חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

תחזוקה של מסור שרשרת בנזין

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

תחזוקה של מסור שרשרת בנזין

הודעהעל ידי rafraph » 04 יוני 2019, 00:25

אשתי המקסימה קנתה לי מתנה מסור שרשרת בנזין.
אני לא משתמש הרבה ולכן חשבתי להחליף לחשמלי כדי להימנע מהתחזוקה הנצרכת למסור בנזין.
כאן https://www.papirusgan.co.il/%D7%AA%D7% ... 7%A8%D7%AA כתוב שהתחזוקה ממש כבדה.

מה דעתכם?
rafraph
 
הודעות: 6
הצטרף: 18 נובמבר 2012, 12:56

Re: תחזוקה של מסור שרשרת בנזין

הודעהעל ידי dudi » 04 יוני 2019, 05:41

איזה יופי! עכשיו תורך לפנק אותה במכונת תפירה :oops:

יש לי מספר מסורי שרשרת שעובדים על תערובת ומסור חשמלי אחד.
אני משתמש כבד (תרתי משמע) ולא מבצע בהקפדה את כל מה שכתוב בלינק הזה.
דלק
2. חשוב לנער את מיכל התערובת לפני תדלוק הכלי וכן יש לסננו בזמן מילוי הכלי. אני לא מכיר אף אחד שמסנן דלק בזמן המילוי וגם הניעור זה רק אם המיכל עמד ללא שימוש במשך כמה שבועות.
3. דלק אשר לא נעשה בו שימוש במשך חודשיים ומעלה יחשב כפסול. אין לאחסן דלק במיכל העשוי מתכת. כבר השתמשתי בדלק יותר ישן מחודשיים. הבעיה עם דלק שעומד זה שהשמן נפרד מהדלק. ככלל רצוי לערבב כמויות שמתאימות לשימוש היומי. אני מאכסן במיכל פח 5 ליטר יעודי לדלק.
4. יש להשתמש בשמן לשימון שרשרת בשמן יעודי לכך נכון גם במסור חשמלי.


פעולות שנעשה עם סיום העבודה על כלי גינון זה:
1. אם יש ברז דלק, אין לדומם את המנוע ע"י מתג ההפעלה, אלא יש לסגור את ברז הדלק ולתת למנוע לעבוד עד כיבוי מוחלט. אני לא מכיר אף מסור עם ברז דלק.
2. בטרם כיבוי - הנח למכשיר לעבוד במהלך סרק בשלושים שניות בטרם כיבוי - בזמן אחסנה - יש לרוקן את מיכל הדלק, להתניע את הכלי ולתת מנוע עד כיבוי מוחלט. אף פעם לא חיכיתי 30 שניות בסרק. אפילו בקורס של שתיל הם לא אומרים דבר כזה. אחסנה זה מעל חודשיים, כן?
3. יש לוודא השחזה נאותה של השרשרת על מנת למנוע יצירת אבקה בניסור אלא ליצירת שבבים כנדרש. גם במסור חשמלי. כמו כל כלי שיבוב ההשחזה היא אלמנט קריטי.
4. רוב שרשראות המשורים אינן מתאימות לחיתוך עץ יבש או לשימוש בקרבת חול, במקרה הצורך יש להצטייד בשרשרת יעודית מסוג "ויריה". לרוב השרשראות אין בעיה עם עץ יבש. אם המסור "חתך" בחול השרשרת נהיית כהה כמעט מיידית וחייבים להשחיז מחדש. גם במסור חשמלי.
5. יש להקפיד על מתיחת השרשרת, יש לוודא כי בורג המתיחה נמצא בחריר המתאים לו בלהב. יש לנקות את חריץ הלהב ואת נקב השימון לעיתים קרובות ורצוי להפוך את הלהב מדי פעם בכדי לגרום לבלאי שווה משני צדדיו.
יש לוודא שימון רציף של השרשרת וכי נקב השימון אינו סתום.
נכון. גם במסור חשמלי.
6. מומלץ לא לגעת בכפתורי כיוון המאייד של המשור, במקרה הצורך בכיוון יש לפנות לתחנת שירות מורשת. תלוי כמה אתה מבין במכונאות מנועי 2 פעימות.
7. יש לנקות את מסנני האויר בסיום העבודה בכדי למנוע בלאי מוגבר למנוע. זה לאנשים עם OCD. ככלל בגמר יום עבודה רצוי לנקות את הכלים אבל לא ברמת מסנן אוויר בכל פעם.

לסיכום,
יתרונות מסורי הבנזין - אפשר לעבוד גם כשאין מקור מתח. ניתן להשיג מסורים בעלי להבים יותר ארוכים וכח מנוע חזק יותר ממסורים חשמליים.
יתרונות מסור חשמלי - קל יותר לתפעול, לא מתעסקים עם דלק, פחות רועש.
אם אתה מסתפק בלהב עד "18 ועובד בקרבה למקור מתח מסור חשמלי יהיה מתאים יותר.

* אני מאוד ממליץ למצוא מישהו שידריך אותך קצת בנושא השימוש והשחזה ולא ללמוד את הנושא מהאינטרנט.
בהצלחה
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 751
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: תחזוקה של מסור שרשרת בנזין

הודעהעל ידי rafraph » 04 יוני 2019, 11:50

תודה על כל המידע.
כתבת שאתה לא מבצע בהקפדה את כל מה שכתוב. והמסור שלך בסדר? לא רואה בו בעיות?
אם אני משתמש פעם בשלושה-ארבעה חודשים, ו18 אינץ מספיק לי, וזה ליד הבית אז יש לי חשמל. אתה ממליץ על מסור חשמלי?
rafraph
 
הודעות: 6
הצטרף: 18 נובמבר 2012, 12:56


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־17 אורחים