|
|
חובבי נגרות ואומנות העץ
ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל
|
|
זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.
על ידי Yair Feldmann » 23 מאי 2008, 11:01
הראוטר השולחני מפיץ הרבה שבבים בעת עבודה, ולא תמיד אני זוכר להפעיל במקביל את שואב האבק. וכשאני כבר מפעיל אותו ולא מכבה בסוף עבודת הכרסום, יש רעש מיותר. בקיצור: זה לא עסק.
הפתרון: המפסקים של הראוטר ושואב האבק נמצאים כל הזמן במצב ON . התקעים של שניהם מוכנסים למפצל שקעים שמחובר למפסק הבטיחות (דגם יוסי ע). כשאני מפעיל את המפסק - מופעלים בו זמנית הראוטר והשואב - וכמובן כבים בו-זמנית עם ההפסקה.
-

Yair Feldmann
- סופר משתמש
-
- הודעות: 1335
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
- מיקום: רעננה
על ידי moshik » 23 מאי 2008, 11:50
אכן סוגיית הפעלת שואב אבק והפסקתו היא נושא מעצבן שצריך טיפול
האם מה שעשית טוב רק לראוטר או שהוא עובד גם עם מכשירים אחרים?
אני ניסיתי לפתור את הבעיה ע"י מפסק שנמצא בקצה צינור שואב האבק
וזה עובד מצויין.
- קבצים מצורפים
-

- מפסק בצינור שואב
-

moshik
- מנהל פורום
-
- הודעות: 2155
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
- מיקום: עין הוד
על ידי Yair Feldmann » 23 מאי 2008, 13:01
אין שום קשר לזה שהחיבור הוא לראוטר. לשקע השני במפצל אתה יכול לחבר כמובן גם מסור, מקדחה או מנורת קריאה. זה נראה לי נוח יותר מאשר (בכל זאת) להדליק ולכבות את השואב, גם אם המפסק נמצא קרוב אליך. אבל, צריך לפתור איך לגרום למסור להיות במצב של תמיד ON (מה שמאוד לא רצוי - אלא אם אתה קובע מפסק ביניים או מנגנון אחר כמו מפסק שמופעל רק בפעולה יזומה ממש שימנע הדלקה מקרית)
האתגר לחשמלאים: אם יש לי רק שואב אחד, ואני מנייד לו את הפייה מן המסור לראוטר וכו' - איך לגרום לכך שמפסק הראוטר (במקרה שתיארתי, המפסק הבטיחותי) יפעיל את הראוטר והשואב, ואילו מפסק המסור יפעיל את המסור והראוטר, כמובן בהנחה שהראוטר והמסור אינם פועלים ביחד.
-

Yair Feldmann
- סופר משתמש
-
- הודעות: 1335
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
- מיקום: רעננה
על ידי yossi » 23 מאי 2008, 14:32
אפשרי בהחלט
-
yossi
- סופר משתמש
-
- הודעות: 702
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 19:29
-
על ידי Saba_jackson » 23 מאי 2008, 16:34
יאיר, אני מבין שיש בשאלה שלך טעות סופר, אם כן, הדבר פתיר בהחלט ע"י שימוש במממסר Changeover 2XNC שיפעיל עוד מעגל פיקוד, או פתרון פחות אלגנטי: לגנוב יציאת מתח אחרי הממסר הקיים, קרי, שקע ש"יהיה" בו מתח רק מתי שאחד מהמכשירים פועל, בכל מקרה זו התערבות חשמלית בקופסא קיימת, וצריך להעשות ע"י מי שהוא מנוסה.
-
Saba_jackson
- סופר משתמש
-
- הודעות: 967
- הצטרף: 22 אוקטובר 2007, 01:18
על ידי Yair Feldmann » 23 מאי 2008, 18:07
Saba_jackson כתב:יאיר, אני מבין שיש בשאלה שלך טעות סופר
נא פרט, מה הטעות. אם כן, הדבר פתיר בהחלט ע"י שימוש במממסר Changeover 2XNC שיפעיל עוד מעגל פיקוד
ובעברית של נגרים?? או פתרון פחות אלגנטי: לגנוב יציאת מתח אחרי הממסר הקיים, קרי, שקע ש"יהיה" בו מתח רק מתי שאחד מהמכשירים פועל, בכל מקרה זו התערבות חשמלית בקופסא קיימת, וצריך להעשות ע"י מי שהוא מנוסה.
יוסי, הכדור עובר אליך, להצגת סכימה לביצוע
-

Yair Feldmann
- סופר משתמש
-
- הודעות: 1335
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
- מיקום: רעננה
על ידי yossi » 23 מאי 2008, 20:02
בהמשך הסופ"ש אעביק סכימה אך לפני הכל יש לוודא שתי נקודות חשובות:
1. שכל המכשירים על אותה פזה.
2. שמפסק ההפעלה של כל המכשירים הוא דו קוטבי.
אני כבר מזהיר שהמפסק של הרוטר צריך לעבור שינוי קל.
-
yossi
- סופר משתמש
-
- הודעות: 702
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 19:29
-
על ידי zigi » 23 מאי 2008, 20:34
בינתיים הבעיה בממסר שלי לא נפתרה, יוסי ממתין לטיפולך.
-

zigi
- מנהל פורום
-
- הודעות: 1849
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:59
- מיקום: סלעית
על ידי Eliko » 24 מאי 2008, 01:38
וכל זה מהעצלות להפעיל שני מתגים....מפסק רגל לשואב יפתור את הבעיה לפחות חלקית ....לי אישית אין בעיה "כאשר" אני עובד עם הראוטר אז זה בחוץ...כך שהשואב לא כל כך יעיל ..אבל תמיד יחסוך עבודה אח"כ
-

Eliko
- סופר משתמש
-
- הודעות: 602
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 21:41
על ידי yossi » 28 מאי 2008, 19:45
אכן הכדור הגיע אלי וקיבל טיפול נאות.
היות והפיתרון לבעיה טומן בחובו סיכונים אם הביצוע יעשה שלא ע"י חשמלאי מוסמך,החלטתי שלא להעלות את הסכימה ע"ג הפורום.
מי שיחפוץ יוכל לקבל את הסכימה באופן פרטני תוך התנערות מלאה מאחריות
-
yossi
- סופר משתמש
-
- הודעות: 702
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 19:29
-
חזור אל נגרות
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־3 אורחים
|