חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

עץ מלא ליצירה מיניאטורית

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

עץ מלא ליצירה מיניאטורית

הודעהעל ידי 0548596041 » 11 אוקטובר 2022, 08:21

אי מי יכול להמליץ לי על סוג עץ מלא ליצירת דגמים ובניה מיניאטורית ? והאם עץ מיפל מתאים לזה?
0548596041
 
הודעות: 8
הצטרף: 31 אוגוסט 2022, 13:00

Re: עץ מלא ליצירה מיניאטורית

הודעהעל ידי bas bablun » 11 אוקטובר 2022, 14:46

תלוי איזה דגמים (בתים בקווים ישרים או דברים עם קווים יותר מעוגלים).

אם דברים מעוגלכים, הייתי שוקל על עצי גילוף מסויימים כמו תרזה או בס למשל.
אם דברים ישרים, הייתי הולך על בלזה וצפצפה בתור עצים בהירים, תכלס גם בוק הוא טוב.

מייפל לא הייתי ממליץ. הוא יפה, אבל העבודה איתו קשה והוא לא סלחני. כיווני הסיבים שלו בעייתיים וכל עבודה לא זהירה גורמת לבורות בחומר. כל התכונות האלה יהיו עוד יותר דומיננטיות כשעובדים על חתיכות קטנות.
bas bablun
סופר משתמש
 
הודעות: 339
הצטרף: 12 אוקטובר 2014, 08:39

Re: עץ מלא ליצירה מיניאטורית

הודעהעל ידי 0548596041 » 11 אוקטובר 2022, 15:47

תודה על התשובה לא שמעתי על סוגי העץ הזה האם יש לך נסיון בזה ואיפה קונים אותם. 2.המיניאטורי הוא היכל-ארון הקודש של בית כנסת ולכן יש בו גם ישר וגם מעוגל וכן גילוף שארצה גם זה לעשות עם משחזת ציר. ע"כ באמת אשמח שוב לקבל את הידע שלך בנידון.רב תודות.
0548596041
 
הודעות: 8
הצטרף: 31 אוגוסט 2022, 13:00

Re: עץ מלא ליצירה מיניאטורית

הודעהעל ידי ragim » 11 אוקטובר 2022, 21:38

מה רע במהגוני?
סמל אישי של המשתמש
ragim
סופר משתמש
 
הודעות: 380
הצטרף: 19 אוגוסט 2007, 07:20

Re: עץ מלא ליצירה מיניאטורית

הודעהעל ידי 0548596041 » 12 אוקטובר 2022, 00:53

מהגוני הוא צבע די מוגבל [כהה] וכן הטקסטורה שלו גסה יחסית. אך בכל זאת, אולי אתה יודע על מהגוני יותר ממני -בזה אדרבה [תשכנע אותי...].
0548596041
 
הודעות: 8
הצטרף: 31 אוגוסט 2022, 13:00

Re: עץ מלא ליצירה מיניאטורית

הודעהעל ידי 0548596041 » 12 אוקטובר 2022, 01:13

נחזור אליך bas היקר צפצפה התכוונת לעץ מלא? הוא לא אוורירי מידי בשביל יצירה או גילוף חשמלי? ובכלל צפצפה-מפאת האווריריות שבו-לדעתי לא יצבע טוב,אני צובע אותו אח"כ בבייץ ולכה בהתזה. אשמח לשמוע .
0548596041
 
הודעות: 8
הצטרף: 31 אוגוסט 2022, 13:00

Re: עץ מלא ליצירה מיניאטורית

הודעהעל ידי bas bablun » 12 אוקטובר 2022, 07:57

0548596041 כתב:נחזור אליך bas היקר צפצפה התכוונת לעץ מלא? הוא לא אוורירי מידי בשביל יצירה או גילוף חשמלי? ובכלל צפצפה-מפאת האווריריות שבו-לדעתי לא יצבע טוב,אני צובע אותו אח"כ בבייץ ולכה בהתזה. אשמח לשמוע .


כן, התכוונתי לעץ מלא. הוא לא אוורירי, הוא נח לעבודה. אבל אם אתה מתכוון גם לגלף, אני חושב שבס הוא הפתרון הטוב ביותר. הוא עץ שנח מאד לעבוד איתו והוא משמש לגילוף. הסיבים שלא מאפשרים עבודה לכמעט על הכיוונים. בטוח שיש עוד עצים מתאימים, זה פשוט העץ שאני מכיר שנשמע לי הכי מתאים. (הוא גם בהיר ולדעתי הצבע שלו מאד משעמם וללא גוון, מה שגם יכל להתאים אם אתה מתכוון לצבוע אותו אח"כ. למשל צפצפה לא הייתי צובע, כי העץ עצמו יפהפה).
אפשר לקנות במחסני עצים של עצים קשים....לא יודע באיזה אזור אתה גר. גם נשמע שאתה צריך סה"כ מעט חומר, אולי תחפש מאיפה אפשר לקושש. אולי יש מחסני עצים שמוכרים חתיכות קטנות של עודפים ושאריות...

בהצלחה
bas bablun
סופר משתמש
 
הודעות: 339
הצטרף: 12 אוקטובר 2014, 08:39

Re: עץ מלא ליצירה מיניאטורית

הודעהעל ידי avian » 12 אוקטובר 2022, 15:27

אם תחליט ללכת על בוק, אתה מוזמן אלי למודיעין לקבל בחינם - אספתי למחסן עמודים של מעקה שהשכנים החליפו בשיפוץ. העץ במצב טוב מאוד. רוב החתיכות בגודל של בערך 5x5, אבל יש גם כמה קצת יותר גדולות.
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־18 אורחים

cron