עמוד 1 מתוך 2

התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 24 אוגוסט 2021, 21:14
על ידי ינון צדיק
שלום רב
אני מתכנן לבנות ארונית עם כיור לחדר האמבטיה. ההתלבטות הראשונה שלי היא מאיזה חומר לבנות:
אפשרות א' - עץ סנדוויץ עם ציפוי פורמייקה (לבן או משהו מענין יותר)
אפשרות ב' - MDF ירוק (עדיין יש התלבטות האם חשוף שאפשר לצבוע או עם פורמייקה)
אפשרות ג - שילוב של השניים: גוף מסנדוויץ ודלתות מ-MDF
אני מעונין לקנות את העץ ולעשות את החיתוכים בעצמי. זה הופך את העסק למעט מסובך כי למרות שיש לי מסור פנגל וגם מסור עגול שחותכים לוח סנדוויץ עם פרומייקה צורה לא רעה, זה עדיין לא מושלם.
אני יודע להדביק קנטים, לפחות קטנים פורניר שבאים עם דבק ומדביקים עם מגהץ - עד היום ניסיתי כמה כאלו שקניתי מעלי אקספרס או אמזון וזה הצלחה מסחררת - גם קל, גם כיף וגם מחזיק מעמד.
אני גם יודע להתקין צירים לדלתות וכמובן ידיות.
אשמח לעזרה/ייעוץ לגבי מאיזה חומר לבנות את הארונית הזו.
תודה מראש
ינון

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 10:51
על ידי Edi
חשבת על עץ מלא?

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 11:11
על ידי ניקו
אני הייתי הולך על לביד בירץ׳ עם או בלי פורמייקה, ועם או בלי קאנטים (ואם כבר קאנטים, יותר יפה, לדעתי, להשתמש בפסים של עץ קשה ולא בשיט הנדבק הזה). אם תשים כמה ידיים של לכה פוליאוריטנית, זה יהיה עמיד מספיק.
עבור הפלטה העליונה אפשר להשתמש בחתיכה של עץ גושני (בוצ׳ר או לאמי).
לגבי החיתוך: אמנם ייקח לך יותר זמן עם מסור עגול, אך עם סבלנות וגובל ישר, ניתן להגיע לתוצאות מצוינות.
הייתי גם שוקל כיור מונח ולא משוקע. זה יפה ונוח, וגם הופך את התהליך לפשוט יותר, כי לא צריך לנסר מגרעת בפלטה.

אין מושלם בנגרות.

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 14:02
על ידי shimonc
אני גם התלבטתי בנושא.
בסוף עשיתי מבירץ' וצבעתי אותו בצבע.
יצא די מקצועי.
אם תרצה אשלח לך את סוג הצבע.

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 14:09
על ידי Ran
אם בכל זאת תחליט על mdf חפש mdf ירוק.

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 19:08
על ידי ינון צדיק
Edi כתב:חשבת על עץ מלא?

עץ מלא קצת יקר וגם פחות מתאים לחדר לח/רטוב (מחייב גימור איכותי)

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 19:11
על ידי ינון צדיק
ניקו כתב:אני הייתי הולך על לביד בירץ׳ עם או בלי פורמייקה, ועם או בלי קאנטים (ואם כבר קאנטים, יותר יפה, לדעתי, להשתמש בפסים של עץ קשה ולא בשיט הנדבק הזה). אם תשים כמה ידיים של לכה פוליאוריטנית, זה יהיה עמיד מספיק.
עבור הפלטה העליונה אפשר להשתמש בחתיכה של עץ גושני (בוצ׳ר או לאמי).
לגבי החיתוך: אמנם ייקח לך יותר זמן עם מסור עגול, אך עם סבלנות וגובל ישר, ניתן להגיע לתוצאות מצוינות.
הייתי גם שוקל כיור מונח ולא משוקע. זה יפה ונוח, וגם הופך את התהליך לפשוט יותר, כי לא צריך לנסר מגרעת בפלטה.

אין מושלם בנגרות.

:-) אהבתי את הסיומת
לא חשבתי על בירץ למרות שיש לי ואני עובד אתו לא מעט אבל הוא כבד מאוד, נראה לי לא מתאים לדלתות. אבל בהחלט רעיון.
לגבי החיתוך - הקושי שלי הוא לא בלחתוך ישר אלא לחתוך כך שהפורמייקה לא תיסדק. עשיתי כמה נסיונות עם המסור העגול שיש לי וזה יוצא סביר (קצת פיצוצים ושחורים) אבל בהחלט לא נקי ויפה כמו במסור מקצועי של נגריה. אני שוקל להחליף להב.

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 19:13
על ידי ינון צדיק
shimonc כתב:אני גם התלבטתי בנושא.
בסוף עשיתי מבירץ' וצבעתי אותו בצבע.
יצא די מקצועי.
אם תרצה אשלח לך את סוג הצבע.

יצא לך ממש יפה! איך צבעת? האם שמת חומר מילוי לפני? האם צבעת עם מרסס או במברשת? האם סיימת עם לכה כלשהי?

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 19:13
על ידי ינון צדיק
Ran כתב:אם בכל זאת תחליט על mdf חפש mdf ירוק.

זאת אכן אפשרות מובילה, תודה

Re: התייעצות לגבי בניית ארונית עם כיור לחדר אמבטיה

הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2021, 19:39
על ידי shimonc
יצא לך ממש יפה! איך צבעת? האם שמת חומר מילוי לפני? האם צבעת עם מרסס או במברשת? האם סיימת עם לכה כלשהי?[/quote]

רק שייפתי עם נייר 240 + 400 וצבעתי עם רולר ספוג 2 שכבות עם שיוף ב-400 אחרי שכבה ראשונה.
הצבע הוא שאבי שיק מעורב עם לכה פוליאוריטנית והוא יוצא מעולה בצביעה.
https://www.dvakim.com/product/%d7%a6%d ... %a9%d7%99/