עמוד 2 מתוך 5

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2018, 11:52
על ידי Eliyahoo
dudi כתב:דור, לא עבדתי עם תכנית. אילתרתי עם ההתקדמות. הדבר היחיד שממש חשוב הוא שהמרחק בין הגלגלים יתאים לאורך הלהב. זה חישוב די פשוט.
נניח שארבעת הגלגלים שלך באותו קוטר. מכיוון שהלהב "עוטף" רבע מכל גלגל למעשה אתה מקבל היקף של גלגל שלם. (קוטר כפול π) אתה מחסיר את הסכום שקיבלת מאורך הלהב ונותר לך הסה"כ של המרחק בין המרכזים.
חלק אותו בשניים (כי יש פעמיים גובה ופעמיים עומק) והסכום שקיבלת הוא הסכום הכולל של גובה ועומק. נניח שקיבלת 60ס"מ אתה יכול לעשות כל קומבינציה שאתה רוצה שתתן 60 (35 גובה 25 עומק לדוגמה).
אם יש לך עוד שאלות יותר ממוקדות או אתה רוצה תמונה ספציפית, שאל.

אלי, מצ"ב תמונה ללא מכסה. את הגלגלים אפשר להכין לבד. אתה קודח בדיקט 12 או יותר ממ עם מקדח כוס. מרחיב את החור המרכזי עם מקדח גדול יותר (נגיד 8ממ). תופס את הגלגל הזה עם בורג בין שתי שיייבות. תופס במקדחה את הבורג מסובב מעל נייר שיוף ויש לך גלגל ממורכז. משני הצדדים מדביקים טבעות מדיקט 3ממ שמכינים באותה שיטה. אם יש לך מדפסת 3D אני יכול לשלוח לך קובץ ליצור גלגל שכבר יש לו ספייסרים והברגה 8ממ


תודה על הפירוט דודי.

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2018, 12:25
על ידי Se7eN
שמע דודי - קודם כל זה מטורף, וכל הכבוד על הפרוייקט!!
כמה שאלות טכניות אם אפשר (וסליחה על הנצל"ש):
רוב המסורים מגיעים עם 2 גלגלים, יש מיעוט של 3, ארבעה טרם פגשתי. ממה שהבנתי הבעיה כשעובדים עם כמה גלגלים היא הכוונון. האם בנית מנגנוני כוונון לכולם, או לחלק, ואיזה?
בנוסף, הבנתי שקוטר הגלגל משפיע על עובי הסרט שניתן לעבוד איתו, וכפועל יוצא גם עם הרוחב שלו, למשל במסור קטן אין להב רחב. איך זה מתבטא בגלגלים כ"כ קטנים לדעתך? האם אתה חושב שזה מעלה סיכוי לשבירה?
ושאלה אחרונה לגבי מובילי הלהב - האם בנית גם למטה? או רק למעלה? ואיך?

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2018, 14:08
על ידי dudi
:) אין מנגנון כיוונון לאף גלגל רק מנגנון מתיחה (עלאק) לאחד.

אני משער שאם רוב היצרנים מייצרים מסורים עם שני גלגלים גדולים זה הדבר היותר נכון לעשות אבל למסור עם 4 גלגלים קטנים יש יתרון גדול כשמדובר בבניה עצמית.
1. קל ליצר (ראה תשובה לאלי)
2. נניח שלגלגל יש חופש מסויים על הציר והוא "זורק"מעט ככול שקוטר הגלגל יהיה גדול יותר הסטיה תהיה משמעותית יותר.
3. בגלל המבנה של הריבוע אפשר לשחק עם הפרופורציות של גובה עומק.
4. לא ממש צריך איזון גלגלים (משקולות וכו').

בנוגע לרוחב. אני עובד עם רוחב להב של 6ממ כי הפרוייקט שבשבלו נבנה המסור צריך כושר סיבוב (חיתוך קשתות). אבל אני לא רואה שום סיבה שתהיה קורלציה בין גודל הגלגל לרוחב הלהב. לדעתי אתה יכול לבנות מסור כזה עם להב יותר רחב.
כן, אני חושב שגלגלים קטנים מעלים את הסיכוי לשבירה כי למעשה קוטר הגלגל קובע את חומרת הכיפוף של הלהב (ככל שהקוטר יותר קטן הלהב יותר מכופף). עם הלהב שלי עבדתי כ 6 שעות ולא ניכרים סימני עייפות.
אם מסור סרט מצ'וקמק עולה 2000 ש"ח ובמסור עם הגללים הקטנים יש בלאי פי שלוש של להבים זה משאיר מרווח לקניה של הרבה :P

יש מוביל גם למטה.
כל מוביל בנוי משלושה מיסבים 5X10X4 שמחוברים לחתיכת קרש קטנה. הצילום לא ממש טוב אבל המיסבים מסומנים באדום והברגים שמחזיקים אותם בעגול כחול. מוביל תחתון מחובר לדופן (אם תסתכל טוב בצילום של המסור הפתוח תבחין בו) והעליון למוט המתכוונן.
אני מצאתי שיותר קל לי לחבר את כל המיסבים ואז לחבר מוביל מושלם למקום.

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2018, 23:09
על ידי Pini Gold
דודי, שוב הצלחת להדהים אותי.
שווה פוסט נפרד.

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 04 דצמבר 2018, 02:10
על ידי Woodchuck Chuck
בהחלט שווה פוסט נפרד, דודי - כל הכבוד! תודה גם להרואה על התשובה.

חזרה לנושא המקורי, בהנחה שאני לא מוכשר כמו דודי לבנות מסור בעצמי, מה בעצם היתרונות של המסורים היקרים יותר (שוב - עד 3-4 אלף, לא של נגריות) לעומת המסורים של אלף-אלפיים?

מה אפשר לעשות במקיטה של 3.5 אלף שאי אפשר לעשות בשפאח ב-1200? מעבר לגובה החיתוך, האם מדובר רק בנוחות ואיכות הבניה?

נפלא!

הודעהפורסם: 04 דצמבר 2018, 03:13
על ידי Yair Feldmann
הדיון עבר - בצדק רב! - לפרוייקט הנהדר של דודי: הגדרת צרכים, תכנון וביצוע מושלמים ממש. כל הכבוד.
(וכמו שאמר פעם אריק שרון, בהספד אתה מדבר שלוש דקות על הנפטר ועשר דקות על עצמך, אז מכאן והלאה - על המסור שלי). אני משתמש במסור סרט של בלק אנד דקר שקניתי לפני 35 שנה לפחות בשקם אבן גבירול (חלק ממשתתפי הפורום עוד לא נולדו כשהוא נסגר!) מן הדגם שרואים בצילום. יש לו שלושה גלגלים והוא עובד מצויין, וברשת אני מוצא לו סרטים בלי בעייה. עכשיו אני זומם להחליף את ה"בלוקים" שמוליכים את הסרט מעל השולחן ומתחתיו, במיסבים כדוריים שקניתי מן הדוד עלי בסין (10 מיסבים עד הבית 2.5 דולר!) אגב, לשניים מן הגלגלים שלו, שעשויים פלסטיק, יש פרופיל קמור מעט וקראתי איפשהו שזה מבטיח מירכוז של הסרט על הגלגל ואי-"בריחה" שלו.
עוד משהו על מסור סרט: אני מתמכר עכשיו לריתוך אחרי שקניתי מהדוד הנ"ל רתכת אלקטרונית 160 אמפר ב-280 ש"ח והיא עובדת מצויין! כדי לחתוך פרופילים בשקט ובלי הרבה לכלוך אני רוצה לקנות מסור סרט מוחזק ביד כמו זה שבתמונה. יש למישהו ניסיון בעניין?

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 04 דצמבר 2018, 14:53
על ידי LASLOSHAY
אני קניתי מסור סרט בבר גל ברחוב מנחם בגין בתל אביב. יש להם בתצוגה מספר מסורים המחיר סביב 3000 שח.
מסוריות קונים לפי מידה אצל ורון השחזות ברחוב השוק בתל אביב.

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 04 דצמבר 2018, 15:18
על ידי moshik
ההבדלים בין מסור זול(בדכ לא משהו) לבין מסור יקר (בדכ שווה משהו)
הם הבדלים מאד גדולים
מסור סרט שלא עשוי טוב הוא לא סלחן ובניגוד למכשירים אחרים לא יבצע טוב את העבודה הנדרשת.
על מנת שבסופו של דבר המסור יבצע בצורה טובה ומדוייקת ישנם לא מעט פריטים במסור שצריכים לעבוד בצורה טובה ואיכותית.
גלגלים מאוזנים
צמיגים (הרצוע שמקיפה את הגלגל צריכה להיות איכותית ועמידה
המיסבים צריכים להיות באיכות גבוהה
מנגנון המתיחה צריך להיות אמין והומוגני
מנגנון הכיוון של הגלגל התחתון צריך שיהיה עמיד ומדוייק ושומר על הכייוון גם כאשר הוא מסתובב בעומס הרבה זמן
שני המנגנונים ששומרים על הסרט ( העליון והתחתון ) צריכים להיות קלים לכיוונון ועמידים לאורך זמן.
המסור צריך להיות בנוי בצורה חזקה כך שהמתיחה של המסורית לא תפגע ביציבות שלו.
צריך שיהיה יחס סביר בין גובה הניסור הנדרש לעוצמה של המנוע והגודל של המסור.
כשאתה בודק מסור תקח עץ קשה ברוחב של כ 7 ס"מ (גובה)
ותנסה לפרוס ממנו פרוסה אחידה של כ 2 ס"מ בגובה ניסור של 7 ס"מ (ביד חופשית ללא גדר) תסמן בעיפרון את קו החיתוך.
תוודא קודם שהמסורית מושחזת.
מהר מאד תדע מה המסור הזה שווה

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 05 דצמבר 2018, 01:56
על ידי Woodchuck Chuck
תודה מושיק!

Re: הבדלים בין מסור סרט זול ליקר

הודעהפורסם: 05 דצמבר 2018, 10:22
על ידי duiebdor
דודי, אולי פספסתי אבל מה עובי הגלגלים?
מה קוטר הציר של הגלגלים ובמה השתמשת כציר (מוט הברגה?)?
יש מיסבים לכל גלגל (מן הסתם שכן, פשוט לא רואים)?