חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מגירות למטבח

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

מגירות למטבח

הודעהעל ידי ישראלק » 03 מרץ 2025, 19:20

(בהמשך לשרשור לגבי חיתוך פינה מעוגלת למשטח אלון)

אני בונה אי למטבח. כפי שרואים בתמונה, בניתי ליד המדיח ארון. רוחב 40 ס"מ כולל דפנות (בירץ' גלוי 18 מ"מ). זה צר, כי אלה אילוצי הבית. עומק 60 ס"מ כולל דופן אחורית.
אני חושב להפוך את הארון ליחידת מגירות.
מעולם לא בניתי מגירות. חושב לקנות מסילות דופן מתכת, טריקה שקטה, של דומיסיל. כך שצריך רק להוסיף תחתית, גב, וחזית, ולהתקין.
אשמח לעצות מבעלי הניסיון, האם זה באמת פשוט כמו שזה נשמע או שמצפות לי הפתעות?
או המלצות לשיטות אחרות?

(השתרבב לתמונה גם שרפרף גבוה שבניתי פעם...)

תודה רבה.
קבצים מצורפים
תמונה של WhatsApp‏ 2025-03-03 בשעה 17.56.27_44d98011.jpg
ישראלק
 
הודעות: 12
הצטרף: 30 מאי 2021, 11:30

Re: מגירות למטבח

הודעהעל ידי rondadon » 03 מרץ 2025, 20:58

בניתי כבר מספר מגירות מהסוג הזה (לא של דומסיל, אבל אותו עיקרון).

פשוט ללכת לפי המדריך הטכני, חשוב לדייק במידות, אבל הכי חשוב - שהקופסא שבא תתקין את המגירות, תהיה מדוייקת (90 מעלות, סימטרית וכו').

החלק ההכי מאתגר תכלס לדעתי הוא הקידוח על החזיתות, אבל גם פה, ללכת לפי המדריך, וכדאי להכין ג'יג ולעשות ניסוי על לוח סתמי באותה מידה של החזית.

Sent from my SM-A556E using Tapatalk
rondadon
סופר משתמש
 
הודעות: 441
הצטרף: 26 אפריל 2019, 21:04


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־7 אורחים

cron