חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מלטשת אקסצנטרית

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

מלטשת אקסצנטרית

הודעהעל ידי yossim » 11 דצמבר 2022, 20:18

לא בדיוק נגרות, אבל כלי נגרות...

המלטשת שלי (בוש) סוג של הפסיקה לעבוד. המנוע מסתובב, אבל הדיסק לא.
פתחתי אותה וראיתי שהדיסק מחובר לאיזה תושבת למיסב, שמחובר לרוטור, לא במרכז, מה שיותר את הרעידות.
מה שאני לא מצליח להבין זה, אם הדיסק מחובר למעשה למיסב, מה גורם לו להסתובב? הרי המיסב יכול להסתובב בלי הדיסק.
yossim
סופר משתמש
 
הודעות: 102
הצטרף: 10 יוני 2020, 07:41

Re: מלטשת אקסצנטרית

הודעהעל ידי avian » 22 דצמבר 2022, 10:40

השאלה שלך סיקרנה אותי, אז ניגשתי לחפש ביוטיוב. רב סרטוני התיקונים היו על החלפת פג או נתקים בחשמל, אבל מצאתי בסוף גם אחד עם בעיה דומה לשלך. אומנם זומלא מלטשת של בוש, אבל נראה לי שיכול להועיל. מה שכן, עדיין לא ברור לי לגמרי איפה ציר ההנעה של המלטשת, והאם הכח אמור לעבור דרך המיסב (לא הגיוני, כמו שאמרת).
https://youtu.be/pJsyTYrRCCY
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: מלטשת אקסצנטרית

הודעהעל ידי yossim » 04 ינואר 2023, 22:57

הספקתי כבר לקנות מלטשתת חדשה, אבל התשובה שלך הזכירה לי שיש לי כאן עניין לא סגור...
אז ניגשתי שוב לבדוק את העניין.
הבעיה בסירטון הייתה שהמיסב היה תקוע. זה לא המצב אצלי.
אבל כמה שאני חושב על זה, הדבר היחיד שיגרום לפד להסתובב, זה שגם המיסב יסתובב. ז.א כנראה שבגלל מהירות הסיבוב, כל המיסב מסתובב. לכן, כשלוחצים על המלטשת, יש את התנועה של הרעידה, אבל לא את הסיבוב.
בכל אופן, אחרי שפרקתי שוב את המלטשת, ניקיתי הכל כמו שצריך, וחיברתי שוב הכל, נראה שהיא חזרה לחיים.

לפחות לבנתיים....
yossim
סופר משתמש
 
הודעות: 102
הצטרף: 10 יוני 2020, 07:41


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־12 אורחים