שאת הרעיון לו קיבלתי מכאן: https://www.yankodesign.com/2019/04/20/ ... -children/
בגדול מדובר בצעצוע רכיבה שהחלק התחתון שלו יכול להתהפך כך שפעם הוא מתפקד כסוס נדנדה ופעם כבימבה עם גלגלים.
כמיטב המסורת (שלי) כל הרכיבים (חוץ מהצבע והברגים) הם בפרק ב' של חייהם - משמע ממוחזרים.
במקרה הזה הצדדים (החלק עם החורים העגולים) עשויים ממדף דק שמצאתי ברחוב (דיקט בעובי ס"מ. נראה משהו ישן מאוד, כי הדיקט שונה ממה שקיים היום בחנויות), המושב והמדף לחפצים עשויים משאריות של דופן ארון שברובה השתמשתי למשהו אחר, והמגלשים עשויים משלבים של מיטת איקאה. הגלגלים נתרמו על ידי מזוודה ישנה שהיתה בדרך לפח.
כמו שאתם יכולים לראות, עשיתי שינויים לתכנון המקורי , חלק בגלל אילוצי החומר, וחלק כי חשבתי שהם מהווים שיפור. למשל תוספת השוליים המוגבהים למדף, כמו גם הדפנות עם החורים הקטנים במקום חור אחד גדול, כדי למנוע נפילה של מה שהילד שם שם. הגבהתי קצת את ידיות האחיזה (עשויות ממטאטא ישן) כדי לקבל תנוחת ישיבה נוחה יותר. בדיעבד גם הייתי משנה את מיקום הציר של המגלשים, שמהווה גם משענות רגליים, כך שלא יהיה באמצע - זה יאפשר מיקום קושרת בין המגלשים בשני הקצוות, ולא רק אחד.
מקווה שהילדה המיועדת תאהב!
קבצים מצורפים
IMG_20230420_125940.jpg
IMG_20230420_125721.jpg
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי itzikdiy » 20 אפריל 2023, 13:19

מגניב, אחלה ביצוע!
רעיונות עשה זאת בעצמך ונגרות - XDIY with Itzik
ערוץ יוטיוב - https://www.youtube.com/c/itzikdiy
בלוג - https://www.itzikdiy.com
סמל אישי של המשתמש
itzikdiy
מנהל פורום
 
הודעות: 680
הצטרף: 12 ינואר 2019, 11:44

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי Edi » 20 אפריל 2023, 14:00

איזה יופי, גונב ת'רעיון
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי avian » 20 אפריל 2023, 15:48

בכיף - הרי כבר אמרו לפני שאין מחמאה גדולה יותר מהעתקה :-)
אם תרצה לשוק לקחים ורעיונות מהבניה שלי, אתה מוזמן ליצור קשר בפרטי.
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי Edi » 20 אפריל 2023, 17:42

אבי תודה, כשאגיע לזה אהיה בקשר
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי rondadon » 21 אפריל 2023, 23:26

רעיון מקסים, נראה אחלה פיתרון ל2 המצבים

שלי כבר גדולות מידי אחרת הייתי גונב גם :)

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
rondadon
סופר משתמש
 
הודעות: 441
הצטרף: 26 אפריל 2019, 21:04

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי ניקו » 22 אפריל 2023, 09:01

חמוד וחכם. כל הכבוד!
ניקו
סופר משתמש
 
הודעות: 317
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 20:40

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי אמיר ח. » 22 אפריל 2023, 11:55

הגרסה שלך יותר יפה מהמקור. עבודה טובה.
אמיר ח.
סופר משתמש
 
הודעות: 595
הצטרף: 01 אוגוסט 2017, 18:25

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי avian » 22 אפריל 2023, 18:37

rondadon כתב:רעיון מקסים, נראה אחלה פיתרון ל2 המצבים

שלי כבר גדולות מידי אחרת הייתי גונב גם :)

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

רון, זה לא תרוץ - גם שלי כבר גדולים מדי לצעצועים כאלו, אבל מתברר שתמיד אפשר למצוא איזה קורבן/לקוח בקרב ילדים/נכדים של קרובי משפחה וקולגות לעבודה ;-)
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: שניים באחד - סוס נדנדה שהוא גם בימבה

הודעהעל ידי avian » 22 אפריל 2023, 18:46

אמיר ח. כתב:הגרסה שלך יותר יפה מהמקור. עבודה טובה.

תודה רבה אמיר וניקו. שמח שאהבתם את התוצאה.
התלבטתי המון לגבי הצביעה - את המגלשים צבעתי בסכימה ימית/אווירית, אבל שברתי את הראש לגבי הדפנות. לא רציתי שיהיה צבעוני מדי, אבל גם לא רציתי חסר צבע לחלוטין (כמו המקור). בסוף החלטתי לצבוע את העיגולים עצמם, בפנים, בצבעים שונים. לא כל כך רואים את זה בתמונות, אבל במציאות זה מוסיף נגיעות צבע נחמדות.
אגב מחזור, העיגולים שנקדחו בדפנות ישמשו כגלגלים לפרויקט הבא שלי :-)
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

הבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot], אמיר ח. ו־12 אורחים

cron