חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

חיבור משענת שנפלה לכיסא

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

חיבור משענת שנפלה לכיסא

הודעהעל ידי schrbgho » 14 אוקטובר 2022, 13:50

שלום לחברי הפורום היקרים

יש לנו כיסאות בר מעץ שהמשענת שלהם נפלה.
החיבור היה מצד אחד בורג ובתוך המשענת יש אום שתפס.
ניסינו לשים שפכטל עץ ולהחזיר למקום את האום אבל זה לא החזיק יותר מדי זמן...
יש דרך נוספת לחבר ביניהם?
ניסינו לחשוב הרבה ולא מצאנו פתרון....

תודה!
מצ"ב תמונות

https://ibb.co/JsYDcNK
https://ibb.co/s2125QM
https://ibb.co/TbBVMN5
https://ibb.co/0BkDzr2
schrbgho
 
הודעות: 8
הצטרף: 29 ספטמבר 2022, 13:17

Re: חיבור משענת שנפלה לכיסא

הודעהעל ידי itzikdiy » 14 אוקטובר 2022, 17:09

היי,

האום שנשלף מהמשענת נקרא "אינסרט לעץ", תותב הברגה לעץ ועוד שמות...

שפכטל עץ זה לא החומר הנכון להשתמש בו. זה חומר מילוי ולא דבק.
לדעתי יש כאן 3 אופציות:
1. להכניס את האינסרט חזרה עם דבק אפוקסי נוזלי (נניח פוקסיפול, שמתייבש דיי מהר). לדעתי זה הפתרון הכי פשוט ואמור להחזיק.
2. להשיג אינסרט יותר רחב ולהבריג לעץ, שייתפס היטב. לא יודע כמה פשוט להשיג מידות שונות, אני פעם מצאתי מידה אחת בלבד. בנוסף צריך לוודא שהבורג יתאים להברגה הפנימית החדשה.
3. להדביק בתוך החור דיבל עץ בקוטר מתאים עם דבק נגרים, לנסר את השארית ולחבר את המשענת עם בורג עץ/סיבית רגיל ללא אינסרט.

(כמה מילים שכתבתי על אינסרטים - https://www.itzikdiy.com/2021/04/diy-th ... -uses.html)
רעיונות עשה זאת בעצמך ונגרות - XDIY with Itzik
ערוץ יוטיוב - https://www.youtube.com/c/itzikdiy
בלוג - https://www.itzikdiy.com
סמל אישי של המשתמש
itzikdiy
מנהל פורום
 
הודעות: 680
הצטרף: 12 ינואר 2019, 11:44

Re: חיבור משענת שנפלה לכיסא

הודעהעל ידי avian » 15 אוקטובר 2022, 13:19

לדעתי הרעיון של בורג סיבית לא יחזיק לאורך זמן. בגלל שטח המגע הקטן בין בורג סיבית לעץ, מהר מאוד יווצרו חופשים.
האופציה של האפוקסי טובה, ואפשר גם להדביק חתיכות עץ בתוך החור שנוצר, ולקדוח מחדש חור לאינסרט. גם זה אמור לעבוד.
אופציה נוספת שראיתי בסרטונים היא של מילוי החלל עם אבקת אפיה/סודה לשתייה ושפיכת סופרגלו על זה (יש גם וורסיה עם צמר גפן). מנסיון בטריק הזה בתחום בנית טיסנים מתקבל חומר די חזק, אבל מעט פריך - לא יודע איך הוא יגיב לקידוחים והברגות.
בשורה התחתונה - הייתי הולך על מילוי החור בכפיסי עץ וקידוח מחדש - או באפוקסי.
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: חיבור משענת שנפלה לכיסא

הודעהעל ידי oferyuval » 17 אוקטובר 2022, 18:41

פתרון נוסף, יותר חזק אך מצריך יותר עבודה:
להעמיק את החור כך שיעבור את המשענת. להשתמש בבורג דומה לזה שבשימוש כעת רק ארוך יותר, ובכיוון הפוך, כלומר הראש שקוע במשענת ואום כיפה + שייבה במקום בו נמצא כרגע הראש.
מסיבות אסטטיות צריך לעשות זאת לכל הברגים שבכסא (או כסאות).
oferyuval
סופר משתמש
 
הודעות: 692
הצטרף: 23 יולי 2012, 14:54


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־6 אורחים

cron