חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

Re: מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

הודעהעל ידי Ran » 06 יולי 2022, 20:28

שלום Itzik33
יש בראשי "הפילפיס" שני סוגים האחד הוא אכן פיליפס שהוא PH לפי הגודל 1/2/3
ויש לברגי הסיבית בעיקר ראש הנקרא PZ גם כאן לפי הגודל 1/2/3
Ran
סופר משתמש
 
הודעות: 964
הצטרף: 06 אוקטובר 2007, 21:48
מיקום: עפולה

Re: מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

הודעהעל ידי yonatan230 » 10 יולי 2022, 12:24

אחרי שנים של עצבים ואחרי צפייה בסקרטוני יוטיוב קניתי ביטים PZ2 של מילוואקי, עכשיו הרבה יותר נוח לעבוד עם ברגי סיבית
קבצים מצורפים
20201007082844-4932430866-1.jpg
yonatan230
סופר משתמש
 
הודעות: 258
הצטרף: 06 אוגוסט 2013, 20:01

Re: מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

הודעהעל ידי Itzik33 » 10 יולי 2022, 15:49

נראה טוב,

תודה על התגובות
Itzik33
סופר משתמש
 
הודעות: 223
הצטרף: 08 מרץ 2021, 18:59

Re: מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

הודעהעל ידי wood_works » 10 יולי 2022, 20:51

את הביט שבתצלום קניתי לפני הרבה שנים, מאז איני מוצא אותם יותר (אבל קניתי כמות דיי גדולה כך שאני מסודר לפרק זמן ארוך)
היתרון הגדול של הביט הזה הוא בראש יחסית קטן שמתישב מצוין על ברגי גבס (drywall screw), וממש לא מאפשר לראש לצאת כך שכל טורק ההברגה מועבר לבורג (בדכ זה בשימוש במברגת אימפקט)
החיסרון/יתרון - הראש נוטה להישבר אם טורק ההברגה חזק מידי, מה שמונע שבירה של הבורג, אבל גם גורמת לכך שיש ראש שבור בבורג ודיי לא פשוט להוציא אותו, זאת הסיבה שלביט יש שני ראשים, אחד בכל צד
קבצים מצורפים
20220710_103933.jpg
wood_works
סופר משתמש
 
הודעות: 267
הצטרף: 11 דצמבר 2008, 07:23

Re: מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

הודעהעל ידי Itzik33 » 13 יולי 2022, 12:10

מודה שלא חשבתי על נושא אורך הביט. בגדול ככל שהביט ארוך יותר, מעבר לנוחות בהגעה למקומות פחות נגישים אכן המומנט שמופעל על הבורג גדול יותר (מכפלת הכח באורך הזרוע), מצד שני ביט קטן באמת שיהיה פחות נוטה להישבר כיוון שפחות מומנט מופעל עליו לאורכו.

לא הבנתי את המשפט האחרון שלך (יש סתירה במשפט או שהבנת הנקרא שלי לא משהו) "מה שמונע שבירה של הבורג, אבל גם גורמת לכך שיש ראש שבור בבורג ודיי לא פשוט להוציא אותו"

למה התכוונת ?
Itzik33
סופר משתמש
 
הודעות: 223
הצטרף: 08 מרץ 2021, 18:59

Re: מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

הודעהעל ידי טוני » 13 יולי 2022, 12:37

למען הדיוק, אין קשר בין אורך הביט למומנט שמופעל על הבורג.
נכון שהמומנט הוא מכפלת הכח באורך הזרוע אבל הזרוע היא המרחק של הכח מציר הסיבוב (בכיוון ניצב לציר הסיבוב). במקרה שלנו, רדיוס הביט הוא הזרוע ולא אורך הביט.
טוני
סופר משתמש
 
הודעות: 113
הצטרף: 16 ינואר 2021, 19:14

Re: מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

הודעהעל ידי Itzik33 » 13 יולי 2022, 14:17

OK , תודה על ההבהרה.
Itzik33
סופר משתמש
 
הודעות: 223
הצטרף: 08 מרץ 2021, 18:59

Re: מברגה, ברגים וביט ומה שביניהם

הודעהעל ידי wood_works » 13 יולי 2022, 20:36

הראש של הביט עשוי מחומר "רך" יחסית לבורג עצמו כך שהראש של הביט נוטה להישבר ראשון, מה שמוביל לראש של ביט דיי קטן תקוע בראש פיליפס של הבורג ולמעשה לא מאפשר הברגה נוספת של אותו בורג
אם הבורג כבר התמקם טוב זאת כנראה לא בעיה (למעט האסטטיקה) אבל אם נדרש להבריג יותר או להוציא את הבורג - זאת כבר משימה קשה (תשאל אותי איך אני יודע ...)
wood_works
סופר משתמש
 
הודעות: 267
הצטרף: 11 דצמבר 2008, 07:23

הקודם

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־5 אורחים