חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

הודעהעל ידי ms65 » 17 פברואר 2023, 18:20

האם אפשר והאם יש טעם לצפות בשעוות דבורים לאחר יישום שמן?
או שהשעווה תפריע לתהליך ההתפלמרות של השמן?

תודה
קבצים מצורפים
IMG_2976.jpg
ms65
 
הודעות: 2
הצטרף: 19 יוני 2020, 13:21

Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

הודעהעל ידי bas bablun » 18 פברואר 2023, 23:56

לדעתי אין טעם ליישם את שני הישומים. יש סיבה שאתה רוצה גם לשמן וגם לשים שעווה?
בכל אופן, בהחלט הייתי נותן לשמן להתפלמר כמו שצריך (משהו כמו חודש אחרי השכבה האחרונה).
אך הייתי מחפש עוד קצת בגוגל וביוטיוב מידע יותר מבוסס...
bas bablun
סופר משתמש
 
הודעות: 339
הצטרף: 12 אוקטובר 2014, 08:39

Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

הודעהעל ידי Se7eN » 19 פברואר 2023, 10:35

אני שם שעווה אחרי גימורי שמן
אבל כל שמן הוא אחר אז זו לא המלצה דווקא לפשתן (איתו עבדתי רק פעם אחת עד היום)
Se7eN
מנהל פורום
 
הודעות: 1866
הצטרף: 27 דצמבר 2016, 01:50

Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

הודעהעל ידי Edi » 19 פברואר 2023, 12:42

בעבר השתמשתי הרבה בשמן פשתן וזה עבד לי לא רע בכלל, עם הזמן גיליתי שמנים אחרים טובים הרבה יותר, בכ"א שעווה קשה לאחר התפלמרות השמן זה יישום רצוי ונכון.
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

הודעהעל ידי oferyuval » 21 פברואר 2023, 08:08

Edi כתב:עם הזמן גיליתי שמנים אחרים טובים הרבה יותר

אילו שמנים עדיפים בעיניך אדי, ובמה הם עדיפים ?
נערך לאחרונה על ידי oferyuval בתאריך 21 פברואר 2023, 11:16, נערך 2 פעמים בסך הכל.
oferyuval
סופר משתמש
 
הודעות: 692
הצטרף: 23 יולי 2012, 14:54

Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

הודעהעל ידי Edi » 21 פברואר 2023, 09:35

בשנים האחרונות אני משתמש בשמנים של מילק פיינט שמן טאנג שמהול חצי חצי עם תמצית הדרים שמאפשרת החדרה טובה יותר, היתרונות לעומת שמן הפשתן הינם לאורך כל הדרך ,היישום האחיד, הנראות לאחריו וההתפלמרות של השמן בעץ לאחר היישום ( נבדק לאחר זמן וחיתוך של עץ הבדיקה ) לפני זה השתמשתי בשמני טאנג מזדמנים.
את השמנים אני רוכש ב׳כלי ראשון׳ אסף הבעלים בעל ידע רב בתחום והוא משתף אותו בשמחה.
בקרוב אנסה שמן חדש שהוא מיבא.
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

הודעהעל ידי oferyuval » 21 פברואר 2023, 11:23

קראתי וראיתי יישומים של שעוות דבורים מומסת בשמן (לאו דווקא פשתן) כך שנראה שהשעווה לא מפריעה. אולי זה יעניין אותך (ואחרים):
https://www.youtube.com/watch?v=Bt5noQPD0CY
https://www.youtube.com/watch?v=2OkpPV_ttwI
oferyuval
סופר משתמש
 
הודעות: 692
הצטרף: 23 יולי 2012, 14:54

Re: שמן (פשתן) ושעוות דבורים - הולך ביחד או לא הולך?

הודעהעל ידי ms65 » 24 פברואר 2023, 12:31

תודה על התשובות.

2 הערות:

1) רפרפתי באתר של כלי ראשון. בדף על מוצרי שעווה, בהדרכה לגבי יישום, מצאתי משהו שאולי קשור למה ששאלתי:

"אם אתם מעוניינים בהדגשת קווי המתאר של העץ, רצוי ליישם גימור בשמן טאנג או בשלאק (Shellac) לפני הגימור בשעווה.

אם מיושם גימור כלשהו על העץ לפני גימור השעווה, יש להמתין שהגימור הראשון יתקשה לחלוטין (full curing) לפני יישום השעווה."


2) בסוף כנראה הכל עניין של ניסוי וטעייה.
יש לי בבית טאנג ופשתן. אז לקחתי שארית מאותו קרש ששימש אותי לבניית המדפים, ועל חלק מהשארית יישמתי טאנג, על החלק האחר פשתן.
המטרה: להוכית שהטאנג נותן גימור שנראה טוב יותר.
הבעיה: התוצאה יצאה להיפך. בעיני לפחות, על הקרש המסויים הזה, הפשתן נראה טוב יותר.
(אני מתייחס למראה, לא לעמידות)
ms65
 
הודעות: 2
הצטרף: 19 יוני 2020, 13:21


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־6 אורחים

cron