עמוד 1 מתוך 1
שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

פורסם:
17 פברואר 2023, 18:20
על ידי ms65
האם אפשר והאם יש טעם לצפות בשעוות דבורים לאחר יישום שמן?
או שהשעווה תפריע לתהליך ההתפלמרות של השמן?
תודה
Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

פורסם:
18 פברואר 2023, 23:56
על ידי bas bablun
לדעתי אין טעם ליישם את שני הישומים. יש סיבה שאתה רוצה גם לשמן וגם לשים שעווה?
בכל אופן, בהחלט הייתי נותן לשמן להתפלמר כמו שצריך (משהו כמו חודש אחרי השכבה האחרונה).
אך הייתי מחפש עוד קצת בגוגל וביוטיוב מידע יותר מבוסס...
Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

פורסם:
19 פברואר 2023, 10:35
על ידי Se7eN
אני שם שעווה אחרי גימורי שמן
אבל כל שמן הוא אחר אז זו לא המלצה דווקא לפשתן (איתו עבדתי רק פעם אחת עד היום)
Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

פורסם:
19 פברואר 2023, 12:42
על ידי Edi
בעבר השתמשתי הרבה בשמן פשתן וזה עבד לי לא רע בכלל, עם הזמן גיליתי שמנים אחרים טובים הרבה יותר, בכ"א שעווה קשה לאחר התפלמרות השמן זה יישום רצוי ונכון.
Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

פורסם:
21 פברואר 2023, 08:08
על ידי oferyuval
Edi כתב:עם הזמן גיליתי שמנים אחרים טובים הרבה יותר
אילו שמנים עדיפים בעיניך אדי, ובמה הם עדיפים ?
Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

פורסם:
21 פברואר 2023, 09:35
על ידי Edi
בשנים האחרונות אני משתמש בשמנים של מילק פיינט שמן טאנג שמהול חצי חצי עם תמצית הדרים שמאפשרת החדרה טובה יותר, היתרונות לעומת שמן הפשתן הינם לאורך כל הדרך ,היישום האחיד, הנראות לאחריו וההתפלמרות של השמן בעץ לאחר היישום ( נבדק לאחר זמן וחיתוך של עץ הבדיקה ) לפני זה השתמשתי בשמני טאנג מזדמנים.
את השמנים אני רוכש ב׳כלי ראשון׳ אסף הבעלים בעל ידע רב בתחום והוא משתף אותו בשמחה.
בקרוב אנסה שמן חדש שהוא מיבא.
Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

פורסם:
21 פברואר 2023, 11:23
על ידי oferyuval
קראתי וראיתי יישומים של שעוות דבורים מומסת בשמן (לאו דווקא פשתן) כך שנראה שהשעווה לא מפריעה. אולי זה יעניין אותך (ואחרים):
https://www.youtube.com/watch?v=Bt5noQPD0CYhttps://www.youtube.com/watch?v=2OkpPV_ttwI
Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

פורסם:
24 פברואר 2023, 12:31
על ידי ms65
תודה על התשובות.
2 הערות:
1) רפרפתי באתר של כלי ראשון. בדף על מוצרי שעווה, בהדרכה לגבי יישום, מצאתי משהו שאולי קשור למה ששאלתי:
"אם אתם מעוניינים בהדגשת קווי המתאר של העץ, רצוי ליישם גימור בשמן טאנג או בשלאק (Shellac) לפני הגימור בשעווה.
אם מיושם גימור כלשהו על העץ לפני גימור השעווה, יש להמתין שהגימור הראשון יתקשה לחלוטין (full curing) לפני יישום השעווה."
2) בסוף כנראה הכל עניין של ניסוי וטעייה.
יש לי בבית טאנג ופשתן. אז לקחתי שארית מאותו קרש ששימש אותי לבניית המדפים, ועל חלק מהשארית יישמתי טאנג, על החלק האחר פשתן.
המטרה: להוכית שהטאנג נותן גימור שנראה טוב יותר.
הבעיה: התוצאה יצאה להיפך. בעיני לפחות, על הקרש המסויים הזה, הפשתן נראה טוב יותר.
(אני מתייחס למראה, לא לעמידות)