|
|
חובבי נגרות ואומנות העץ
ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל
|
|
זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.
על ידי Moshe Eshel » 05 ספטמבר 2007, 17:56
הגיעו אלי סוף שבוע שעבר במזוודה מאמריקה לכבוד הברית - את השני כמעט סירבו להעביר בשדה תעופה בגלל המשקל...
1. Making Heirloom Toys
2. Tage Frid Teaches Woodworking
שתי ספרים (השני בעצם חבילה של שלושה ספרים וDVD שיקח לי עוד איזה חצי שנה לקרוא ולהפנים) חבל"ז
הראשון אפשר כבר להבין מהשם - עוסק בבניית צעצועים, כולל כ22 צעצועים שונים (וגם שינויים קלים שבעצם נהיים עוד צעצוע - כך שיש יותר מ22), הספר מאוד מושקע, עם צילומי צבע איכותיים והרבה הוראות מסודרות וברורות, כולל תוכניות מפורטות לצעצועים. המחבר גם שם דגש גדול על בטיחות הצעצוע לילדים - צעצועים אלה הם למשחק לא לתצוגה ובנויים בהתאם. אביחי לתשומת לבך.
השני הוא המדריך האולטימטיבי לנגרות, מפי אחד הנגרים והמורים לנגרות הכי מוערכים בארה"ב - שלישית ספרים, הראשון עוסק במחברים (Joinery) השני בעסקי גימור, פורניר, ועיבוד העץ והשלישי מדבר על בניית ריהוט. הביקורות מהללות, כולל "חובה במדף של כל נגר" מהמעט שהספקתי לקרוא הספר כתוב בגישה מאוד ברורה בלי וודו וכאלה, אלא הסברים ברורים על למה לחבר בצורה מסוימת ולא אחרת, כולל מידע שעוזר להחליט איזה מחבר מתאים למה - ואפילו האם המחבר שהמצאת יהיה חזק או חלש.
- קבצים מצורפים
-

- Making Heirloom Toys
-

- Tage Frid Teaches Woodworking
- 070880.jpg (8.09 KiB) נצפה 8287 פעמים
-

Moshe Eshel
- מנהל האתר
-
- הודעות: 2596
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
- מיקום: מושב גמזו
-
על ידי zigi » 05 ספטמבר 2007, 18:56
משה, נולד לך בן במזל טוב, יש לך ספר איך לבנות צעצועים, אז שנס מתניים התחל בעבודה, והראה לנו את יצירותיך. בהצלחה, זיגי
-

zigi
- מנהל פורום
-
- הודעות: 1849
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:59
- מיקום: סלעית
על ידי Moshe Eshel » 05 ספטמבר 2007, 19:03
zigi כתב:משה, נולד לך בן במזל טוב, יש לך ספר איך לבנות צעצועים, אז שנס מתניים התחל בעבודה, והראה לנו את יצירותיך. בהצלחה, זיגי
בעזרת השם בקרוב, עם קצת מזל התחזית תשתנה קצת ויהיה יום שישי נעים - ואז אולי אשקיע קצת זמן בנגריה.
-

Moshe Eshel
- מנהל האתר
-
- הודעות: 2596
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
- מיקום: מושב גמזו
-
על ידי maamoon » 05 ספטמבר 2007, 19:05
אני בטוח שאביחי אייס מאן היה הורג מישהוא בשביל הספר השני או לפחות סם אותו בכלה עם איזה קושי סמבו
מזל טוב משה, ולאחרונה יש לך המון מזל טוב, תמשיך כך ושימשיך כך
-

maamoon
- סופר משתמש
-
- הודעות: 700
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:55
על ידי kobi simchi » 05 ספטמבר 2007, 19:28
תהנה......ונראה מתי גם מאמון יוציא את הספר שלו.הבטחתי לו להיות המו"ל.
תמדוד פעמיים- ותחתוך רק פעם אחת.
-

kobi simchi
- משתמש ותיק
-
- הודעות: 67
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 11:53
- מיקום: גליל מערבי
על ידי Daniel Ron » 05 ספטמבר 2007, 21:51
משה,
יש מצב לקבל צילום של כמה צעצועים מהספר?
"כישלון הוא רק הזדמנות להתחיל מחדש בדרך נבונה יותר"
-

Daniel Ron
- סופר משתמש
-
- הודעות: 216
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:35
- מיקום: גבעתיים
על ידי harel » 07 ספטמבר 2007, 02:28
תתחדש משה...
ומאמון... אביחי ממש לא היה הורג בשביל הספר, הוא הרבה יותר יצירתי.
מי שאוהב לעבוד עם תוכניות או שאינו יצירתי מספיק למצוא אלתורים לבד ספרים כאלה קלאסיים עבורו, אני אישית מוצא את האתגר דווקא בלקחת תמונה דו מימדית ולבנות ממנה... איש איש ושיטותיו.
לדוגמא בכבאית שבניתי רציתי לייצר ציר לסולם שיסתובב 360 מעלות ויהיה לו גם אופציה לעלות ולרדת. את הפתרון אתה יכול לראות בתמונה פה. זה לא מספר, לא מהאינטרנט, זה אילתור. עובד ללא דופי.
-

harel
- סופר משתמש
-
- הודעות: 990
- הצטרף: 19 אוגוסט 2007, 11:49
על ידי maamoon » 07 ספטמבר 2007, 07:40
זו אומנות
-

maamoon
- סופר משתמש
-
- הודעות: 700
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:55
על ידי Moshe Eshel » 07 ספטמבר 2007, 12:12
harel כתב:תתחדש משה... ומאמון... אביחי ממש לא היה הורג בשביל הספר, הוא הרבה יותר יצירתי. מי שאוהב לעבוד עם תוכניות או שאינו יצירתי מספיק למצוא אלתורים לבד ספרים כאלה קלאסיים עבורו, אני אישית מוצא את האתגר דווקא בלקחת תמונה דו מימדית ולבנות ממנה... איש איש ושיטותיו. לדוגמא בכבאית שבניתי רציתי לייצר ציר לסולם שיסתובב 360 מעלות ויהיה לו גם אופציה לעלות ולרדת. את הפתרון אתה יכול לראות בתמונה פה. זה לא מספר, לא מהאינטרנט, זה אילתור. עובד ללא דופי.
ראיתי את התמונות שלך בתפוז ומאוד התרשמתי. הייתי רוצה שתהפוך את שרשיר ההודעות שם למאמר פה אם זה אפשרי...
אהבתי איך הצגת את תהליך החשיבה שלך והפתרונות לבעיות שנתקלת בהם.
הנה גם כמה תמונות מהספר לבקשתכם
- קבצים מצורפים
-

-

-

Moshe Eshel
- מנהל האתר
-
- הודעות: 2596
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
- מיקום: מושב גמזו
-
על ידי Daniel Ron » 08 ספטמבר 2007, 17:29
הראל,
פשוט להוריד את הכובע, עבודה מדהימה מכל הבחינות, הרעיון, התכנון, התחכום וכמובן הביצוע.
יפה מאוד.
ו...תודה על התמונות משה.
"כישלון הוא רק הזדמנות להתחיל מחדש בדרך נבונה יותר"
-

Daniel Ron
- סופר משתמש
-
- הודעות: 216
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:35
- מיקום: גבעתיים
חזור אל נגרות
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־17 אורחים
|