עמוד 1 מתוך 1
שיתוף: ניסיון ראשון בהמסת פתיתי שלאק

פורסם:
11 מרץ 2023, 12:50
על ידי oferyuval
חוויות מהניסיון הראשון שלי להמיס פתיתי שלאק:
השתמשתי בממס שבתמונה. למישהו יש ניסיון איתו ?
המסתי ביחס של 50 גר' שלאק ל 200 מ"ל ממס (250 גר לליטר). בדקתי גם משקלית : 160 גר ממס.
אחרי רבע שעה וקצת ערבובים התקבל נוזל חום וקצת סמיך, ללא משקעים.
יהיה מעניין.
עדכון: הבנתי כי עדיף להשתמש באתנול כיוון שהמתנול רעיל מאד.
עוד פרטים על האתנול שקניתי:
viewtopic.php?f=1&t=14623#p87402
Re: שיתוף: ניסיון ראשון בהמסת פתיתי שלאק

פורסם:
11 מרץ 2023, 23:28
על ידי אמיר ח.
תודה על השיתוף, אכן נשמע מעניין.
מאיפה קנית פתיתי השלאק?
על מה אתה הולך לנסות את השלאק?
Re: שיתוף: ניסיון ראשון בהמסת פתיתי שלאק

פורסם:
12 מרץ 2023, 07:53
על ידי oferyuval
קניתי את השלאק כאן
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 1802Uo5m1pאני לא יודע מה המחיר בארץ. אני מקווה שאנשים ישתפו כאן מנסיונם.
אני הולך ליישם אותו על איזו תיבת עץ קטנה ושטוחה שמצאתי. תיבה שמשמת לאחסון במטבח.
לגבי החומר: רשום עליו מתנול. נאמר לי שזה חומר רעיל ואני עדיין מנסה להבין אם כדאי או לא כדאי להשתמש בו.
Re: שיתוף: ניסיון ראשון בהמסת פתיתי שלאק

פורסם:
12 מרץ 2023, 09:18
על ידי יאירכ
מתנול הוא חומר רעיל מאוד!
מתנול הוא כהל. זה אנאלוג של אתאנול, הכהל שיש בשתייה חריפה, אבל עם פחמן אחד פחות.
כמה טיפות ממנו גורמות לעיוורון, כמות קצת יותר גדולה למוות.
אני הייתי ממליץ לך לא להשתמש בו ליישום במטבח.
בכל מקרה תשמש בו רק במקום מאוורר, כי הוא מאוד נדיף (וגם דליק).
אתה יכול לקנות אלכוהול (אתאנול) 96% שמשמש להכנת ליקרים ולהשתמש בו במקום, מבחינת התכונות הכימיות שלהם הם די דומים, ככה שגם הוא אמור להיות מסוגל להמיס את השלאק.
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
Re: שיתוף: ניסיון ראשון בהמסת פתיתי שלאק

פורסם:
12 מרץ 2023, 09:35
על ידי lyuv
למיטב ידיעתי אין כל בעיה עם שימוש במתנול למטבח וכד'.
זה נכון שמתנול רעיל, אבל זה כששותים אותו, וצריך לשתות חצי כוס (100-125מל)! כך שאישית לא הייתי מפחד מכמה טיפות, מעט מגע עם העור או ריח של אדים.
שים לב שמשתמשים בו באופן מאסיבי כמדלל, חומר ניקוי ועוד, כך שאנשים באים איתו במגע כל הזמן בלי לעשות יותר מדי עניין. רק שכמובן - לא לשתות.
ועוד נקודה חשובה - הוא מתנדף במלואו. בסופו של דבר זה אלכוהול. אז אחרי כמה דקות/שעות (ימים...), לא נשאר ממנו כלום. אז אפילו אם תתעקש ללקק את כל התיבה, לא תצליח לספוג אפילו מיליגרם אחד.
Re: שיתוף: ניסיון ראשון בהמסת פתיתי שלאק

פורסם:
12 מרץ 2023, 09:44
על ידי oferyuval
תודה יאיר.
נאמר לי שכנראה כלל אסור לשווק מתנול כמותר מדף וכנראה מדובר באתנול מפוגל במטנול.
אולי הנתונים האלו עוזרים להבין ?
Re: שיתוף: ניסיון ראשון בהמסת פתיתי שלאק

פורסם:
12 מרץ 2023, 09:59
על ידי יאירכ
ליוב,
באופן עקרוני אתה צודק.
מתנול מתנדף, וצריך לשתות ממנו כדי להינזק.
אבל מתנול הוא חומר לא תמים בכלל. וכמו בכל שימוש שדברים שהם לא תמימים, צריך לדעת לפני שמשתמשים, ושכל אחד יקח לעצמו את מקדמי הבטיחות שנכונים עבורו.
ילד שישתה שלוק אחד ממתנול ברגע של חוסר תשומת לב, זה נזק לכל החיים.
בדיוק כמו שלא היית חושב שנכון להשתמש במסור שולחן ללא הבנה (לפחות בסיסית) של הסכנות הטמונות בשימוש בו.
עופר,
אני כימאי, ולצערי לא מומחה רגולציה, אז אני לא בטוח מה הכוונה בתווית. מה שכן, איזובוטנול הוא כהל אחר (לא מתנול ולא אתנול). אני לא יודע אם הכוונה שאלו שני החומרים היחידים, או שזה אתנול שמכיל את שני אלו בתור 'מפגלים'.
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk