חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי ישראלק » 23 פברואר 2025, 10:38

אני בונה אי למטבח. משטח לאמי אלון עובי 42 מ"מ.
אני מעוניין לעשות פינות מעוגלות. רדיוס הפינה המעוגלת 20 ס"מ.
אני מתלבט איך לעשות את זה - מסור ג'יגסו? עם איזה להב?
או אולי בעזרת רוטר (אני יכול להשיג רוטר אך אינני מנוסה עם הכלי הזה).

תודה מראש למשיבים.
ישראלק
 
הודעות: 12
הצטרף: 30 מאי 2021, 11:30

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי lyuv » 23 פברואר 2025, 13:02

מאוד קשה לחתוך קשת בעץ כל כך עבה עם ג'יגסו, ולקבל חיתוך אנכי.
אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים שתלויים בכלים ובכישורים שיש לך. למשל - לחתוך קצת יותר גדול, ולרדת למידה/צורה הסופיים עם מלטשת סרט או שופין.
ראוטר הוא בהחלט אפשרות, אבל אי אפשר במכה אחת. צריך בכמה מעברים, ועדיף משני צידי הלוח. כמו כן - כדאי מאוד לארגן מוליך כלשהו לתנועה הקשתית של הראוטר. זה יכול להיות לוח דק חתוך בצורת קשת או חוט קשור למסמר הנעוץ במרכז הרדיוס.
בכל מקרה, כדאי לעשות קודם פינת נסיון ולימוד.
lyuv
סופר משתמש
 
הודעות: 307
הצטרף: 30 ינואר 2008, 14:28

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי ofir1977 » 23 פברואר 2025, 13:30

מסכים עם מה שנרשם מעליי.
מכיוון שיש רק 4 פינות אני אישית הייתי מנסר עם מסור ידני רדיוס מעט יותר גדול (סדר גודל של 3 או 4 מ"מ יותר)
ולאחר מכן ממשיך עם שיוף.
מלטשת אקסצנטרית גם תעשה את העבודה, לא חייבים מלטשת סרט. ואפשר גם בכלים ידניים כמובן.

דבר נוסף, מבחינה כלכלית אלון 42 מ"מ זה מאוד יקר.
אם עדיין לא רכשת את הפלטה ואתה מעוניין לחסוך אתה יכול לקחת פלטת אלון יותר דקה ולשים אותה על פלטה אחרת יותר זולה (למשל לביד כלשהו )
בהיקף מבצעים סגירה עם סרגלים מעץ אלון שיסתירו את השידוך הזה.
ofir1977
סופר משתמש
 
הודעות: 143
הצטרף: 21 מאי 2014, 21:31

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי itzikdiy » 23 פברואר 2025, 15:04

מסכים עם מה שכתבו האחרים.

אני הייתי חותך עם ג'יגסו כס"מ יותר מהקו המעוגל שתסמן (כמובן צריך לדאוג שהלהב לא תקבל הטיה למטה ותחפור מעבר לקו הרצוי).
אחכ הייתי מלטש, אבל אם אין לך מלטשת אקצנטרית או מלטשת סרט, ויש לך משחזת זוית עם בורר מהירות, הייתי שם ראש ליטוש שאוכל הרבה חומר ולדעתי יותר נוח לעגל ממלטשת אקצנטרית שהיא איטית... (וכמובן במהירות לא מקסימלית)

דומה למה שעשיתי כאן רק שפה זה רדיוס קטנטן:

https://youtu.be/vevTQ0JZAZs?si=6i9KS3ryjPJOoCkI&t=32
רעיונות עשה זאת בעצמך ונגרות - XDIY with Itzik
ערוץ יוטיוב - https://www.youtube.com/c/itzikdiy
בלוג - https://www.itzikdiy.com
סמל אישי של המשתמש
itzikdiy
מנהל פורום
 
הודעות: 680
הצטרף: 12 ינואר 2019, 11:44

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי Edi » 23 פברואר 2025, 15:25

לטעמי אי למטבח נמצא במיקום מרכזי בבית, לעשות פינה כזו נקיה אפשרי רק עם ראוטר ומאחר וזה 4 ס"מ רק עם ביט 1/2" רצוי ספירלי אם אין לך אפשרות עצמית גש לנגריה, אחרת זה יצרום לך תמיד.
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי ישראלק » 23 פברואר 2025, 21:10

תודה רבה לכולם, החכמתי.
ישראלק
 
הודעות: 12
הצטרף: 30 מאי 2021, 11:30

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי הרואה » 24 פברואר 2025, 03:22

מנסיון רב אפשרי עם ג'יגסו חזק, קח מרווח של כמה ממ ואז עם מלטשת סרט.
אפשר גם עם מסור עגול לקטום פינה ב45 מעלות ואז עוד פעמיים ב22.5 מעלות וכן הלאה, ואת היתרה להוריד עם מלטשת סרט.
אפשרי גם עם ראוטר אבל יותר מסורבל.
(שבוע שעבר עיגלתי כמה פינות בעזרת מקצוע חשמלי ידני, מסור עגול, מסור יפני ידני, ועוד, כל פינה מה שהיה הכי נגיש לי באותו רגע זה לא מסובך)
הרואה
סופר משתמש
 
הודעות: 1038
הצטרף: 27 אוקטובר 2015, 14:54
מיקום: כוכב יעקב - מועצה אזורית בנימין

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי Edi » 24 פברואר 2025, 09:43

הרואה, למה מסובך עם ראוטר? זה הכלי הראשון שהייתי חושב עליו, אני יודע שיש לך המון נסיון אבל יצא לי לעשות לא מעט כאלו.
דבר שני, הבחור הולך להשקיע מאות ש"ח ואולי יותר על המשטח הזה, ניכר שאין לו יותר מדי נסיון, מה שחלקנו יכולים לעשות עם מלטשות למינהן הוא יכול לקלקל ובסוף להגיע למידה סופית קצרה מהמתוכנן, צריך לחשוב גם על זה.
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי avian » 24 פברואר 2025, 09:57

העלו כאן הרבה הצעות טובות, שנראה לי שמכסות את רוב אם לא כל האופציות. אבל רוצה רק להוסיף שלהוריד 4 ממ (שלא לדבר על סמ) של אלון בעובי 4 ס"מ בעזרת מלטשת אקסטרנית יקח הרבה זמן, במיוחד כשמדובר ברדיוס גדול יחסית, ולכן זה הרבה חומר.
אישית הייתי הולך על ראוטר עם ביט מיסב עליון ותבנית ברדיוס הרצוי.
רק להשקיע באמת בביט ספירלי טוב, אחרת מסתכנים בזה שהביט ישבור חתיכה מהעץ. אפשר לתקן, אבל לא פשוט לגרום לזה להראות טוב.
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: חיתוך פינה מעוגלת בעץ אלון עבה

הודעהעל ידי Edi » 24 פברואר 2025, 18:37

צריך לסמן להגיע עם ג'יגסאו קרוב ולהשאיר מינימום לפני הקו, זה מקטין את הסיכוי לפגיעה בעץ ואז עם ביט ספירלי איכותי כפי שאבי כתב.
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

הבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־6 אורחים