shwekwek כתב:אולי זו ההזדמנות לשאול.
היה לי ויכוח על זה בחנות של גגנים, שם גם המוכר, וגם שני אנשי פרגולות ותיקים צחקו עליי כטענתי שצריך לקדוח חור מקדים בחיבור קורות של עץ אורן.
הסתבר לי ש(לטענתם) אף גגן לא טורח לקדוח חור מקדים באורן בבניית פרגולות / גגות / קונסטרוקציית אורן, אלא פשוט עובדים חזק עם מברגת אימפקט ויאללה הביתה. הייתי מעוניין לאמת זאת עם נסיונם של חברי הפורום
תודה
אליסף
אני מסכים חלקית עם מה שאורן כתב.
1. בעלי מקצוע רוצים "לגמור וללכת".
2. הברגים שמוכרים היום בחנויות הם מדהימים. אחת התכונות היא שהחלק העליון של הבורג הוא חלק ואז זה כאילו קדחת חור מקדים בקורה החיצונית והעברת בורג ישר דרכה בלי חיכוך. חוץ מזה השפיץ של הבורג וכל המבנה שלו פשוט מאפשר לך לא לקדוח חור מקדים. תסתכל פעם על הברגים היקרים יותר ותראה שהמבנה שלהם מאוד שונה מברגי סיבית פשוטים.