עמוד 1 מתוך 3

חורים בעץ

הודעהפורסם: 19 אפריל 2023, 12:57
על ידי נתן208
אני ממש מתחיל בתחום
לקחתי מחבר בולי עץ זית המיעדים להסקה
ויש בתוכם חורים קטנים, אני לא יודע אם העץ עבר ריסוס
הם ניתן להשמיד חרקים (אם יש) על ידי חימום בתנור ?
ואם כן כמה מעלות ולכמה זמן?

תודה

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 11:52
על ידי נתן208
אולי מישהו יודע?
עיקר הבעיה שלי הוא בזמן החיתוך שאת זה אני אעשה אצל נגר ואני לא רוצה להדביק לו את כל הנגרייה
אח"כ אני מתכנן שהעץ תהיה בתוך אפוקסי כך שאין חשש לחרקים חדשים

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 12:00
על ידי Edi
שים תמונה

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 12:29
על ידי avian
מצאתי המלצה ברשת לאפות את העץ לארבע שעות בטמ' של 160 מעלות - אבל נראה לי שמדברים שם בפרנהייט
https://sawmillcreek.org/showthread.php ... es-of-wood

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 12:41
על ידי נתן208
כמה תמונות
תמונה
תמונה

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 12:55
על ידי נתן208
160 מעלות פרנהייט זה בערך 70 מעלות סלסיוס, זה מספיק?

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 13:52
על ידי avian
הם אומרים שם שהם רוצים להגיע ל-133 מעלות בליבת העץ. נשמע לי מספר ספציפי מדי מכדי להיות סתם הערכה.
133 פרנהייט זה 56 צלזיוס - נשמע לי שאמור להרוג חרקים, אבל אני לא אנטמולוג.

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 13:56
על ידי Edi
ענפים אני מכניס לטאבון 100 מעלות מכבה ומשאיר לחצי שעה.
לא מצליח לראות תמונות

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 16:58
על ידי avian
אדי, אני לא בטוח שחצי שעה תספיק, אלא אם אלו ענפים דקים למדי. עץ מעביר חום בקצב איטי יחסית, כך שיכול להיות שבעוד פני השטח יהיו בטמ' של 100 מעלות, הרי שבעומק של עשרה ס"מ הטמ' תהיה נמוכה מכדי להרוג חרקים.

Re: חורים בעץ

הודעהפורסם: 20 אפריל 2023, 17:41
על ידי Edi
ענפים דקים, הבת שלי עושה מהם מוביילים