חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מריחת לכה על עץ שציירו עליו בדיו על בסיס מים

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

מריחת לכה על עץ שציירו עליו בדיו על בסיס מים

הודעהעל ידי Matanyffrah » 10 יולי 2023, 12:22

שלום לכולם ! יש ברשותי מקל שאני מתכנן לצייר עליו עם דיו על בסיס מים. בסיום העבודה אני רוצה למרוח לכה על העבודה לשמירת הציור אני לא מבין כלום בנושא שימור רציתי לשאול באיזה לכה עדיף לי להשתמש ואם כדאי למרוח משהו לפני הלכה חשוב לי להגיד שהמקל הולך לשמש אותי בשימוש חיצוני עם תנאי שמש ואבק ואני צריך חומר חזק וטוב אבל בנוסף שלא יהרוס לי את הציור שציירתי
קבצים מצורפים
014d1d5f-8600-4a23-9482-4025c4ff13ab.jpeg
Matanyffrah
 
הודעות: 1
הצטרף: 10 יולי 2023, 12:20

Re: מריחת לכה על עץ שציירו עליו בדיו על בסיס מים

הודעהעל ידי isidor » 11 יולי 2023, 07:21

הי, אני לא יודע את התשובה לשאלתך, אבל...
עם כל הכבוד - אני חושב שהשאלה שלך צריכה להיות "הפוכה"
כלומר :
אני רוצה לצייר ציור צבעוני על עץ, ולצפות אח"כ בלכה.
באילו צבעים מומלץ להשתמש, ובאיזו לכה לציפוי כך שישתמר בתנאי-חוץ


ואגב, אני הייתי מנסה להשתמש למטרה כזו דווקא בטושים בלתי-מחיקים...
בהצלחה, איזי
isidor
סופר משתמש
 
הודעות: 614
הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43

Re: מריחת לכה על עץ שציירו עליו בדיו על בסיס מים

הודעהעל ידי Ran » 11 יולי 2023, 10:41

אני חושב שלאחר הציור אפשר לרסס לכה על בסיס ממיס (לא על בסיס מים)
שנית לפני הכל כדאי לבצע ניסוי על מוט עץ אחר, לצייר לאחר מכן לרסס את הלכה,
את הניסוי צריך לעשות כדי לוודא שלא יקרה נזק
Ran
סופר משתמש
 
הודעות: 964
הצטרף: 06 אוקטובר 2007, 21:48
מיקום: עפולה


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־11 אורחים

cron