חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

חורים בעץ

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

Re: חורים בעץ

הודעהעל ידי נתן208 » 25 אפריל 2023, 23:14

אני לא יודע,
קיבלתי את העץ מבעל מאפיה של מצות,
דיברתי עם אותו שמכר לו את העצים, והוא אמר לי שהעצים יושבים אצלו שנה לפני שהוא מוכר,
https://drive.google.com/file/d/18Hq06Uyu1YFQt2DtUsuuN642kXPXu6-F/view?usp=share_link
https://drive.google.com/file/d/1ksIPOlouXKAsLamB6i2OoWIKHGKZkDwF/view?usp=share_link
https://drive.google.com/file/d/1Dxh42MCvBZSoBEoEUnL2-C5U6BlCxG9j/view?usp=share_link
נתן208
 
הודעות: 12
הצטרף: 16 אפריל 2023, 19:39

Re: חורים בעץ

הודעהעל ידי avian » 26 אפריל 2023, 09:15

אחרי שנה העץ אמור להיות יבש.
באיזו טמ' אפית את העץ?
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: חורים בעץ

הודעהעל ידי נתן208 » 26 אפריל 2023, 13:21

100-125 מעלות
הוא נהיה גם שחור ...
נתן208
 
הודעות: 12
הצטרף: 16 אפריל 2023, 19:39

Re: חורים בעץ

הודעהעל ידי Pini Gold » 30 אפריל 2023, 15:20

תמיד רצוי לבדוק את דרגת הלחות של העץ לפני השימוש. הייבוש בתנור הוא עניין לא פשוט ובתעשייה עושים זאת במהלך של כשבוע בתנורים מבוקרים עם מחזורי טמפרטורות שאינם גורמים להלם טרמי (שיוצר סדקים).
החרטים שבינינו נוהגים לפרוס את העץ הטרי (רצוי ללא תולעים/חורים) לגלילים שגובהם אינו עולה על קוטרם, מצפים היטב באמצעות דבק נגרים את הגדעים החשופים ומניחים לייבוש טבעי במקום מוצל ויבש. פרק הזמן לייבוש טבעי לדרגה של 10% -15% נע בין חצי שנה לשנה על כל 2.5 ס"מ עובי החומר תלוי בסוג העץ.
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

הקודם

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־14 אורחים

cron