עמוד 1 מתוך 1

מכתביה מיניאטורית

הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2020, 19:05
על ידי Israelgrn4
שלום
רוצה להציג עבודה של ילד בכיתה ז'.
בתמונה השניה רואים פרופילי עץ המחזיקים חלקי עץ לבוד לא מחוברים.
בסדנה יש המון קוביות כאלו ואחרות אשר עוזרות לנערים להרכיב את הצורה הנדרשת
עוד לפני ההדבקה. וכאילו יש להם עוד כמה ידיים לעזרה.
החומרים הם עץ לבוד וMDF
החיבור בהדבקה ומסמרים.
שכבה לפני ראשונה שפכטל, ושיוף.
שכבה ראשונה ( גוון על פי בחירת הנער) צבע בריסוס.
ליטוש קל
שכבה נוספת סנדינגסילר.
ליטוש נוסף.
שיכבה סופית לק שקוף מט על בסיס מים.

Re: מכתביה מיניאטורית

הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2020, 19:14
על ידי יאירכ
יפה מאוד!
הילדים גם עושים את החיתוך?
ולמה שיחוב של לביד וmdf? למה לא הכל לביד או הכל mdf?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Re: מכתביה מיניאטורית

הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2020, 19:32
על ידי הנגר הערום
שלום,
שלבי יישום הגימור אתה עושה גימור לא נכון!
מכל חומרי הגימור אשר ציינת, שיכבה ראשונה צריכה להיות "סנדינג סילר", כשמו כן הוא, חומר אטימה לקראת ליטוש.
אחרי זה תעשה מה שמתאים לך, גוון לבחירה בכל שיטת השמה ולכה שקופה.

Re: מכתביה מיניאטורית

הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2020, 22:26
על ידי avian
מה זה ה"שפכטל" שאתה מזכיר?

Re: מכתביה מיניאטורית

הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2020, 14:44
על ידי Israelgrn4
avian כתב:מה זה ה"שפכטל" שאתה מזכיר?


צהרים טובים
על מנת לסגור חורים, פגמים, שקערוריות, בעץ, יש חומר שנקרא שפכטל עץ.
שיטת היישום בדיוק כפי שמבצעים שפכטל לקירות גבס.
שיטה זו טובה רק בעת שאתה מתכונן לבצע גימור בצבע אטום.

לנ.ע
פעם בילדות, כשהיינו מדפיסים תמונות ממצלמה מכנית היינו משתמשים ב-2 נוזלים. המפתח והפיקסר .
הפיקסר היה החומר שקבע שתהליך הפיתוח ייעצר.
כך גם אני נוהג עם הסנדינג סילר.
לאחר שקבעתי לעצמי שאני רוצה לשמור על גוון מסויים, אני צובע עליו את שכבת הסנדינג סילר.( חומר שקוף )
לאחר יישום הסנדינג סילר 2 פעולות חשובות נקבעות לבסיס הצבע העתידי.
1. כל הסיבים הקופצים, ניתנים לשיוף ללא פגיעה בגוון הצבע הנבחר.
2. לאחר השיוף של הסנדינג סילר הבסיס הופך באחת לחלק מאין כמוהו.
ומכאן הדרך קצרה להגעה לשכבת צבע עליון מעולה.

Re: מכתביה מיניאטורית

הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2020, 16:52
על ידי הנגר הערום
שלום Israelgrn4 וכל השאר,

גם אם תרשום את התהליך שפתחת 100 פעמים (לא כעונש, אלא כנסיון שיכנוע) זה לעולם לא יהפוך אותו לנכון מבחינה מעשית.
אין תורת הצביעה כתורת הצילום חוץ מן העובדה שבשני התהליכים מגיעים בסוף לתוצאה.
הבעיה העיקרית עם השיטה המוטעית שלך היא שחו"ח החובבים למיניהם יקבלו את זה כתהליך נכון. כל עוד מדובר בעבודה מן הסוג שתארת, גם גיוון עם תרכיז פטל ועל זה לק של ציפורניים, יהיה קביל.
לגבי התהליך שפתחת, אציין שוב, הסנדינג סילר תפקידו בדיוק לחדור אל העץ ולהרים את הסיבים לצורך אפשרות החלקה. הצבע שאתה מיישם אינו מאפשר לסנדינג סילר לחדור. הסיבים התרוממו מן הלחות של הצע, מרחת על זה סנדינג סילר ו"העתקת" את התרוממות הסיבים.
כאשר מגוונים עם בייץ על בסיס מים (גוון שמשאיר את מירקם העץ נראה לעין), התהליך לא מפריע לספיגת הסנדינג סילר. לאחר הליטוש, יתכן מצב של ביצוע תיקוני גוון לפני השיכבה המגינה הסופית. כך נוהגים המיקצוענים ומצאתי לנכון לשתף.
העיקר שחוסר ידע מספיק לא יגרום להולכת שולל גם אם זה ללא כוונה רעה.
אל תתנו לעצמכם לפגוע ביצירתיות.

Re: מכתביה מיניאטורית

הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2020, 19:53
על ידי avian
Israelgrn4 כתב:
avian כתב:מה זה ה"שפכטל" שאתה מזכיר?


צהרים טובים
על מנת לסגור חורים, פגמים, שקערוריות, בעץ, יש חומר שנקרא שפכטל עץ.
שיטת היישום בדיוק כפי שמבצעים שפכטל לקירות גבס.
שיטה זו טובה רק בעת שאתה מתכונן לבצע גימור בצבע אטום.

לנ.ע
פעם בילדות, כשהיינו מדפיסים תמונות ממצלמה מכנית היינו משתמשים ב-2 נוזלים. המפתח והפיקסר .
הפיקסר היה החומר שקבע שתהליך הפיתוח ייעצר.
כך גם אני נוהג עם הסנדינג סילר.
לאחר שקבעתי לעצמי שאני רוצה לשמור על גוון מסויים, אני צובע עליו את שכבת הסנדינג סילר.( חומר שקוף )
לאחר יישום הסנדינג סילר 2 פעולות חשובות נקבעות לבסיס הצבע העתידי.
1. כל הסיבים הקופצים, ניתנים לשיוף ללא פגיעה בגוון הצבע הנבחר.
2. לאחר השיוף של הסנדינג סילר הבסיס הופך באחת לחלק מאין כמוהו.
ומכאן הדרך קצרה להגעה לשכבת צבע עליון מעולה.


או.קי, אז מכיר את החומר. חשבתי שאתה מתכוון למשהו שמיישמים על כלל המשטח בתור שכבה אטומה או משהו בסגנון.