עמוד 1 מתוך 1

הכנת רהיט בנוי לצביעה

הודעהפורסם: 11 ינואר 2023, 20:13
על ידי Zvikdav
שלום לאנשי הפורום המעולה הזה,

לראשונה אני מתכנן לקחת רהיט שבניתי מסנדוויץ'למצבעה.
שאלה שאולי היא מוזרה - אבל האם צריך להכין אותו מבחינת ליטוש או שהמצבעה עושה זאת? האם צריך לעשות משהו עם הקנטים או ששוב זה המצבעה?

אם מישהו גם מכיר מצבעה טובה באזור כרמיאל אז אני אשמח

תודה מראש
צביקה

Re: הכנת רהיט בנוי לצביעה

הודעהפורסם: 12 ינואר 2023, 11:50
על ידי Eliyahoo
הי צביקה,

רוב משתתפי הפורום הם חובבים וצובעים בעצמם, אז יהיה קשה לקבל תשובה.

אני יכול להגיד לך מנסיוני רק דבר אחד,
בפעם היחידה שפניתי למצבעה, קיבלתי כזאת הצעת מחיר שהוציאה לי את כל החשק לפנות שוב למצבעה.


הייתי מציע לך לפנות למצבעה ופשוט לשאול אותם אם הם גם מלטשים\מכינים, או שזה עליך.

יהיה נחמד אם תעדכן אחר כך פה את הפורום באינפורמציה, על מנת שנחכים גם.

בהצלחה
אלי

Re: הכנת רהיט בנוי לצביעה

הודעהפורסם: 13 ינואר 2023, 00:06
על ידי Zvikdav
הי אלי

אתה צודק בהחלט
גם אני צבעי עד היום בעצמי
ולמרות שבבניית הדברים הלכתי והשתכללתי (הרבה בעזרת הידע המעולה שחולקים פה אנשים יקרים) ואפילו לא התפשרתי- בצביעה לא הצלחתי להגיע לרמה מספקת למרות ניסויים רבים
אני תמיד מתמלא תסכול איך מתכננים חותכים בונים משהו מופלא ואז בא שלב הצביעה שתמיד לא מספק אותי

לגבי החשק- אתה בהחלט צודק שוב
סביב ה 230 ש"ח למ"ר....

צביקה

Re: הכנת רהיט בנוי לצביעה

הודעהפורסם: 13 ינואר 2023, 18:40
על ידי Se7eN
אני עד היום הצלחתי לצבוע לבד בצורה ממש מספקת ובלי הרבה אימונים מיוחדים - אני לא סבור שזה ככ קשה.
לגבי השאלה המקורית, אני מעולם לא שלחתי לצביעה, אבל אני לא חושב ששום תשובה שתקבל פה משנה - אתה צריך לבדוק עם אותה מצבעה ספציפית, כי כל ניסיון עשוי להתברר כשונה בין מקום למקום ואתה עלול להתבעס מאוד.

Re: הכנת רהיט בנוי לצביעה

הודעהפורסם: 13 ינואר 2023, 21:36
על ידי Zvikdav
Se7eN כתב:אני עד היום הצלחתי לצבוע לבד בצורה ממש מספקת ובלי הרבה אימונים מיוחדים - אני לא סבור שזה ככ קשה.
לגבי השאלה המקורית, אני מעולם לא שלחתי לצביעה, אבל אני לא חושב ששום תשובה שתקבל פה משנה - אתה צריך לבדוק עם אותה מצבעה ספציפית, כי כל ניסיון עשוי להתברר כשונה בין מקום למקום ואתה עלול להתבעס מאוד.


אולי זה אני אבל אני לא מצליח להגיע לרמת החלקלקות של רהיטים אחרים שיש לי מנגר ובוודאי אם רוצים גימור דומה למשל לשלייפלק
זה יוצא אחרת. לא משנה איזה רולר ואיזה צבע כזה או אחר ואישכ ליטוש בין לבין השתמשתי ואיזו לכה שמתי. ומפה הרצון ללכת למצבעה.

אבל אולי אני צריך עוד ללכת וללמוד איך לצבוע

Re: הכנת רהיט בנוי לצביעה

הודעהפורסם: 14 ינואר 2023, 11:10
על ידי Eliyahoo
Zvikdav כתב:
Se7eN כתב:אני עד היום הצלחתי לצבוע לבד בצורה ממש מספקת ובלי הרבה אימונים מיוחדים - אני לא סבור שזה ככ קשה.
לגבי השאלה המקורית, אני מעולם לא שלחתי לצביעה, אבל אני לא חושב ששום תשובה שתקבל פה משנה - אתה צריך לבדוק עם אותה מצבעה ספציפית, כי כל ניסיון עשוי להתברר כשונה בין מקום למקום ואתה עלול להתבעס מאוד.


אולי זה אני אבל אני לא מצליח להגיע לרמת החלקלקות של רהיטים אחרים שיש לי מנגר ובוודאי אם רוצים גימור דומה למשל לשלייפלק
זה יוצא אחרת. לא משנה איזה רולר ואיזה צבע כזה או אחר ואישכ ליטוש בין לבין השתמשתי ואיזו לכה שמתי. ומפה הרצון ללכת למצבעה.

אבל אולי אני צריך עוד ללכת וללמוד איך לצבוע


אתה מזכיר באותו משפט צבע אטום (שלייפלק) ולכה. אני חושב שבשביל לצבוע צבע אטום ברמה של צביעה "בתנור" אכן נדרשת רמת מיומנות שאין לכל אחד, אבל לצבוע לכה בצורה מספקת, כל אחד יכול, וממש בקלות.

"חלקלקות" בלכה מאוד קל לקבל,
1. תשייף כמו שצריך עד ל220
2. תנקה היטב עם סמרטוט לח. אבל באמת עד שנקי, לא לחפף
3. תן שכבה אחידה ומרוחה היטב של לכה על בסיס מים
4. אחרי שמתייבש, תן ליטוש מאוד עדין (ליטוף), אני עושה עם נייר 400, אבל אפשר גם עם 220. המטרה כאן היא לשבור את ה"קוצים" שהתרוממו אחרי השכבה הראשונה. אם לא עושים את זה, תתקבל תוצאה כמו נייר שיוף.
5. תנקה היטב
6. שכבה נוספת ואפשר גם עוד שכבות אם אתה רוצה הגנה מאסיבית, נגיד לטופ של שולחן

באמת שזה מאוד מאוד פשוט ודי קשה לא להצליח אם פשוט מקפידים לא לחפף.

בפרוייקטים ספציפים, נניח כאלו אם מילויי אפוקסי צבעוני, או עץ עם טקסטורה סופר מיוחדת שאני רוצה אותה סופר חלק, אני עושה תהליך קצת יותר קיצוני, אבל ב95 אחוז מהמקרים, זה מה שאני עושה, והכל יוצא מעולה.
אגב, לצביעה עצמה אני אישית הכי אוהב מברשת, אבל יצא לי גם לצבוע עם מברשת ספוג וגם עם סמרטוט, הכל עובד סבבה.

Re: הכנת רהיט בנוי לצביעה

הודעהפורסם: 14 ינואר 2023, 21:57
על ידי Zvikdav
Eliyahoo כתב:
Zvikdav כתב:
Se7eN כתב:אני עד היום הצלחתי לצבוע לבד בצורה ממש מספקת ובלי הרבה אימונים מיוחדים - אני לא סבור שזה ככ קשה.
לגבי השאלה המקורית, אני מעולם לא שלחתי לצביעה, אבל אני לא חושב ששום תשובה שתקבל פה משנה - אתה צריך לבדוק עם אותה מצבעה ספציפית, כי כל ניסיון עשוי להתברר כשונה בין מקום למקום ואתה עלול להתבעס מאוד.


אולי זה אני אבל אני לא מצליח להגיע לרמת החלקלקות של רהיטים אחרים שיש לי מנגר ובוודאי אם רוצים גימור דומה למשל לשלייפלק
זה יוצא אחרת. לא משנה איזה רולר ואיזה צבע כזה או אחר ואישכ ליטוש בין לבין השתמשתי ואיזו לכה שמתי. ומפה הרצון ללכת למצבעה.

אבל אולי אני צריך עוד ללכת וללמוד איך לצבוע


אתה מזכיר באותו משפט צבע אטום (שלייפלק) ולכה. אני חושב שבשביל לצבוע צבע אטום ברמה של צביעה "בתנור" אכן נדרשת רמת מיומנות שאין לכל אחד, אבל לצבוע לכה בצורה מספקת, כל אחד יכול, וממש בקלות.

"חלקלקות" בלכה מאוד קל לקבל,
1. תשייף כמו שצריך עד ל220
2. תנקה היטב עם סמרטוט לח. אבל באמת עד שנקי, לא לחפף
3. תן שכבה אחידה ומרוחה היטב של לכה על בסיס מים
4. אחרי שמתייבש, תן ליטוש מאוד עדין (ליטוף), אני עושה עם נייר 400, אבל אפשר גם עם 220. המטרה כאן היא לשבור את ה"קוצים" שהתרוממו אחרי השכבה הראשונה. אם לא עושים את זה, תתקבל תוצאה כמו נייר שיוף.
5. תנקה היטב
6. שכבה נוספת ואפשר גם עוד שכבות אם אתה רוצה הגנה מאסיבית, נגיד לטופ של שולחן

באמת שזה מאוד מאוד פשוט ודי קשה לא להצליח אם פשוט מקפידים לא לחפף.

בפרוייקטים ספציפים, נניח כאלו אם מילויי אפוקסי צבעוני, או עץ עם טקסטורה סופר מיוחדת שאני רוצה אותה סופר חלק, אני עושה תהליך קצת יותר קיצוני, אבל ב95 אחוז מהמקרים, זה מה שאני עושה, והכל יוצא מעולה.
אגב, לצביעה עצמה אני אישית הכי אוהב מברשת, אבל יצא לי גם לצבוע עם מברשת ספוג וגם עם סמרטוט, הכל עובד סבבה.



תודה רבה
אכן הכוונה הייתה לצבע ולא ללכה שאכן קל יותר ליישם ולכן הרצון לחפש מצבעה