|
|
חובבי נגרות ואומנות העץ
ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל
|
|
זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.
על ידי Israelgrn4 » 27 פברואר 2023, 19:06
תתחדש. לגבי התקע , גם אני קניתי מכשיר שלהם לא מזמן, והתקע אותו תקע עליו אתה מדבר למרות שהקרטון היה סגור והוא נפתח במעמד הטכנאי שלהם שבא להדגים הפעלה. אם יש למשור לייזר טוב, וצידוד מהיר, וגובל עומק חיתוך אנכי, והתנעה עדינה, אזי עשית קנייה טובה. אני קניתי מקצוע קוביה שלהם, ומבסוט מכל רגע בעבודה איתו.
-
Israelgrn4
- סופר משתמש
-
- הודעות: 730
- הצטרף: 22 ינואר 2018, 14:15
על ידי avian » 27 פברואר 2023, 19:21
האמת שכרגע די מרוצה מהמשור, מלבד בעיה אחת שתיכף אפרט. המשור הגיע מכויל טוב במישור האופקי, אבל במישור האנכי (הטיה) הגיע עם שתי בעיות. הראשונה -המנוף שאמור לנעול את ההטיה לא היה מהודק מספיק, ולא מנע הטיה של המשור. הצלחתי לפתור את זה (פרקתי את הידית והידקתי את הבורג שהידית מסובבת כדי להדק את ציר ההטיה). הבעיה השניה היא שבעוד שהמשור אמור להטות בין מינוס 2 מעלות ל-47, למעשה הוא מטה בין מעלה אחת ל-47, משמע הוא לא אנכי לחלוטין. לא הצלחתי להבין איך ליישר אותו, והמדריך שמגיע עם המשור חסר תועלת לחלוטין. מעבר לזה, כאמור מרוצה בסך הכל. נע על המסילה בצורה חלקה, וכך גם ההורדה וההעלאה. יש גובל עומק, אבל התכנון שלו לא מוצלח -לשונית מתכת שנמשכת קדימה באה במגע עם בורג כיוון העומק, אבל שטח המגע קטן מאוד, והלשונית קפיצית, כך שלפעמים קורה שהיא קופצת חזרה למקום, ואם לא זהירים חותכים את כל העומק, בלי הגבלה. בנוסף, ההתנעה "קשה", וגם זה דורש תשומת לב. החיתוך עצמו ישר למדי, אם כי לא לגמרי אחיד -בחלק מהחיתוכים נוצרת בטן קטן - יכול להיות שזה גם עניין של טכניקה. בכל מקרה , מדובר במשהו בסדר גודל של חלקי מ"מ, לא יותר.מצרף תמונה, מקווה שהיא ברורה. עוד נקודה ששמתי לב אליה, אבל נראה לי שאפשר להתגבר עליה, היא שאחד מצדדי השולחן, בחלק שלא מסתובב, מעט נמוך מהחלק המסתובב. שוב מדובר ברמה של מ"מ או פחות -אני צריך לראות כמה זה משפיע. יותר מפריעה לי העובדה שהכליבה המובנת היא בעלת זרוע קצרה, ולכן לא מאפשרת הידוק של חתיכות קטנות.
- קבצים מצורפים
-
IMG_20230227_181801.jpg
- (11.52 KiB) הורד 62 פעמים
-
avian
- סופר משתמש
-
- הודעות: 739
- הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48
על ידי אמיר ח. » 28 פברואר 2023, 22:22
תתחדש על המסור, מאחל לך חווית שימוש נעימה ופרודקטיבית. תודה על העדכון והעלאת ההתרשמות. מומלץ להחליף את הלהב שהגיע עם המסור ללהב חדש ואיכותי. להלן שני סרטונים, הראשון נותן הסבר מקיף לכיול מסור גרונג, והשני מציג דרכים לשיפור הביצועים של מסור גרונג. Adjusting Miter Saws For Accurate & Square CutsMiter saw improvementsבברכה.
-
אמיר ח.
- סופר משתמש
-
- הודעות: 595
- הצטרף: 01 אוגוסט 2017, 18:25
על ידי avian » 01 מרץ 2023, 14:40
הי אמיר, תודה על האיחולים. בינתיים שיחקתי איתו קצת ודי מרוצה. לגבי הלהב - הוא מפתיע לטובה, ונותן חיתוכים נקיים. זה משהו שראיתי שמציינים גם בלא מעט ביקורות למסור הזה, דהלהב שבא איתו טוב מהצפוי. אגב, עשיתי איתו חצי חיתוך (יצירת חריץ בעץ) וגיליתי שהוא לא חורץ את העץ עד הסוף, כי הלהב לא מגיע עד קו הגדר כשהוא מוגבה.קל לפתור את זה עם "ספייסרים" שהרחיקו את הקורה מהגדר, אבל תהיתי אם זה המצב המקובל.
-
avian
- סופר משתמש
-
- הודעות: 739
- הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48
על ידי Edi » 03 מרץ 2023, 08:07
avian כתב:הי אמיר, תודה על האיחולים. בינתיים שיחקתי איתו קצת ודי מרוצה. לגבי הלהב - הוא מפתיע לטובה, ונותן חיתוכים נקיים. זה משהו שראיתי שמציינים גם בלא מעט ביקורות למסור הזה, דהלהב שבא איתו טוב מהצפוי. אגב, עשיתי איתו חצי חיתוך (יצירת חריץ בעץ) וגיליתי שהוא לא חורץ את העץ עד הסוף, כי הלהב לא מגיע עד קו הגדר כשהוא מוגבה.קל לפתור את זה עם "ספייסרים" שהרחיקו את הקורה מהגדר, אבל תהיתי אם זה המצב המקובל.
מסור תקין אמור לנסר כשהוא למטה עד הסוף חומר דק לכל רוחבו ועומקו, אם אתה מגביל את הירידה צריך מטבע הדברים להרים את החומר או לקדמו , זה תקין תתחדש!
-
Edi
- סופר משתמש
-
- הודעות: 1550
- הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34
על ידי rondadon » 07 מרץ 2023, 21:09
תתחדש  גם אני התחדשתי בדיוק באותו המסור לפני כשבועיים, דרך קיי.אס.פי, יצא סביבות 950 כולל משלוח. (אחרי שבדצמבר התחדשתי במסור מסילה של מקיטה מאמזון...נהיה צפוף בסדנא  ) גם אצלי אגב, הגיע לא מכוייל, גם ניצבות לשולחן וגם לגדר, הייתי צריך לכוון את שניהם. לחיתוך קורות עובד נהדר. ניסיתי גם פלטות לבדוק את הדיוק לאורך המשיכה, פה ניתקלתי בתופעה, שיש טיפונת חופש מצד לצד בחלק הרחוק מהגדר, מה שגורם לחיתוך קצת פחות מדוייק, אבל סביר. המכה שהוא מייצר בהפעלה בעקבות החוסר בהתנעה רכה בהחלט לא נעימה. שוקל להוסיף לו מודול התנעה רכה אולי בהמשך (עשיתי את זה לדיוולט השולחני, וזה בהחלט נעים יותר.. ) Sent from my SM-A515F using Tapatalk
-
rondadon
- סופר משתמש
-
- הודעות: 441
- הצטרף: 26 אפריל 2019, 21:04
על ידי avian » 07 מרץ 2023, 22:25
הי רן, מוזר - גם אני קניתי בערך לפני שבועיים, והמחיר ב-ksp היה 1095 ש"ח , עם אפשרות לקבל הנחה של 100 ש"ח דרך טלגרם. משלוח עולה 26 ש"ח - אבל יש סניף לא רחוק ממני, אז זה חסר משמעות מבחינתי. האם הצלחת להתמקח איתם? בכל מקרה, אם תייצר מודול התנעה רכה, אשמח אם.לוכל לייצר שניים (אשלם בשמחה את העלות, כמובן). אגב, הבנת למה משמש הבורג האדום שנמצא מתחת לידית של שחרור ההטיה, בחלק האחורי?
-
avian
- סופר משתמש
-
- הודעות: 739
- הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48
על ידי rondadon » 18 מרץ 2023, 19:42
לא התמקחתי, היה פשוט קופונים שהורידו את זה למחיר הזה. לגבי מודול התנעה רכה, יש מודולים כאלה באלי אקספרס, לא יקר, התקנתי אחד כזה לשולחני, עובד נהדר. פשוט עניין של מקום בתוך הפלסטיקה שצריך לבדוק אם יש. https://a.aliexpress.com/_mM2yqhkאגב, לגבי הכפתור האדום מאחורה - הוא מאפשר את ההטייה 2 מעלות לצד השני. שחרר את המנוף, תטה מעט לצד שמאל כדי להוריד את הלחץ ממנו, ואז תלחץ את הכפתור הקטן פנימה ותטה ימינה לכיוון השני. זה לחצן קפיצי, ברגע שתחזיר חזרה לאפס, הוא ינעל שוב. Sent from my SM-A515F using Tapatalk
-
rondadon
- סופר משתמש
-
- הודעות: 441
- הצטרף: 26 אפריל 2019, 21:04
על ידי avian » 19 מרץ 2023, 09:39
מעולה, תודה על ההסבר! בינתיים קניתי גם פלס דיגיטלי, והלהב אכן לא ב-90 מעלות בדיוק, אלא ב-89.3 - אז אני מקווה שההסבר יעזור לי להביא אותו לניצבות מדויקת. אבל בינתיים התפתחה תקלה מעצבנת - הכליבה המובנת לא מחזיקה עומס. כל ניסיון להדק אותה נגמר בקפיצה של ההברגה בתוך מנגנון השחרור המהיר, כך שאפשר להשיג הצמדה מאוד מוגבלת. מעצבן בכלי חדש... אני מקווה שהשירות של גמל שריד טוב.
-
avian
- סופר משתמש
-
- הודעות: 739
- הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48
על ידי yossim » 19 מרץ 2023, 17:36
rondadon כתב:לגבי מודול התנעה רכה, יש מודולים כאלה באלי אקספרס, לא יקר, התקנתי אחד כזה לשולחני, עובד נהדר. פשוט עניין של מקום בתוך הפלסטיקה שצריך לבדוק אם יש. https://a.aliexpress.com/_mM2yqhk
מנצל״ש רוצה לוודא שאני מבין נכון את השירטוט: פאזה מתחברת ישירות למשור ול a, אפס מחובר ל b, והאפס של המשור, ל c נכון?
-
yossim
- סופר משתמש
-
- הודעות: 102
- הצטרף: 10 יוני 2020, 07:41
חזור אל נגרות
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־5 אורחים
|