חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שרשור הטיפים הגדול 2021

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי oferyuval » 14 דצמבר 2021, 15:53

Israelgrn4 כתב:תבדוק.
היה נכון, תאשר זאת כאן בפורום. :(

זה היה בהומור. אני לא מפקק בכך שזה נכון.
מצטער אם כך זה משתמע.
oferyuval
סופר משתמש
 
הודעות: 692
הצטרף: 23 יולי 2012, 14:54

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי Israelgrn4 » 15 דצמבר 2021, 13:46

oferyuval כתב:
Israelgrn4 כתב:תבדוק.
היה נכון, תאשר זאת כאן בפורום. :(

זה היה בהומור. אני לא מפקק בכך שזה נכון.
מצטער אם כך זה משתמע.

לרגע לא חשבתי שזה לא ממניע טוב.
הכי טוב בהומור טוב.
Israelgrn4
סופר משתמש
 
הודעות: 730
הצטרף: 22 ינואר 2018, 14:15

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי ofir1977 » 16 דצמבר 2021, 19:11

Edi כתב:אני נוהג לעיתים קרובות לכסות את חורי הברגים בדיבל עץ שמגיע באורך של עשרות ס״מ ובקטרים שונים, את הדיבל אני חותך בעזרת מסור שנקרא Flush trim saw או בעברית מסור איפוס, אלו מסורים עם להב צר וגמיש שחלקו התחתון ישר לחלוטין ללא שיניים שנוטות לכיוונו וכך הניסור הופך להיות חלק עם פני השטח וללא פגיעה בו. ישנם מסורים עם להב משונן בצד אחד אך טוב להשתמש בלהב בעל שיניים משני הצדדים כך הלהב שלא ניתן להופכו מונגש טוב יותר במקום צפוף.
לדוגמה מסור איכותי מאוד שרכשתי לאחרונה
https://www.tooleden.com/product/gyokucho_flush_125mm

מצ״ב סרטון שמציג את השימוש במסור, לטעמי נעשה כאן במסור לא תקין לגמרי אך ניתן להבין את אופי השימוש.

https://youtu.be/chE5XSz8Vho


אני חושב שמצאתי באמזון את המסור הזה במחיר זול משמעותית.
https://www.amazon.com/Gyokucho-Razorsa ... hi&sr=1-2#
ofir1977
סופר משתמש
 
הודעות: 143
הצטרף: 21 מאי 2014, 21:31

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי oferyuval » 20 ינואר 2022, 16:58

בהמשך לטיפ שהעלה itzikdiy על שופרפרות סיליקון / סופר 7 וכיו"ב שמתייבשות:
viewtopic.php?p=80900#p80900
כדי למנוע או יותר נכון להאט את ההתייבשות אני משתמש ב"אטם" שעשוי משכבת ניילון כפולה (בתמונה ניילון אריזה כחול) שאותה אני מניח על ההברגה:

1.jpeg


ועליה מבריג את הפיה:

2.jpeg


זה עובד לגמרי לא רע.
מכירים דרכים נוספות לשמר חומר בשפורפרות כאלו ?

(נ.ב הגיע הזמן לשנות את שם השרשור)
oferyuval
סופר משתמש
 
הודעות: 692
הצטרף: 23 יולי 2012, 14:54

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי Edi » 20 ינואר 2022, 17:45

שמירה במקרר מאריכה את חייהם של כל השרוולים, במיוחד הפתוחים
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי oferyuval » 20 ינואר 2022, 17:55

טוב לדעת
oferyuval
סופר משתמש
 
הודעות: 692
הצטרף: 23 יולי 2012, 14:54

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי isidor » 20 ינואר 2022, 18:19

שלום,
.
"מכירים דרכים נוספות לשמר חומר בשפורפרות כאלו?"
אני נוהג - בנוסף לניילון לעטוף שיכבה כפולה של רדיד אלומיניום, ומסביב סלוטייפ .
הוכיח את עצמו לא-רע.
באותה צורה אני עוטף גם פיות של דבק עץ "אלמרס" פתוח, נשמר אצלי שנים !!!
בברכה, איזי
isidor
סופר משתמש
 
הודעות: 614
הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי itzikdiy » 20 ינואר 2022, 21:12

oferyuval כתב:בהמשך לטיפ שהעלה itzikdiy על שופרפרות סיליקון / סופר 7 וכיו"ב שמתייבשות:
viewtopic.php?p=80900#p80900


האמת שמאז צילמתי 2 סרטונים של כמה שניות לשימוש חוזר בסיליקון שהתייבש.

הראשון, כמו שמוכר - חיתוך וסגירה עם מסקינטייפ
https://www.youtube.com/watch?v=toD6wvbrBd4

השני - רעיון של אשתי שראתה אותי מתעסק עם זה :lol: - שימוש בשקית זילוף של עוגות.
בעקרון ניסיתי לצורך השעשוע, אבל זה יכול להיות נחמד אם גם ככה מסיימים את החומר עד הסוף. מה אומרים? פטנט? :idea: :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=dq0HlhaQzfs
רעיונות עשה זאת בעצמך ונגרות - XDIY with Itzik
ערוץ יוטיוב - https://www.youtube.com/c/itzikdiy
בלוג - https://www.itzikdiy.com
סמל אישי של המשתמש
itzikdiy
מנהל פורום
 
הודעות: 680
הצטרף: 12 ינואר 2019, 11:44

Re: שרשור הטיפים הגדול - ינואר 2021

הודעהעל ידי Israelgrn4 » 20 ינואר 2022, 21:55

מישהו ניסה לקחת בורג גבס שחור באורך 4.5 ס.מ ובתום העבודה להבריג אותו פנימה לתוך השרוול עד הסוף( של הבורג).
כך אני נוהג כל הזמן. ובהצלחה לא מבוטלת.
Israelgrn4
סופר משתמש
 
הודעות: 730
הצטרף: 22 ינואר 2018, 14:15

Re: שרשור הטיפים הגדול 2021

הודעהעל ידי NirS » 21 ינואר 2022, 09:39

אני משתמש בשיטה עם הניילון. אבל אם זה מתייבש, בגלל שזה עמד המון זמן, אני עושה חור בצד (בצד של הגוף, לא צד המכסה) ומוציא שם את החומר. עוד טיפ- אפשר לקחת את החומר היבש (סיליקון) ולהשתמש בו לניקוי סרטי ליטוש (אני ניקיתי בעבר את הדיסק ליטוש)
NirS
סופר משתמש
 
הודעות: 457
הצטרף: 02 נובמבר 2012, 21:30

הקודםהבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־6 אורחים

cron